statystyki

Jak otrzymać decyzję z urzędu drogą elektroniczną

autor: Marcin Nagórek19.03.2015, 09:59; Aktualizacja: 19.03.2015, 10:07

Orzeczenie organu możemy otrzymać również e-mailem. Potrzebny jest jednak wniosek o taki sposób doręczenia albo wyrażenie na to zgody.

Reklama


W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tradycyjnym sposobie doręczeń pism do ZUS. W dobie upraszczania form przekazu rodzi się jednak pytanie, czy z duchem czasu może iść też ZUS i korespondować z nami elektronicznie, w tym doręczyć w ten sposób np. decyzję. Przepisy przewidują taką możliwość jako doręczenie za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 391 par. 1 k.p.a. Ustawa ta stanowi, że jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania spełni jeden z następujących warunków, tj.:

  • złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
  • wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi adres elektroniczny,
  • wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi adres elektroniczny
  • organ administracji publicznej doręcza pisma elektronicznie.

Czyja inicjatywa


Pozostało jeszcze 36% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane