Boni: Propozycja Fedak to koniec reformy emerytalnej

autor: Grzegorz Osiecki, Bartosz Marczuk12.08.2010, 03:00; Aktualizacja: 12.08.2010, 18:46

Ministerstwo Finansów nie popiera propozycji resortu pracy, by składkę do II filaru zawiesić w 2011 roku. Nadal jest jedak zwolennikiem jej obniżenia.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (20)

  • Viola(2010-08-14 21:12) Zgłoś naruszenie 00

    No i dobrze, że koniec tej złodziejskiej reformy. A co Boni myślisz, że społeczeństwo popiera reformę dzięki której nasze emerytury zmniejszą się o ok. 1/3? Za idiotów nas masz czy co? Zróbcie najpierw porządek z emeryturami mundurowych i rolników.

    Odpowiedz
  • VIOLOA(2010-08-14 21:07) Zgłoś naruszenie 00

    każdy powinien mieć możliwość dobrowolnego wyjścia z OFE - ja chętnie zrezygnuję już i tak straciłam ok. 1/3 tego co wpłaciłam do OFE. gdyby te pieniądze zostały w ZUS to uwzględniając coroczną waloryzację miałabym dużo więcej niż w OFE. A do tego ma nie być corocznej waloryzacji środków zgromadzonych w OFE za to mają przy każdej wypłacie emerytury potrącać jakąś opłatę - więc ile zostanie na nasze emerytury - grosze bo wszystko ukradnie OFE lub inny twrór wypłcajacy emerytury.

    Odpowiedz
  • czytelnik z NETA(2010-08-14 14:10) Zgłoś naruszenie 00

    Fedak a tym samym i Pawlak robią wszystko, żeby zabrać pieniądze miastowym a dodać jeszcze rolnikom tym bogatym szczególnie. Cieszyłbym się gdyby przy następnych wyborach parlamentarnych żadna partia ludowa nie weszła do Parlamentu ponieważ jej działacze konserwują zacofanie gospodarcze i społeczne polskiej wsi dla swojego oczywiscie dobra, a w interesie najbiedniejszych a jakże rolników.

    Odpowiedz
  • konkret(2010-08-13 21:58) Zgłoś naruszenie 00

    Do 14 - Ewa - 100% racja.
    Reforma emerytalna totalnie chybiona ustawa. zamiast się z niej wycofać to brnie się w kierunku upadku tego systemu. Przecież wiadomo było, ze część nowych składek będzie odprowadzane do funduszy/ kto miał w tym interes??/ i będzie brakowało pieniędzy na bieżącą obsługę wypłat emerytalnych. Tego ten mądrala prof Góra nie przewidział?. było trzeba zasilić ten fundusz, i to porządnie z prywatyzacji, a nie żerować na ciężko pracujących Obywatelach.
    Tych reformatorów powinno się postawić pod Trybunał Stanu, ponieważ ta sytuacja zagraża bezpieczeństwu Polski.

    Odpowiedz
  • Real 1953(2010-08-13 09:06) Zgłoś naruszenie 00

    Aby Fedak mogła mieć chociażby odrobinę wiarygodności to musialaby zacząć jakiekolwiek zmiany w systemie emerytalnym od likwidacji KRUS i absurdalnych przywilejów dla rolników.
    Każde inne jej działanie jest podszyte obłudą, hipokryzją i fałszem.

    Odpowiedz
  • Real 1953(2010-08-13 09:06) Zgłoś naruszenie 00

    Aby Fedak mogła mieć chociażby odrobinę wiarygodności to musialaby zacząć jakiekolwiek zmiany w systemie emerytalnym od likwidacji KRUS i absurdalnych przywilejów dla rolników.
    Każde inne jej działanie jest podszyte obłudą, hipokryzją i fałszem.

    Odpowiedz
  • Ewa.(2010-08-12 20:23) Zgłoś naruszenie 00

    Po co na siłę chce się reanimować tego gniota "reformę emerytalną", przecież od samego początku było wiadomo że nic z tego nie będzie.A teraz wszyscy się martwią tylko o OFE a nie o emeryta.Nie może być tak, żeby ludzie nie wiedzieli ile będzie ich przyszła emerytura wynosiła.Dlaczego obecny emeryt przechodzący na emeryturę po 2014 roku nie otrzyma kwoty bazowej, przez co jego emerytura będzie znacznie niższa.! Jak to jest, za takie same lata pracy , wyższe składki i emerytura NIŻSZA !!!. Zgadzam się z poz.13 -to kraj CUDÓW !!!Reformę emerytalną można zastosować dla mlodych przed którymi jest 35.40 lat, a nie eksperymentować na "starych"!!!

    Odpowiedz
  • Społeczeństwo utraciło zaufanie do systemu na poko(2010-08-12 19:47) Zgłoś naruszenie 00

    lenia -Fedak straszy wyższym wiekiem emrytalnym ,zatrudnionych w szkodliwych -okradziono -górnikom rozdano za to 5-letnie Urlopy a PO nich superwczesne emerytury a człowiek który za to odpowiada siedzi na wysokim stołku w Brukselce wysłane przez PO - to jest kraj CUDÓW.!!

    Odpowiedz
  • Do 11 - a Ja twierdze że Jej rozmiękł mózg lub(2010-08-12 19:46) Zgłoś naruszenie 00

    jest cyniczna:
    :1.Minister Fedak ciągle wspominając o niżu demograficznym ,zapomina ,że składki na ZUS to nie daniny Podatkowe !! Oznacza to że -ludzie zatrudnieni w dotychczasowych szkodliwych i niebezpiecznych warunkach nie tylko zostali z Nich okradzeni ale nie mają nawet zagwarantowane za te swoje składki (często wyższe niż u innych grup) lepszego leczenia jako regenerację utraconego zdrowia !!
    2.ludzie zatrudnieni w dotychczasowych szkodliwych i niebezpiecznych warunkach pracy jak w energetyce którzy dodatkowo w dekadach lat 70,80,90 pracowali dla potrzeb produkcji energii dodatkowo ,o czym także wspominałem -jak odnotowuje sumarycznie ponad 1000dni w czasie ponad ustawowym - w tych zakładach w soboty ,niedziele ,święta (sylwestra,nowy rok ,wigilie itp)po 25 -30 latach pracy w tych warunkach zostali pozostawieni na lodzie i będą odchodzić na emerytury o wiele później niż Pani MINISTER FEDAK jako kobieta -która odchodząc na emeryturę w wieku 60 lat nawet nie wie co to jest praca w szkodliwych i niebezpiecznych warunkach!!! Jeżeli Pani Fedak twierdzi ,że w ZUS- ie nie ma środków finansowych dla tak wyzyskanych osób to niech sama zrezygnuje z własnej emerytury !! gdyż tak wczesne skorzystanie przez Nią samą z prawa do emerytury jest co najmniej nie stosowne i obłudne względem tych osób..Przecież Ona też nie płaci żadnej dodatkowej składki na ZUS a odchodzi tez w wieku 60 lat na emeryturę
    3.Okradanie Polaków poprzez napuszczanie medialne większości społeczeństwa w tym przypadku nie wiedzącej często co to są warunki niebezpieczne i szkodliwe przeciwko prawom mniejszości tak zatrudnionej , to ich sposób na trwanie. !!!. Rządy PO stosują taktykę znaną z działań nacjonalizmu hitlerowskiego po to aby okraść ,ograbić pracowników i to nierzadko po 30 latach zatrudnienia w warunkach szkodliwych i niebezpiecznych, z przysługujących IM praw emerytalnych do wcześniejszej emerytury !Praktyka ta polega na nastawianiu społeczeństwa przez media które głośno ganią i wyśmiewają osoby tak zatrudniane ! -Donald Tusk co słyszeliśmy wmawiał przez media społeczeństwu ,że osoby te nie płaciły dodatkowych składek do ZUSu!! --a Komu przedsiębiorstwa państwowe które takie osoby zatrudniały odprowadzały zyski?-jak nie Rządowi RP i społeczeństwu !

    Odpowiedz
  • Autor(2010-08-12 17:57) Zgłoś naruszenie 00

    Fedak, to porządna, uczciwa i znającą problemy społeczne Pani minister... a Boni nie wiadomo czyje reprezentuje tam interesy, nie wiadomo komu lobbuje, nie przynajmniej Pani Fedak i tym, których ta kobieta chroni przed absurdalnymi posłami "ekspertów" PO.. ..
    Boni, czas by odszedł w cień, bo wiele niejasności ma w życiorysie (patrz Wikipedia) im więcej o nim znajduję w internecie, tym bardziej lubię Panią Fedak, bo to kobieta z charyzmą, której brakuje jej przeciwnikowi :))

    Odpowiedz
  • ala(2010-08-12 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    A JA PROPONUJĘ STRAJK OGÓLNOPOLSKI POD SEJMEM I SENATEM A PÓŻNIEJ NA PAŁAC PREZYDENTA . NAPISZCIE POSTULATY JAK WAŁĘSA BYŁO ICH 21 TO WY MŁODZI I STARZY -NAPISZCIE CO CHCECIE I CZEGO RZĄDACIE. I JAK MOHEROWE BERETY BĘDZIECIE STAĆ KRZYCZEĆ KRZYŻE STAWIAĆ > MOŻE COŚ SIĘ ZMIENI< DO ROBOTY.

    Odpowiedz
  • iko(2010-08-12 11:39) Zgłoś naruszenie 00

    To w takim razie skladka powinna zostac zmniejszona z 7,3% do 3%. Reszte spraw i najlepsze wyjscia powinien rozstrzygnac rzad wspolnie. Bo wiadomo jak jest koniunktura i wzrosty na gieldzie jest oki, a jak jest korekta czy spadki na gieldzie wowczas jest troszke gorzej. Pan Premier ma ekspertow i ekonomistow i mozna wybrac najbardziej optymalne rozwiazania.

    Odpowiedz
  • tora(2010-08-12 11:19) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się z min. Boni to koniec reformy emerytalnej. Po pierwsze brak jest stabilności przepisów, w każdej chwili każdy rząd może sięgać po nasze gromadzone w OFE i ZUS fundusze – tak było, jest i nie ma widoków na przyszłość, że tak nie będzie. Sposób z punktu widzenia rządzących najprostszy finansowo, bo politycznie chyba nie. Po drugie podwyższanie wieku emerytalnego oznacza krótszy (statystycznie) okres korzystania z emerytury. Równocześnie z czasowym? zawieszeniem, a później obniżeniem wpłat do OFE oznacza, że w przypadku niewykorzystania swojego funduszu ZUS nic nie wypłaci naszym uposażonym w przeciwieństwie do OFE. Po trzecie jesteśmy zmuszani do przekazywania składek do ZUS i wybranych OFE, gdybyśmy to robili na własną rękę żadne TU nie mogłoby się wtrącać czy na emeryturze pracujemy czy nie – my jako emeryci decydowalibyśmy o tym. Nie rozumiem również wyrażenia, że emerytury kosztują corocznie skarb państwa … mld PLN. Przecież przez cały czas wpływały i wpływają do ZUS nasze składki. Może czas aby rządzący zajęli się reformą ZUS, ograniczyli koszty tej organizacji (podobnie jak NFZ) – czy potrzebne są takie gmaszyska oraz administracja zatrudniona w nich.
    ‘Jesteśmy za zmniejszeniem składki do OFE o te 60 proc, które jest inwestowane w obligacje’ – należy zmienić ustawę i zabronić inwestycji w obligacje a nie zabierać te pieniądze z OFE. Czy zmieni się również prawo i zakaże OFE inwestycji w obligacje. Nie widać nawet takiej propozycji. Zmiana polega na położeniu rządowej łapy na naszych pieniądzach.

    Odpowiedz
  • tik(2010-08-12 10:37) Zgłoś naruszenie 00

    Mnie najbardziej dobiło jak magisterek Tusk wypowiadał się z lekceważeniem w sejmie o ekspertyzach pozarządowych ekonomistów !!! Skandal - ignoranci i niedouczeni ministrowie próbują nam zabrać nasze pieniądze żeby sfinansować chore pomysły z kampanii wyborczej !!!

    Odpowiedz
  • emerytka(2010-08-12 09:53) Zgłoś naruszenie 00

    Cygan zawinił - kowala powiesili. ZUS jest tylko wykonawcą przepisów które uchwalają nasi wybrańcy narodu - posłowie. Bez względu na to czy jest jest to projekt rządu czy innego autora, to posłowie go uchwalają, wnoszą poprawki bądź odrzucają. Dalsze działania Senatu czy Prezydenta to już w zasadzie kosmetyka. To rząd Buzka i demokratycznie wybrani z tamtego okresu są odpowiedzialni za wprowadzone w dużym pośpiechu w 1998r. "cudne " ustawy: "ubezpieczeniową, emerytalną, zdrowotną ". Każdy następny rząd kopie się z koniem próbując dać radzić z tymi knotami, i żaden nie da sobie z tym rady jeśli nie doprowadzi do całkowitej zmiany tej cud reformy. Ale do tego potrzeba fachowców - wykształconych i praktykujących w tej branży - a nie nawiedzonych "prawdziwych polaków" czy "prawdziwych katolików".Doradcy z za oceanu też już raz "dobrze" doradzili i wystarczy.

    Odpowiedz
  • propaganda(2010-08-12 09:40) Zgłoś naruszenie 00

    złodzieje...znów do wspólnego wora i wmawianie, że młodzi muszą pracować na starych... "zielona wsypa" jest w najgorszej kondycji finansowej!!! żaden rząd do tej pory nie był tak nieudolny jak obecny...a teraz doszedł jeszcze prezio!!!

    Odpowiedz
  • pro i za(2010-08-12 09:01) Zgłoś naruszenie 00

    Do 1. Nic dodać, nic ująć, a właściwie można jeszcze dodać kunktatorskie decyzje o przedłużeniu uprawnień do wcześniejszych emerytur podjęte przez rząd PIS-u i kompletną ciszę o reformie KRUSU.

    Odpowiedz
  • Prośba od Zakładu Utyl Społecz(2010-08-12 08:40) Zgłoś naruszenie 00

    Szanowny Panie
    w związku z trwającą obecnie dramatyczną sytuacją Zakładu U... Społecz... i wysoką dziurą budżetu państwa wynikającą z poniżej omawianych przyczyn zwracamy się do Państwa o wyrażenie dobrowolnej zgody na powtórne przeliczenie Pani/a emerytury poprzez wypełnienie poniższego formularza zgody.

    Zakładu U... Społeczn.. zmuszony obecnie jest szukając środków na bieżącą działalność, zaciągać kredyty bankowe.
    Z naszych danych wynika, że Pański staż pracy jest stosunkowo krótki w stosunku do obecnie zatrudnionych. Równocześnie z danych tych wynika ,że zakłady pracy w których Pan był zatrudniany nie odprowadzały do Z.U.S żadnych dodatkowych składek wynikających z zatrudniania Pana/i na stanowiskach szkodliwych i niebezpiecznych., jak twierdzi Premier TUSK. Premier zapomniał ,że Naród za Was kasował zyski i za te pieniądze kiedyś stawiano fabryki od kołyski. On już nie stawia ,On je teraz zamyka...

    Prosimy Państwa o wyrozumiałość gdyż ZUS finansowany jest ze składek odprowadzanych przez samych zatrudnionych i Ich zakłady pracy.A Oni płacą składki od płacy minimalnej a więc też minimalne.

    Dlatego Zarząd ZuS szukając oszczędności przy braku środków na bieżącą działalność prosi Pana o wypełnienie załączonego formularza zgody na ponowne przeliczenie Pana/i emerytury „w celu pomniejszenia przelicznika emerytalnego” i odesłanie go na podany adres zwrotny.

    Tylko w ten sposób Zakład U...Społecz...będzie w stanie zapewnić Wam dostarczanie systematycznie Wasze emerytury jeszcze przez kolejne 12 miesięcy gdyż później z powodu totalnego braku zaufania społeczeństwa do Rządu i systemu-- wszyscy będą unikać płacenia jakichkolwiek składek na ZuS .

    Formularz zgody.

    Wyrażam zgodę na ponowne przeliczenie wysokości mojej emerytury ze względu na trudną sytuacje Zakład U...Społeczny... spowodowaną stosunkowo krótkim moim stażem pracy oraz faktem ,że zakłady pracy w których pracowałem nie odprowadzały za mnie żadnych dodatkowych składek z tytułu zatrudniania mnie w niebezpiecznych warunkach pracy.


    Data: …... Czytelny podpis:

    Odpowiedz
  • prawnik z byłego MOPS(2010-08-12 08:34) Zgłoś naruszenie 00

    Proszę wypłacać więcej świadczeń socjalnych dla tych co nic nie robią :)

    Odpowiedz
  • A Ja jestem zwolennikiem kopnięcia tego Rządu(2010-08-12 07:09) Zgłoś naruszenie 00

    na bruk. To Oni zniszczyli ZUS -to Oni celowo doprowadzili do upadku system emerytalny ...1. Liberałowie wymyślili w KP najniższą płace "bez względu na zawód" -efekt -wielu pracodawców tak płaci faktycznie a nawet fikcyjnie -od takiej płacy ZUS dostaje składki a system jest pokoleniowy -czyli Ci co wypracowali emerytury z wyższych płac - muszą je otrzymać - skąd więc ma być w ZUSie ta kasa na bieżące cele
    2. Tusk ogłosił wszystkim ,że ZUS jest na dnie - co spowodowało ,iż jak Kowalski to usłyszał to powiedział "na kogo mam płacić" i schował zarobki a z nią kasę - ludzie zaczęli pracować na czarno lub ubezpieczać się za granicą.?
    3. Wyprzedaż na siłę na giełdzie akcji gdyż nic nie budujący Rząd nie ma dochodów z inwestycji -nawet wały wpadły w ruinę gdyż i o nie nie dbano- spowodowało nadwyżkę akcji nad podażą -giełda się dławi ,akcje zleciały już nie jeden raz na pysk a emeryci stracili w funduszach kasę na emerytury - mój US jakk sprzedałem taniej garaż powiedział -"tak szybko garażu się nie sprzedaje, na dobrego kupca trzeba czekać" -płać Pan POdatek od wyższej stawki.
    4. Społeczeństwo utraciło zaufanie do systemu na pokolenia -Fedak straszy wyższym wiekiem emerytalnym ,zatrudnionych w szkodliwych -okradziono -natomiast górnikom rozdano za to 5-letnie superUrlopy ze wszystkimi przywilejami a PO nich superwczesne górnicze emerytury a człowiek który za to odpowiada siedzi na wysokim stołku w Brukselce wysłane przez PO - to jest kraj POlitycznych CUDAKÓW.!!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane