statystyki

Wadliwa lojalka to podwójny problem dla pracodawcy

autor: Karolina Topolska10.09.2015, 11:11; Aktualizacja: 10.09.2015, 12:22

Jeśli umowa zobowiązująca do pozostania w zatrudnieniu po odbyciu szkolenia miałaby trwać dłużej niż umowa o pracę, firma nie odzyska pieniędzy. Trudno też wyliczyć odszkodowanie, gdy zatrudniony zrezygnuje wcześniej.

Przypadki, gdy umowa lojalnościowa nie idzie w parze z umową o pracę, nie należą do rzadkości. Zdarza się, że ta pierwsza jest zawierana np. na okres dłuższy niż umowa o pracę na czas określony. Zdezorientowani pracownicy nie wiedzą, jak taką lojalkę traktować i w jakim zakresie są nią związani.

Na jednym z forów internetowych została opisana następująca sytuacja: pracownik w związku ze sfinansowaniem mu szkolenia zawarł z pracodawcą umowę lojalnościową, w myśl której zobowiązał się do pracy w danej firmie przez dwa lata. W razie naruszenia tego zobowiązania miał zwrócić pracodawcy poniesione koszty szkolenia, przy czym kwota należna do zwrotu miała się zmniejszać proporcjonalnie do końca okresu zatrudnienia, tj. o 1/24 miesięcznie. Postanowienia te nie budziłyby żadnych wątpliwości, gdyby nie to, że pracownik miesiąc wcześniej zawarł z pracodawcą kolejną umowę o pracę na czas określony dziewięciu miesięcy, do 29 lutego 2016 r. W tej sytuacji zatrudniony pytał, jak te dwie umowy mają się do siebie i jak długo obowiązuje lojalka.

Czas trwania umowy


Pozostało 82% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane