statystyki

Telepraca: E-pracownicy daleko, ale pod kontrolą

autor: Małgorzata Majewska14.04.2015, 09:52; Aktualizacja: 14.04.2015, 11:11
Praca, rynek pracy, człowiek, kontrola

Podstawę prawną do zatrudnienia pracownika w formie telepracy stanowi art. 675 kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.źródło: ShutterStock

Pracodawca sporo oszczędza, ale ma też wiele zobowiązań i potencjalnych problemów

CZYTELNIK: Zastanawiam się nad zatrudnieniem osób pracujących zdalnie. Jak taka współpraca powinna wyglądać? Jak skutecznie zarządzać personelem?

EKSPERT: Podstawę prawną do zatrudnienia pracownika w formie telepracy stanowi art. 675 kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

Telepracownikiem, zwanym też e-pracownikiem lub pracownikiem zdalnym, jest osoba, która wykonuje pracę w wyżej wymienionych warunkach i przekazuje pracodawcy wyniki pracy. E-praca może być wykonywana w domu pracownika lub poza jego miejscem zamieszkania. Pracownik wykonuje wtedy swoją pracę poza siedzibą firmy, w miejscu przeznaczonym do telepracy, tzw. telecentrum. Dopuszczalna jest także forma mieszana, w której pracownik może wykonywać zlecone zadania naprzemiennie w kilku miejscach: w domu, telecentrum lub siedzibie firmy.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane