statystyki

Telepraca: E-pracownicy daleko, ale pod kontrolą

autor: Małgorzata Majewska14.04.2015, 09:52; Aktualizacja: 14.04.2015, 11:11
Praca, rynek pracy, człowiek, kontrola

Podstawę prawną do zatrudnienia pracownika w formie telepracy stanowi art. 675 kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.źródło: ShutterStock

Pracodawca sporo oszczędza, ale ma też wiele zobowiązań i potencjalnych problemów

CZYTELNIK: Zastanawiam się nad zatrudnieniem osób pracujących zdalnie. Jak taka współpraca powinna wyglądać? Jak skutecznie zarządzać personelem?

EKSPERT: Podstawę prawną do zatrudnienia pracownika w formie telepracy stanowi art. 675 kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 praca może być wykonywana regularnie poza zakładem pracy, z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej.

Telepracownikiem, zwanym też e-pracownikiem lub pracownikiem zdalnym, jest osoba, która wykonuje pracę w wyżej wymienionych warunkach i przekazuje pracodawcy wyniki pracy. E-praca może być wykonywana w domu pracownika lub poza jego miejscem zamieszkania. Pracownik wykonuje wtedy swoją pracę poza siedzibą firmy, w miejscu przeznaczonym do telepracy, tzw. telecentrum. Dopuszczalna jest także forma mieszana, w której pracownik może wykonywać zlecone zadania naprzemiennie w kilku miejscach: w domu, telecentrum lub siedzibie firmy.


Pozostało 69% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane