statystyki

Praca zdalna wymaga dbania o bezpieczeństwo danych

autor: Jakub Styczyński24.04.2020, 07:51; Aktualizacja: 24.04.2020, 07:52
Praca zdalna. Telepraca. Home office. Koronawirus

Praca zdalna. Telepraca. Home office. Koronawirusźródło: ShutterStock

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Sieci i Informacji (ENISA) oraz rodzimy Urząd Ochrony Danych Osobowych przedstawiły niedawno rekomendacje dotyczące technicznych możliwości zabezpieczenia danych osobowych przez firmy, które korzystają ze zdalnej pracy.

Taki rodzaj pracy generuje bowiem większe ryzyko naruszenia przepisów RODO, co zaś może się wiązać z nałożeniem sankcji. Tak więc, jeśli przedsiębiorca do tej pory nie wdrożył w polityce bezpieczeństwa żadnych procedur lub wytycznych dotyczących korzystania z urządzeń podczas pracy zdalnej, to powinien się tym jak najszybciej zająć. – Posiadanie procedur będzie mieć duże znaczenie przy ocenie dokonywanej przez organ nadzorczy w przypadku wystąpienia incydentu związanego z ochroną danych, np. wycieku, nieuprawnionego dostępu osób trzecich etc. Ważniejsze będzie jednak to, czy posiadane procedury były rzeczywiście stosowane – mówi Adam Klimowski, główny specjalista ds. ochrony danych osobowych w JAMANO sp. z o.o. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek na podstawie zaleceń UODO i ENISA.


Pozostało 93% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane