Jak Cię widzą...

Opinie powstają w oparciu o stałą komunikację, dlatego budując wizerunek w serwisach społecznościowych nie można sobie pozwolić na brak aktywności. Jakimi treściami dzielić się ze swoją grupą odbiorców? Oprócz wpisów stricte eksperckich warto przemycać informacje o osobistych wyzwaniach, zawodowych osiągnięciach i bezinteresownych akcjach pomocy. Wizerunek profesjonalisty powinien być możliwie transparenty i przewidywalny, dlatego też dobrze pamiętać o wiarygodnym uzasadnianiu kontrowersyjnych decyzji.

Oprócz konsekwentnego zamieszczania nowych treści na swoich profilach w social media czy na blogu eksperckim, warto także pamiętać o nawiązywaniu i budowaniu relacji z osobami pozostawiającymi opinie oraz komentarze pod dodawanymi wpisami. Możliwość interakcji z autorem zwiększa bowiem czas pobytu użytkownika na danej stronie i częstotliwość jego powrotów. W efekcie wzrasta lojalność odbiorcy, a także jego zaufanie do autora treści.

Dobra reputacja

Coraz więcej serwisów społecznościowych dla profesjonalistów wprowadza opcję wystawiania referencji współpracownikom i partnerom biznesowym – taką możliwość mają już m.in. użytkownicy LinkedIn, Profeo i GoldenLine. To dobry trend dla osób budujących swój profesjonalny wizerunek w sieci, ponieważ zgromadzone opinie oraz świadectwa na temat współpracy zmniejszają ryzyko pracodawców związane z zatrudnieniem nowej osoby oraz uwiarygodniają jej kompetencje i rzetelność.

Tymczasem zła opinia utrudnia robienie interesów i zmniejsza zaufanie do „specjalisty”. Dlatego warto pielęgnować relacje z byłymi oraz aktualnymi pracodawcami i partnerami w biznesie, jak również otaczać się orędownikami opinii czy też ludźmi sukcesu. To często właśnie oni pomnażają i uwierzytelniają informacje w społecznościach.

Realizowanie strategii personal branding w serwisach społecznościowych wymaga zaangażowania i samodyscypliny. Jednak budowana dzięki niej dobra reputacja, ma nie tylko wpływ na osiągnięcie sukcesu zawodowego, ale jest także gwarantem przetrwania w trakcie kryzysu.

Zyta Machnicka, ekspert ds. marketingu usług rekrutacyjnych i wizerunku, współzałożycielka HEAD MADE Employer Branding, autorka portalu CentrumRekrutacyjne.pl