statystyki

Firma nie musi informować o dopłatach do pensji

autor: Michalina Topolewska14.11.2019, 08:50; Aktualizacja: 14.11.2019, 08:50
pieniądze

pieniądzeźródło: ShutterStock

Pracodawca nie musi uzyskiwać zgody podwładnego na to, aby pobierać na niego subsydia płacowe. Taka osoba może jednak zdecydować o wycofaniu swojego orzeczenia o niepełnosprawności, co uniemożliwi przedsiębiorcy ich dalsze uzyskiwanie.

Tak wynika z odpowiedzi udzielonej przez biuro pełnomocnika rządu ds. osób niepełnosprawnych (BON) na pytanie skierowane przez Ogólnopolską Bazę Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (OBPON.org).

– Mieliśmy przypadek firmy, w której jedna z pracownic wystąpiła z pismem, że nie chce, aby ta otrzymywała na nią dofinansowania – mówi Edyta Sieradzka, wiceprezes OBPON.org.

Podwładna powoływała się na art. 2a ust. 5 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.). Przepis ten reguluje zasady przetwarzania danych osobowych, w tym daje prawo do wyrażenia własnego stanowiska oraz zakwestionowania decyzji podjętej w sposób zautomatyzowany. Organizacja zapytała więc, czy istnieje obowiązek pisemnego informowania pracownika niepełnosprawnego o tym, że firma otrzymuje na niego dopłaty do pensji.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane