Badanie przeprowadziła Kelton Research dla firmy Sybase, zajmującej się tworzeniem oprogramowania. Aż 71 proc. uczestników sondażu uznało, że wolą korzystać z własnego laptopa, tabletu albo smartfonu lub chciałoby mieć możliwość wyboru sprzętu innego niż ten, który jest im oferowany przez firmowy dział IT. Za tę możliwość pracownicy są gotowi oddać wiele, bo zadeklarowali rezygnację z jednego z przywilejów: 58 proc. obeszłoby się w zamian bez darmowej kawy w pracy, 39 proc. – bez darmowych posiłków, 30 proc. zrezygnowałoby z urządzeń biurowych, 26 proc. – z miejsca parkingowego, a co piąty gotów nawet poświęcić jeden dzień wolny od pracy.

– Dostępność aplikacji mobilnych przekłada się na zwiększenie efektywności pracowników – mówi Euan MacAra, dyrektor regionalny w Sybase Products Poland. W USA i Wielkiej Brytanii szefowie firm już to rozumieją – 90 proc. firm w tym roku ma wprowadzić odpowiednie aplikacje mobilne.