Co czwarty emeryt mundurowy nie ma 40 lat

autor: Bożena Wiktorowska, Artur Radwan, Bartosz Marczuk17.12.2008, 03:00; Aktualizacja: 18.12.2008, 16:10

Armia szuka nowych żołnierzy, tymczasem co szósty wojskowy odchodzący na emeryturę robi to po 15 latach służby. Zaledwie jeden na czterech policjantów odchodzi na emeryturę po 25 latach służby, reszta robi to wcześniej. W ubiegłym roku co piąty policjant i co trzeci żołnierz odchodzący na emeryturę nie miał ukończonych 40 lat.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (166)

  • antek(2015-06-12 11:51) Zgłoś naruszenie 00

    do kolo popatrz jak te psy pracują a w innych zawodach

    Odpowiedz
  • antek(2015-06-12 11:46) Zgłoś naruszenie 00

    ciekawe jakie oni placa składki skoro tak szybko odchodzą na emeryture i maja po 4tys

    Odpowiedz
  • A CO NA TO KONSTYTUCJA(2011-05-17 16:55) Zgłoś naruszenie 00

    Różne systemy emerytalne to nierówność obywateli wobec prawa To sprzeczne z ustawą zasadniczą jaką jest konstytucja.

    Odpowiedz
  • radek(2011-02-09 17:11) Zgłoś naruszenie 00

    Widać że ludzie piszący ten artykuł jak i ci co go komętują nie mają pojęcia o czym piszą Wypowiadam się na temat wojsja gdzie jestem starszym szeregowym od 8 lat mi jak i moim kolegą nie przysługują żadne prawa a już wogule emerytalne starszy szeregowy według prawa nie może pracować dłużej niż 12 lat po tym czasie wywalają go do cywila z 3 miesięczną odprawą jak każdego innego pracownika cywilnego zarabiamy 2100 zł gdzie 80 procent cywilów prawie 3000 a tak po za tym kto był w wojsku to wie jaki jest stres wyjazdy na poligony rozstania z rodziną na jakiś czas za co nie ma płacone tu wcale nie jest taki raj jak sobie myślicie

    Odpowiedz
  • KOLLO(2010-09-24 12:39) Zgłoś naruszenie 00

    POPIERAM WYPOWIEDŹ KALGO I ZACHĘCAM DO WSTAPIEIA DO SŁUŻB MUNDUROWYCH KÓRYCH BRAKJE.ZOBACZYCIE JAK TU JEST FAJNIE A KIEDY ZABIORĄ PRZYWILEJE I POROBCIE DO 65 RKU ZYCIA A POD KONIEC SŁUŻBY W TERENIE Z LASECZKĄ NA SMYKA TRZEBA BĘDZIE IŚC. ZOBACZCIE CO JEST W INNYCH PAŃSTWACH JAKIE MAJĄ PRZYWILEJE I ILE ZARABIAJĄ MUNDUROWI JEST TO MINIMUM 6TYSĘCY A U NAS 2500.

    Odpowiedz
  • agre(2010-06-09 21:13) Zgłoś naruszenie 00

    Czyli mundurowi odziewają się w mundur nie z patriotyzmu, ale "dla michy i budy". Ale nadal są górą. Mamy już 2010 rok a oni dalej wyjadają strawę innym! trzeba tym psom wreszcie pokazać, gdzie jest ich miejsce.

    Odpowiedz
  • zwykły obywatel polski(2010-03-03 16:11) Zgłoś naruszenie 00

    Czy "mundurowy" to inny człowiek, odmienny od pozostałych obywateli polskich, którzy - jak to Ktoś napisał, że jego ojciec pracował w przemyśle cięzkim 40 lat i ma 1100 zł emarytury - NIE. Niech wreszcie nasze państwo i ci którzy siedzą na wysokich stołkach zrobią bardzo mądry krok i unormują czas pracy wszystich obywateli na równych zasadach.
    Kolejna rzecz - jeśli emeryta chce pracować, to nie powinien dostawać świadczenia z ZUS.

    Niech mądry i "bardzo bogaty ZUS" (patrząc na budynki jakie stawia) zajmie się również "rencistami" o orzeczonej niepełnosprawności, którzy parcują (na czarno) zawodowo. Inny, który potrzebuje wsparcia, bo naprwdę jest chory i nie może pracować - nie dostanie świadczenia, bo lekarz stwirdzi, że jest zdolny do pracy, a prawda jest inna - możemy sporo reportaży obejrzeć w TV.

    Odpowiedz
  • emeryt(2009-05-17 14:08) Zgłoś naruszenie 00

    Jest fajne powiedzenie PUNKT WIDZENIA ZMIENIA SIĘ W ZALEŻNOŚCI OD PUNKTU SIEDZENIA,

    1. POLICJA, Straż Graniczna, Straż Pożarna i WOJSKO nie otrzymuje emerytury ani renty z ZUS - jak ktoś się nie zna niech nie pisze bzdur bo te zawody otrzymują emerytury i renty ze swoich Ministerstw.

    2. Po 15 latach służby ciągłej funkcjonariusz lub żołnierz otrzymuje prawo do wcześniejszej emerytury w wysokości 40% uposażenia (czyli pensji miesięcznej +i 1/12 trzynastki) - w skład uposażenia nie wlicza się tzw. mundurówki ( Mundurówka jest ryczałtem na dwukrotne pranie całego sortu mundurowego w roku i uzupełnienie jej braków wynikłych z zwykłego użytkowania)

    3. Do służby nie wlicza się funkcjonariuszowi czy żołnierzowi szkoły średniej- tak jak np. zawodom typu hutnik, górnik, odlewnik dolicza się zawodówkę i średnią,

    4. PANIE GÓRNIK - KŁAMCZUCH Z PANA - do 31.12.2008 r. zgodnie z ustawą górnicy też mogli odejść po 15 latach pracy w górnictwie ( nie pisze się nic o tym że muszą to być lata tylko i wyłącznie pod ziemią) musieli tylko spełnić dodatkowe warunki określone w art 36 ust 1 ustawy tak jak i warunki podobne muszą spełniać funkcjonariusze i żołnierze, tu sprawa jest podobna,

    NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA NIKT NIKOMU NIE BRONIŁ IŚĆ DO SŁUŻBY W WYMIENIONYCH ZAWODACH A PRETENSJE NIEKTÓRYCH Z WAS SĄ KOMPLETNIE NIEUZASADNIONE.

    PRAWO DO 40% EMERYTURY OBOWIĄZUJE OD 1955 R. = NIKT TEGO NIE UKRYWAŁ BO TO BYŁO OGŁOSZONE W DZIENNIKU USTAW !!!

    PODEJMUJĄC SŁUŻBĘ W TYCH ZAWODACH KAŻDY KANDYDAT MUSI SPEŁNIĆ ODPOWIEDNIE WYMOGI - WYKSZTAŁCENIE, SPRAWNOŚĆ FIZYCZNA I PSYCHICZNA I MIEĆ ŚWIADOMOŚĆ PODEJMOWANEGO RYZYKA

    KAŻDY CHĘTNY WIĘC MIAŁ ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ CZASU ABY SIĘ PRZYGOTOWAĆ LUB PRZEKWALIFIKOWAĆ JAK MU JEGO PRACA NIE ODPOWIADAŁA.


    JAK JUŻ CHCECIE SIĘ CZEPIAĆ WCZEŚNIEJSZYCH EMERYTUR TO SPRAWDŹCIE SOBIE ILE I KOMU PRZYZNAJE CO ROKU KANCELARIA PREMIERA = TO DOPIERO JEST NIESPRAWIEDLIWOŚĆ BO TAM TO LATA PRACY ANI WARUNKI W JAKICH SIĘ PRACOWAŁO NIE GRAJA ROLI NORMALNIE WOLNA AMERYKANKA

    Odpowiedz
  • Młody emeryt(2009-05-04 09:11) Zgłoś naruszenie 00

    Zazdrościcie młodym emerytom mundurowym? Nie ma czego - jesteśmy dyskryminowani.
    http://weteran.eu/artykuy/76-dyskryminacja-modych-emerytow-mundurowych

    Odpowiedz
  • Mundurowy 20 lat(2009-03-01 13:53) Zgłoś naruszenie 00

    Mnie to w służbach mundurowych nic nie trzyma, mam 20 lat służby, jak się zmienią zasady emrytalne (wiek i zasady naliczania emerytury) to złożę raport
    i będę emerytem na garnuszku państwa. Razem ze mną może skorzystać z tego rozwiązania ok 65tys. mundurowych. Państwo zapłaci za błędy i nieprzemyślane decyzje ministra SWiA Schetyny. Każdemu emerytowi trzeba wypłacić odprawę, oraz umożliwić wykorzystanie zaległych urlopów. Następnie trzeba zatrudnić i przeszkolić 65 tys. żołnierzy, policjantów, strazaków, strażników granicznych i strażników więźiennych. Szkolenie potrwa ok. 4-5 lat z powodu małej wydajności Ośrodków szkolenie. Jakie będzie bezpieczeństwo państwa, to nawet nie chce mi się myśleć. Jeżeli odejda funkcjonariusze którzy nie anbyli praw emerytalnych to za okres ich pracy do 15 lat Rząd będzie musiał zapalcić składki do ZUS, a są to ogromne pieniądze. Wtedy dopiero wszyscy malkontenci może zrozumieją, że służby mundurowe nie muszą protestować, mogą odejśc ze służby.

    Odpowiedz
  • Oficer(2009-02-28 21:08) Zgłoś naruszenie 00

    Jak czytam te narzekania na próbę reformy służb mundurowych to naprawdę czuję się zniesmaczony.Prawda jest taka że nie ma lepszej pracy "służby"jak w mundurówce.Mogą zostać te przywileje ale pod kilkoma warunkami:
    1.Całkowity zakaz dorabiania na emeryturze-zabierają młode wyleżane byki pracę potrzebującym
    2.Koniec z chorym naliczaniem emerytury z ostatniego miesiąca.
    3.Komu nie pasuje na jego miejsce jest dziesięciu-szczera prawda

    Odpowiedz
  • magneto(2009-02-27 12:51) Zgłoś naruszenie 00

    I jak zwykle, każde dane statystyczne można pokazać na swoją korzyść. Pięknie podana jest średnia emerytura po 15 latach służby 2200zł średnio, podajcie wartość świadczenia emerytalnego - 40% uposażenia funkcjonariusza. Jak każdy może sobie prosto przeliczyć aby dostać 2200zł emerytury funkcjusz musi zarobić ok 5500zł. Pytanie KTO I GDZIE tyle zarabia, napewno nie pracujący w pierwszej linii. Zarobki tej wysokości to sztabowcy. Tym wszystkim którzy tak pięknie opowiadają jak to w służbach mundurowych funkcjonariusze mają miód i słodkie życie proponuję się zatrudnić. Przyjdź i popracuj wtedy sie wypowiesz.

    Odpowiedz
  • uczciwie pracujący(2009-01-29 21:30) Zgłoś naruszenie 00

    I co tu Dyscyplina jak wkurzy się na szefa to idzie do cywilw bo ma emeryture.
    śmieszne, prawdziwe i ze wszech stron niesprawiedliwe społecznie.
    Typowe dla cwaniaczków.

    Odpowiedz
  • firefighter(2009-01-28 23:22) Zgłoś naruszenie 00

    Kto przy zdrowych zmysłach odchodzi po 15 latach na emkę? Za 40% wynagrodzenia? Jeśli nie musi, nie otworzył firmy, i lekarz mu nie każe to nikt.
    Teraz dopiero narobiliście sobie młodych emerytów. Kto żyw, i ma lata wypracowane biegnie z kwitami do kadr. Ciekawe kto wam to euro obstawi?
    Jeden strażak na 1 miasto, i jeden policjant na 5 radiowozów. Ale na paliwie będzie oszczędność. Brawo.

    Odpowiedz
  • Emeryt(2009-01-25 19:41) Zgłoś naruszenie 00

    Każdy z tych co zazdroszczą emerytom mundurowym niech sobie przypomną opinię o zarobkach w tych służbach a mianowicie WOLĘ TYSIĄC MNIEJ NA
    SPOCZNIJ NIŻ TYSIĄC WIĘCEJ NA BACZNOŚĆ.Dyskusja w tym momencie jest zbyteczna.Koniec,KROPKA.

    Odpowiedz
  • inter(2009-01-24 01:43) Zgłoś naruszenie 00

    trzeba byc idiota aby pracowac w sluzbach mundurowych wiecej niz 15 lat

    Odpowiedz
  • Marian34(2009-01-22 22:08) Zgłoś naruszenie 00

    Byli i są zapewne tacy żołnierze, którzy odchodzą na emeryturę po 15 latach gdy uzyskają prawo do mieszkania lub nie wytrzymują warunków służby. Większość jednak jest obligatoryjnie zwalniana po osiągnięciu określonego wieku w danym stopniu wojskowym bez własnej woli. Również dyskryminujące zagranie ustawodawcy (1998r) 0graniczające maksymalną emeryturę do 75% podstawy, powoduje, że tylko niepoprawni naiwniacy służą dłużej niż 27 lat. To władza tym steruje, a nie konkretny żołnierz.

    Odpowiedz
  • zmiana systemu NIC NIE DA(2009-01-19 19:26) Zgłoś naruszenie 00

    plany aby zmienić system emeryt. to zasłona dymna od faktycznych problemów, i kolejny powód aby skłócić grupy zawodowe.Przecież już wiadomo że to nic nie da ponieważ po 15 latach ze służb nie odchodziło więcej niż 1-2% mundurowych i nadal nie będą odchodzić ,ten szum jest tylko po to aby coś się działo. Pozdr.

    Odpowiedz
  • komuszek(2009-01-15 11:13) Zgłoś naruszenie 00

    do 148 .Komuch swięte słowa,swięte słowa jak to mawiają marksiśći.Masz rację mogli iść w "kamasze"a nie mieć teraz pretęsje do garbatego,żę ma proste dzieci.Przepraszam garbatych.

    Odpowiedz
  • komuch(2009-01-06 15:24) Zgłoś naruszenie 00

    jeszcze raz powtórzę to co pisano już wcześniej - nikt nikomu nie zabronił zostać oficerem lub podoficerem w MON, ja wybrałem tą drogę, przepracowałem prawie 30 lat w mon,
    nie dosłużyłem się wysokiego stopnia , ale mam 3500 zł emerytury,
    a wy którzy całe zycie uczciwie pracowaliście i walczyliście nie macie nic poza tym że mieszkacie w wolnym państwie, które ma was w d...e, gdzie władza tak bardzo dba o swoich obywateli (w kampanii wyborczej)

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane