Portale społecznościowe ułatwiają agencjom zatrudnienia dotarcie do potencjalnych pracowników.

– Portale internetowe są głównym narzędziem pracy head huntera – mówi Tomasz Farana, ekspert Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia. Obecnie na GoldenLine, jednym z największych portali związanych z karierą zawodową, zarejestrowanych jest 600 tys. użytkowników. Miesięcznie stronę tę przegląda 2,5 miliona osób, w tym pracodawców, konsultantów agencji rekrutacyjnych oraz firm doradztwa personalnego. Jeśli osoba szukająca pracy posiada taki profil, zwiększa to jej szanse na znalezienie zatrudnienia. Agencje rekrutacyjne spośród użytkowników portali wybierają kandydatów, którzy spełniają kryteria zawarte w ofercie pracy, a następnie zapraszają ich na rozmowę kwalifikacyjną. Zatem warto poświęcić trochę czasu i założyć swoje konto na GoldenLine, LinkinIn, czy Facebooku. Ważne jest to, aby w profilu były uwzględnione wszystkie istotne informacje o przebiegu kariery. Profil zawodowy na portalu internetowym powinien zawierać wyczerpująco opisane doświadczenie zawodowe, czyli wyglądać jak rozbudowane CV . Przy jego tworzeniu należy uwzględnić także drobniejsze informacje o kursach językowych, szkoleniach i warsztatach.

– Konkretnie, szczegółowo, chronologie. Tak powinien wyglądać dobrze skonstruowany profil zawodowy. Muszą znaleźć się w nim dane o zdobytych kwalifikacjach, bo świadczą one o charakterystyce kandydata, który chce podnosić swoje umiejętności i kompetencje – mówi Tomasz Farana. Dodaje, że zdjęcia, listy znajomych i grupy dyskusyjne, zawarte w profilu internetowym, są informacjami drugorzędnymi i praktycznie nie są brane pod uwagę przy wyłanianiu kandydatów. Za to podczas selekcji agencje zatrudnienia weryfikują rekomendacje i wypisane osiągnięcia potencjalnych pracowników.

– Przede wszystkim sprawdzamy prawdziwość podanych informacji - mówi Artur Skiba, dyrektor zarządzający w firmie Antal.
Agencje zatrudnienia sprawdzają kandydatów do pracy nie tylko na portalach związanych z karierą zawodową, ale także innych serwisach społecznościowych typu Nasza Klasa czy Grono.