Wojciechowski: Bez podwyższania wieku emerytalnego czeka nas dalszy wzrost podatków

autor: Wiktor Wojciechowski25.11.2011, 07:50; Aktualizacja: 25.11.2011, 08:02

Podwyższanie wieku emerytalnego to ważna, systemowa reforma, która pozwoli stopniowo zmniejszyć deficyt sektora finansów publicznych. Dobrze, że premier i minister finansów przyjęli w końcu argumenty wielu ekonomistów, od dawna wskazujących na to, iż wprowadzenie nowego systemu emerytalnego i ograniczenie możliwości przechodzenia na wcześniejsze emerytury nie wystarczą, aby znacząco podnieść aktywność zawodową osób starszych.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (74)

  • Pazuzu(2011-11-25 08:21) Zgłoś naruszenie 00

    Autor - pewnie przez roztargnienie - zapomniał o takich zmianach, jakie również (stosując jego "logikę") pomogłyby zmniejszyć bezrobocie, tj: zniesienie obowiązku uzasadniania wypowiedzenia umowy o pracę na czas nieokreślony i konsultacji wypowiedzenia ze związkami zawodowymi, wprowadzenia możliwości wypowiadania także wszystkich umów o pracę na czas określony, likwidacja odpraw przy zwolnieniach grupowych (a najlepiej uchylenie całej ustawy o takich zwolnieniach) itp, itd

    Odpowiedz
  • Onufry Zagłoba(2011-11-26 12:17) Zgłoś naruszenie 00

    "Dłuższa praca to mniejsze bezrobocie wśród młodych"... Arcygenialne!!!
    Ja mam lepszą teorię dla Wojciechowskiego,która odpowiada jego poziomowi intelektualnemu: "Im więcej państwo zabierze Wojciechowskiemu pieniędzy, tym Wojciechowski będzie bogatszy"...

    Odpowiedz
  • lk(2011-11-26 22:17) Zgłoś naruszenie 00

    Prawda jest taka że to pazerność doprowadza do kryzysu a nie za krótki czas pracy ludzi. Jedzenia i dóbr trwałego użtku byłoby wystarczajaco, a wymienianie komórek ,TV i kompów co 3 lata nikomu i środowisku nie służy.Kryzysy finansowej spekulacji niszczą ludzi. A jeszcze kilkanaście lat temu uczono, ż rozwój techniki i technologii pozwoli ludziom mniej pracować.I co kto zgarnia dorobek ludzi pracy.Niewolnik do śmierci czy to wogóle do czegoś prowadzi. Jaki jest głębszy sens ludzkiego życia wyzysk i oszustwa kosztem drugiego.Przecież Ci obecni skapitalizowani nie będą pracować do 67 lat im kasy wystarczy

    Odpowiedz
  • Onufry Zagłoba(2011-11-26 22:00) Zgłoś naruszenie 00

    Masz rację Ala 57. Ten artykuł to jest dno dna! Skąd się biorą tacy idioci na tym łez padole?

    Odpowiedz
  • ala57(2011-11-26 21:47) Zgłoś naruszenie 00

    "GP" powinna się zwinąć ze wstydu za ten artykuł.

    Odpowiedz
  • pustka(2011-11-26 20:05) Zgłoś naruszenie 00

    Emerytury to czyje to są pieniądze ?-okazuje się , że jest BEZPRAWIE , autor pisze od rzeczy i innych chce utwierdzić w głupocie . Jedynym pozytywem będzie praca na czarno legalnie ,tych " dyskryminowanych " .

    Odpowiedz
  • Onufry Zagłoba(2011-11-26 19:55) Zgłoś naruszenie 00

    Skorpi(52)!!! Na początek weź te różowe pigułki,potem te zielone,następnie żółte, później pomarańczowe, na samym końcu fioletowe. Tak będzie lepiej dla ciebie i dla całego świata...

    Odpowiedz
  • skorpi(2011-11-26 19:40) Zgłoś naruszenie 00

    Ja będę pracować przynajmniej do 65 lat. Czy ta ustawa wejdzie czy nie. Nie interesuje mnie emerytura w wysokości 900 zł, ani dorabianie sprzątaniem czy na portierni. Rwiecie się na te emerytury, a potem narzekacie, że dostajecie mało. Pensja jest zawsze wyższa niż emerytura!
    Zdrowia nie macie? Znam osoby, które w wieku 30-40 lat szlały, a po 50 zdrówko wysiadło. Trzeba było myśleć o nim wcześniej! Nie palić, nie pić, żreć mniej to i zdrowie będzie lepsze. Prawda jest taka, że na miejsce zwolnionego emeryta pracodawca rzadko przyjmuje kogoś do pracy. A nawet jak przyjmie to tego emeryta, bo płaci za niego TYLKO składkę zdrowotną. A za młodego musiałby i całość. I co? To mu sie opłaca?
    Kobiety mają niańczyć wnuki? A kto Wam (mi) niańczył? I puste sklepy były i pampersów nie było, jeździło sie do pracy przepełnionymi tramwajami czy autobusami, na mieszkanie czekałao sie latami mieszkając z rodzicami w małych mieszkaniach. Jakoś dałyśmy radę, więc młodzi też niech sobie radzą.
    Wszystko co najgorsze to ma spotkać nasze pokolenie? A teraz głodowa emerytura? Życie to nie jest bajka to walka o chleb.

    Odpowiedz
  • ujmq(2011-11-26 10:53) Zgłoś naruszenie 00

    Kolejne ...kłamstwa i manipulacje ... PO-"nierządu" !!!...Eutanazja starszych, w większości bezrobotnych po 50-tce ludzi , dla których nie ma i nie będzie pracy ani zasiłku!!!. Nie doczekają emerytury "pod mostem"!!!. To jest "plan" PO !!!... Młodzi już dzisiaj powinni szukać pracy w " normalnych" krajach UE!!!.

    Odpowiedz
  • Normalni myślący(2011-11-27 14:05) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego nikt nie mówi o przepracowanych latach, tylko o wieku.Jeżeli tok rozumowania jest taki jak Pana Wojciechowskiego ,to nie mamy się co dziwić sytuacji ,że w tym kraju jest tak a nie inaczej.Proszę sprawdzić statystycznie jaki jest nie średni, bo to tak samo jak średnie wynagrodzenie,emerytury itd,faktyczny wiek życia ludzi z środowisk którym chcecie jeszcze dołożyć lat pracy,dlaczego nikt nie powiedział ani słowa o sytuacji kiedy emeryt umiera przed osiągnięciem waszego wieku emerytalnego,wtedy rodzina dostaje okrojony ostatnio zasiłek pogrzebowy ,a co z resztą pieniędzy ,Panie Wojciechowski ustosunkuj się Pan do tego stwierdzenia?

    Odpowiedz
  • Maciej(2011-11-26 09:47) Zgłoś naruszenie 00

    POwalajace - bez komentarza !. Ok. 3 mln. mlodych ludzi wyjechalo za chlebem z tej " krainy milosci ", a konta szwajcarskie rosna w sile !.

    Odpowiedz
  • Do "bogatych" emerytow(2011-11-26 09:32) Zgłoś naruszenie 00

    Masz emeryture 950 zl brutto , jestes bogaty, sfinansujesz biedniejszych w mysl zalozen rzadowych i waloryzacji kwotowej. Oddasz 7 zl na mniej zamoznych od siebie.
    Rzad zaoszczedzi 3,5 mld zl - tak podaja media.

    Odpowiedz
  • piotr(2011-11-25 23:16) Zgłoś naruszenie 00

    brawo Real 1953. poz 28 sama prawda...

    Odpowiedz
  • Robin Chłód(2011-11-25 21:53) Zgłoś naruszenie 00

    Gdyby każdy miał te pieniądze na lokacie długoterminowej w banku to po 30 latach pracy sam decydowałby, że już starczy. Poza tym można by te pieniądze zostawić dzieciom. Ale chodzi o to byśmy "zapieprzali" w kieracie praktycznie aż do śmierci, a nasze składki i tak przeżre ekipa rządowa!

    Odpowiedz
  • pokrzywdzony(2011-11-25 21:40) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego wcześniej została wypuszczona armia emerytów na wcześniejsze św. emerytalne???.Kto na to pozwolił???.Kto jest za to odpowiedzialny???.Dlaczego teraz ja i inni mają za to pracować dłużej???.To było działanie wrogie względem narodu polskiego.Winnych należy postawić przed najwyższy wymiar sprawiedliwości-mam nadzieję ,że taki jest.Coś mi to przypomina piatą kolumnę.

    Odpowiedz
  • Kontemplyta(2011-11-25 21:36) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się. Własne firmy nie są dla młodych - jak to próbują forsować niektóre inicjatywy europejskie walki z bezrobociem. Młody musi się uczyć pod czyimś okiem. Działalność gospodarcza wymaga doświadczenia i koncepcji. Jak już mamy nieszczęsny system emerytalny, bo jakoś mało osób chce przyjąć, że "odpoczywać" da się po sprzedaży przedsiębiorstwa, to należy wprowadzić korektę na wydłużenie długości życia - obecne 2 lata dla mężczyzn to postęp ekonomiczno-medyczny ostatnich 15 lat. I maksymalnie należy ułatwiać zakładanie działalności profesjonalistom - 90% miejsc pracy to małe/średnie firmy wspomagające duże.

    Odpowiedz
  • ln(2011-11-26 22:26) Zgłoś naruszenie 00

    Najpierw działania na rzecz inicjatyw tworzenia miejsc pracy póżniej wydłużanie wieku emerytalnego. Inna kolejność to nadużycie. Porównania biednych Polaków do krajów zachodu gdzie liczba miejsc pracy jest wysoka i socjale nieporównywalne jest uproszczeniem.

    Odpowiedz
  • Rafał(2011-11-27 16:10) Zgłoś naruszenie 00

    Jak nie kijem to pałką wiadomo że kolorowo nie jest problem w tym ze za 30 lat gdy będę miał przejść to nie będę w stanie przeżyć miesiąca, tak marna będzie ta emerytura. Dlatego zmuszony poniekąd jestem do dodatkowego odkładania. Jak na razie wrzucam na timingowy w noble. Ale tak nie powinno być. Powinienem płacić składkę i wiedzieć że będę mówił wypoczywać a nie kombinować na starość.

    Odpowiedz
  • matka(2011-11-25 20:17) Zgłoś naruszenie 00

    Do autora .Pisze pan bzdury jak mało który!

    Odpowiedz
  • Anna(2011-11-28 10:22) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram sprawiedliwego.Od siebie dodam że jedyną ulgą podatkową sprawiedliwą społecznie byłaby możliwość odliczenia od podatku kosztów poniesionych na konieczne leki przez osoby chore.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane