statystyki

Przymuszanie podwładnego do założenia profilu to nadużycie

10.02.2017, 07:19; Aktualizacja: 10.02.2017, 07:34
Facebook, internet

Jeśli pracodawca ma swój profil w mediach społecznościowych, to dopuszczalne jest też zatrudnienie lub wyznaczenie pracownika, który będzie wprowadzał tam treściźródło: ShutterStock

Nie ma przeciwwskazań, by w serwisach społecznościowych tworzyć profile przedsiębiorstwa czy produktu. Można na nich podawać informacje pozwalające na nawiązanie kontaktu z przedsiębiorstwem, np. imię i nazwisko pracownika czy jego służbowy numer telefonu bądź służbowy adres e-mail - wylicza dr Edyta Bielak-Jomaa generalny inspektor ochrony danych osobowych. 

Reklama


W tym przypadku obowiązują bowiem takie same zasady, jak w przypadku upubliczniania danych osobowych pracownika na firmowej stronie internetowej.

Jeśli pracodawca ma swój profil w mediach społecznościowych, to dopuszczalne jest też zatrudnienie lub wyznaczenie pracownika, który będzie wprowadzał tam treści, mimo iż wiąże się to z założeniem przez niego konta. Jeśli zatem promowanie firmy w serwisach społecznościowych czy w internecie jest wpisane w zakres obowiązków pracownika i taki jest cel jego zatrudnienia, to jednym z wymogów może być to, aby taka osoba posiadała konto w serwisie.

Może to być niezbędny warunek do wykonywania pracy, a wszystkie szczegóły z tym związane powinny zostać ustalone w umowie o pracę.


Pozostało jeszcze 43% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane