statystyki

ZUS musi sprawdzić dowód internauty

autor: Bożena Wiktorowska14.04.2015, 07:26; Aktualizacja: 14.04.2015, 08:56
kobieta-komputer

Aby móc elektronicznie załatwiać swoje sprawy w ZUS, należy najpierw zalogować się na e-PUAP.źródło: ShutterStock

Osoba, która chce elektronicznie kontaktować się z ZUS, musi w ciągu 14 dni od zalogowania się na rządowej platformie potwierdzić swoje dane w najbliższym oddziale zakładu. Wielu to rozwiązanie uważa za uciążliwe, ale ZUS tłumaczy tę procedurę kwestiami bezpieczeństwa.

Aby móc elektronicznie załatwiać swoje sprawy w ZUS, należy najpierw zalogować się na e-PUAP. Będzie to jednak możliwe dopiero po założeniu tam konta. Zainteresowany musi podać podstawowe dane identyfikacyjne jak: imię, nazwisko, PESEL, NIP, adres zamieszkania czy adres e-mail. Na tym etapie rejestracji sam zainteresowany nadaje sobie własny login, który będzie służył do logowania się, i indywidualne hasło składające się z co najmniej 8 znaków, cyfry i znaku specjalnego. Jednocześnie system podpowiada sposób zapisania danych teleadresowych, np. nazwy miejscowości lub ulic. Dopiero po przejściu tego etapu należy wypełnić sam wniosek o założenie profilu. Wtedy system przenosi dane z wniosku o założenie konta do wniosku o uzyskanie profilu zaufanego. Natomiast sam zainteresowany wybiera sposób przekazywania danych służących do autoryzacji – może to być e-mail lub kod SMS. Przy czym dodatkowo musi się zjawić w punkcie potwierdzenia danych – najbliższym oddziale ZUS.


Pozostało jeszcze 41% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane