statystyki

PFRON: Trzeba skorygować wpłatę, gdy ulga była zawyżona

autor: Michalina Topolewska25.04.2017, 19:00
Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.

Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.źródło: ShutterStock

Firma, która otrzymała informację o wysokości ulgi we wpłacie na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) po ustawowym terminie, nie może z niej skorzystać.

Reklama


Tak wynika z interpretacji wydanej przez PFRON (DW.050.1.2017.IGR) w sprawie art. 22b ust. 1 ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 2046 ze zm.). Przepis ten wskazuje, jakie sankcje grożą w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości związanych z udzielaniem ulg we wpłatach na fundusz. Pracodawca, który wystąpił o wykładnię przepisów do PFRON, uważał, że dotyczą one tylko sprzedawcy towarów i usług, czyli podmiotu udzielającego ulgi, a nie mają konsekwencji dla klienta, który z niej korzysta.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane