Handlowiec w podróży służbowej zabiera pasażera, a ten zwraca mu za paliwo. Czy musi te pieniądze oddać szefowi?

autor: Katarzyna Dąbrowska, Patryk Słowik02.04.2015, 17:00
Czy pracodawca ma prawo żądać ich zwrotu, skoro pracownik korzystał z auta służbowego?

Czy pracodawca ma prawo żądać ich zwrotu, skoro pracownik korzystał z auta służbowego?źródło: ShutterStock

Przedstawiciele handlowi jadąc w podróż służbową, zabierają po drodze pasażerów, a ci zwracają im koszty paliwa. Czy pracodawca może żądać oddania tych pieniędzy? Eksperci nie są zgodni.

Z odpowiedzi na interpelację nr 30854 udzieloną przez wiceministra finansów Jarosława Nenemana wyłania się obraz przepisów, które nie podążyły z duchem czasu i nie odnoszą się kompleksowo do takich zjawisk jak carpooling. Coraz częściej w tym kontekście słyszy się o przedstawicielach handlowych, którzy jeżdżą w trasy służbowymi samochodami i dodatkowo zabierają kilku pasażerów. Potrafią zarobić w ten sposób od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, od których nie odprowadzają ani podatków, ani składek.


Pozostało 90% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (1)

  • pedro(2015-04-02 18:58) Zgłoś naruszenie 00

    Nie powinien zabierać pasażera bo w przypadku kolizji drogowej mogą być kłopoty jeśli pasażer będzie poszkodowany na zdrowiu. I nie powinno być dyskusji kto komu dae pieniądze. Nie zabiera pasażera i już.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane