Suchodolska: Dać, dać, dać, dać – czyli reformy według ludowców

autor: Mira Suchodolska18.11.2011, 06:00; Aktualizacja: 18.11.2011, 12:32

Minister Sawicki zablefował i z pokerową miną zażądał, aby rolnicy, którzy mają gospodarstwa mniejsze niż 15 ha, traktowani byli jako bezrobotni. I nie musieli odprowadzać – i tak już małej – składki na ubezpieczenie zdrowotne. Bo, dysponując spłachetkiem ziemi wielkości do 14,9999 ha, nie mają dochodów, a więc i środków do życia. Biedacy, reszta obywateli powinna się na nich złożyć jeszcze hojniej niż dziś.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (37)

  • brys(2011-12-04 11:35) Zgłoś naruszenie 00

    do 2 powiniscie placic podatek od dotacji poniewaz pieniazki ktore otrzymujecie to miedzy innymipieniadze polskiego robola ktory was utrzymuje biedacy

    Odpowiedz
  • obywatel(2011-11-22 23:04) Zgłoś naruszenie 00

    zlikwidować KRUS i ZUS . firmy te potrzebne są budżetówce i biurwokracji.człowiek pracujący fizycznie nie ma szans dożyć do emerytury. a jak dożyje i uda mu się wypracować emeryturę to i tak przy obecnej sytuacji na rynku pracy będą to grosze. większość społeczeństwa pracuje za minimalną stawkę i to po 10 godz. dziennie teraz jest w modzie praca na próbę, popracujesz tydziń za darmo i kop w dupę. wiecie czemu chcą wprowadzić kartępodatkową rolnikom? chcą zniszczyć małe rodzinne gospodarstwa. będą je przejmowaćza zadłużenia podatkowe i tworzyć latyfundia ziemskie- lubią mieć parobków, oj lubią. dzięki biórwokracji, zbankrutowała Grecja. pada Hiszpania i Włochy. każdy rząd który rozbudowuje biórwokrację kupuje w ten sposób głosy wyborców.

    Odpowiedz
  • Beta(2011-11-22 17:35) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem przedsiębiorcą. Mieszczuchem. Pracuję ciężko. Nie mam urlopu i zwolnień lekarskich od 15 lat. Nikt mnie nie pyta czy moja firma przynosi dochody czy nie, mam płacić za siebie na NFZ 243 zł i już. Niby część z tego mogę potrącić z podatku w rozliczeniu rocznym? Niby tak. Ale co jak mam dochód zero ? Wtedy i potrącenie z podatku jest zero. Czyli w sumie składkę na NFZ płacę w całości z własnej kieszeni. Tak, oczywiście, mogę zamknąć firmę, jak jest taka nierentowna. I pewnie to niebawem zrobię - ja i 5 moich pracowników pójdziemy na zasiłek. Państwo straci sporo podatku VAT, którego wpłacam ok 10.000 zł/ mc, pomimo nierentownej działalności, a ZUS i NFZ stracą ponad 4000 zł/mc składek od 6 osób. A może zostanę rolnikiem?

    Odpowiedz
  • Sierioża Surojeżkin(2011-11-21 20:42) Zgłoś naruszenie 00

    Brawa dla autorki! Bardzo trafne spostrzeżenia. Nareszcie ktoś odważył się nazwać rzeczy po imieniu i napiętnować kuriozalne (lecz z uwagi na obecność psl w koalicji nienaruszalne) przywileje rolników, które są jawną kpiną z konstytucyjnej zasady równości wobec prawa.

    Odpowiedz
  • Pracująca(2011-11-21 10:06) Zgłoś naruszenie 00

    Wasze wypowiedzi potwierdzają, że Premier Tusk osiągnie wszystko najprostszym sposobem czyli nastawiając mieszkańców miast na mieszkańców wsi, młodych ( często bez pracy) na starszych ( którzy też często nie mają pracy bo w starszym wieku są mniej efektywni ). Osiąga również korzyści dla siebie i swoich znajomych rozbudowując komórki rządowe kosztem najuboższej grupy w kraju czyli tych którzy pracują lub chcą pracować, albo bez pracy oczekują na wypracowaną emeryturę. Informacja, że chcą wydłużyć czas pracy kobiet do 67 lat, bo kobiety odchodzą na emeryturę w wieku 52 lat jest już nie aktualna, bo po pierwsze dłużej przeżyły osoby które urodziły się przed 1930 r ( pochodzą z selekcji naturalnej - przeżyły wówczas tylko najsilniejsze dzieci ) a obecnie umieralność w wieku przedemerytalnym jest wysoka ( ale o tym nikt nic nie mówi), po drugie od 2014 r kobiety najwcześniej na emeryturę przejdą w wieku 60 lat ( a wiec 52 lata - nie wiem skąd taki wiek bo obowiązuje do 2013 r 55 lat - to będzie przekłamana przeszłość ) I co mi odpowiecie?

    Odpowiedz
  • Pracownik(2011-11-21 08:28) Zgłoś naruszenie 00

    Szwagier ma 15 ha szkółki drzew i krzewów.2 samochod osobowe zimą jeździ na narty w Tatry ,czasem Alpy.Niiedzielę spędza w w SPA kinie lub Aqaparku.
    Dzieci na studiach dostaja stypendium socjalne
    Bedzie płacił na ubezpieczenie 19 zł.Ja placę 500 zł miesiecznie ,muszę sam utrzymać dzieci na studiach,więc siedzę w domu.

    Odpowiedz
  • piotr(2011-11-20 18:19) Zgłoś naruszenie 00

    Praca na roli, to praca na podobnych zasadach, jak prowadzenie własej działalności. Niestety rozliczenia podatkowe i ZUS nie są takie same. Prowadzącego działalność, nikt nie pyta czy ma z czego zapłacić składkę.
    Jeżeli nie osiąga zadowalających przychodów, likwiduje działalność, ale państwa nie intereruje to z czego ma żyć, jak to ma miejsce w przypadku chłopów.

    Odpowiedz
  • roga-leśny(2011-11-20 16:57) Zgłoś naruszenie 00

    Do Okonia.
    Jak rolnicy bedą pracować po 40 godzin tygodniowo to wyzdycha im bydło , trzodo chlewna , kury i wszelkie istoty żywe. Jak zapłacimy im za wszystkie godziny nadliczbowe tak jak w pozostałych zatrudnieniach to jako państwo pójdziemy z przysłowiowymi " torbami". Proszę to dobrze policzyć , robocizna pary rolników ( małżenstwo) tak licząc to ponad 300000 zł. rocznie !
    Pozdrawiam i życze rychłego przebranżowienia się !

    Odpowiedz
  • zusowiec(2011-11-20 15:02) Zgłoś naruszenie 00

    Zmorą polskiej przedsiębiorczości jest to że w Polsce płaci się składki na ZUS i NFZ zryczałtowane bez względu na poziom osiąganych dochodów. Podstawą składki na ZUS jest 60% przeciętnego wynagrodzenia z ustawy budżetowej a podstawą składki na NFZ jest 75% przeciętnego wynagrodzenia !!!
    A bandytyzmem władzy jest pobieranie składek na NFZ z każdego tytułu np. jednocześnie z pracy na etacie i prowadzenia działalności gosp. !!!

    Odpowiedz
  • emeryt(2011-11-20 12:47) Zgłoś naruszenie 00

    Należy też wprowadzić jeden system orzecznictwa.

    Odpowiedz
  • emerytka(2011-11-20 12:21) Zgłoś naruszenie 00

    Nie popieram tego by ciągle finansować KRUS.Zlikwidować ten ,,twór,,.Jeśli ktoś prowadzący działalność rolniczą chce się ubezpieczyć ,,zaprosić go do ZUS,,.Jeśli nie to też nie jest w złej sytuacji .W podeszłym wieku może przekazać gospodarstwo za ,,odwróconą hipotekę''i będzie miał żródło utrzymania.

    Odpowiedz
  • Dochod z gospodarstwa 6 ha przeliczeniowych(2011-11-20 11:02) Zgłoś naruszenie 00

    Produkcja globalna z gospodarswta 6 ha przeliczeniowych /hektar przeliczeniowy odpowiada klasie gleby IVa, czyli kompleksowi zytnio-ziemniaczanemu/ wedlug moich obliczen wynosi 6300 zl na rok.

    6ha x /25q zyta x 42 zl srednia cena zyta z ubieglych 3 lat/ = 6300 zl.

    Od tej kwoty nalezy odjac podatek rolny, koszty srodkow produkcji i inne platnosci obowiazujace, dodac dotacje i otrzymamy dochod z gospodarstwa.

    Przy zalozeniu, ze dotacje pokrywaja kwote podatku rolnego i koszty rrodkow produkcji, dochod z gospodarstwa wynosi 6300 zl. Podzielimy to na 12 miesiecy:
    6300 : 12 = 525 zl na miesiac - dochod z gospodarstwa.

    525 zl : 4 osoby /2 rodzicow i dwoje dzieci/ = 131 zl wynosi miesieczny dochod na 1 osobe w gospodarstwie 6 ha.

    Moze Autorka artykulu pokusilaby sie o dokladne obliczenia dochodu z gospodarstwa 6 ha i zaprezentowala wyniki w swoim artykule. Ja niestety nie dysponuje danymi odnosnie podatku rolnego, kosztow srodkow produkcji itp. Z ogolnych danych statystycznych wynika, ze koszty produkcji rolnej wynosza 60%.

    Odpowiedz
  • Marek(2011-11-20 09:55) Zgłoś naruszenie 00

    Mam 25 lat i właśnie zwiałem ze wsi .Mój ojciec ma 50 ha. i 30 krów. Bierze kupę kasy którą i tak wsadza w to swoje gospodarstwo a te jego dopłaty nie starczają nawet mu na nawozy. W dupie mam takie życie.Ten jego nowy ciągnik i tak się rozleci zanim go spłaci ,to już lepiej spłacać mieszkanie. Za dwadzieścia czy trzydzieści lat dalej będzie stało.Nikt młody kto ma trochę oleju w głowie nie będzie rył w ziemi i babrał się w gnoju.

    Odpowiedz
  • mieszczuch ze wsi(2011-11-19 20:06) Zgłoś naruszenie 00

    Do miastowych .Skoro na wsi tak dobrze to co robicie jeszcze w tych miastach.Do rozżalonej .Czy te krowy brata żyją powietrzem.Może policzysz mu rozchody a ni to ile ma za mleko.Prawie w całej Europie rolnicy dostają dopłaty i to niejednokrotnie większe niż nasi.W sumie naszych rolników mogło by nie być. Wszystko mamy z Chin to i jedzeni byśmy od nich sprowadzili.

    Odpowiedz
  • L52(2011-11-19 19:22) Zgłoś naruszenie 00

    To jest oburzające, emeryt jesli zaoszczedzi 1000 zł w skali roku i pozostawi to na koncie oszczędnościowym to musi odprowadzić haracz do skarbu państwa /19%/ od zysków kapitałowych . ROLNIK od dopłat nie musi bo to nie przychód a kwoty są pokażne -15 ha x 750 zł =11250 zł a cwaniaków /PSL/ którzy , umieli " dobrze" kupić ziemię po 0.20 zł /mkw. bez liku. Bądz tu zdrowy.

    Odpowiedz
  • Do Piotra:(2011-11-19 16:47) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam sie z Toba.

    Przeciez rolnik, ktory ma troche ziemi, zawsze jakos przezyje.
    Moze na tej ziemi posadzic ziemniaki i inne warzywa, hodowac troszke bydla, kury, kaczki... I jakos tam przezyje.

    A czlowiek w malenkiej kawalerce w miescie, ktory nie ma nawet balkonu zeby na nim cokolwiek posiac, z czego ma zyc?

    Naprawde rece opadaja.

    I szkoda, ze Polacy tak wybieraja, a potem narzekaja, ze wybrali taki rzad 'bo taka czy inna partia to najmniejsze zlo'.

    Szkoda, ze Polacy nie interesuja sie polityka i programami partii a chlona tylko papke ktora wciskaja im media.

    Przeciez partii politycznych jest wiele. Nie tylko PiS, PO, PSL i SLD (no, i Palikot) byly na listach.

    Kto slyszal np. o Polskiej Partii Pracy?

    Wybierajcie, rodacy, w kolko tych samych, a bedziecie miec to, co wybierzecie.

    Mnie juz w tym kraju od lat nie ma i nie wybieram sie nad Wisle w ciagu najblizszych 20 lat, no jak widze - bedzie tylko gorzej.

    Jesli takie maja byc reformy, to naprawde bedzie wesolo...

    Tylko pamietajcie - Polska nie jest w Euro - i Europa nie bedzie tak skakac wokol nas jak narozrabiamy, jak skacze wokol Grecji i Wloch.

    Na co wy Polacy liczycie?

    Odpowiedz
  • piotr(2011-11-19 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    Już od dawna uważam, że cham to istota niezbadana i nigdy nie wiadomo czego się po nim spodziewać. Prawie każdy z tych pseudo rolników ma możliwość sprzedać swoje gospodarstwo, zakupić lokum w mieście i korzystać z przywilejów, których tak miastowym zazdrości. W przeciwnym kierunku to niemożliwe, ponieważ gotówka za sprzedaż mieszkania nie starczy na zakup gospodarstwa. Więc chamy, nie zapraszajcie nas na wieś, weźcie się do pracy.
    Jeżeli ktoś z Was, zapraszających nas na wieś zechce oddać swoje gospodarstwo za mieszkanie w mieście to jestem otwarty na jego propozycje.

    Odpowiedz
  • Do Pani Suchodolskiej(2011-11-18 22:17) Zgłoś naruszenie 00

    Szkoda Pani czasu i energii na dyskusje z tymi, ktorzy anonimowo, bezczelnie i bez zadnego wyrazu szacunku (i bez zadnej wiedzy!) pisza tak jakby pozjadali wszystkie rozumy.

    Ale taka juz chyba natura naszego narodu. Co drugi Polak jest przeciez ekspertem w kazdej dziedzinie!

    Artykul wysmienity.

    Odpowiedz
  • Macie co chcecie!(2011-11-18 22:14) Zgłoś naruszenie 00

    Jak glosowaliscie - tak macie!

    Przeciez wiadome bylo Ze PO tylko z PSLem bedzie w koalicje wchodzic.

    Jak ja sie ciesze, ze mnie juz od lat w tym kraju nie ma.
    Szkoda tylko, ze jak widze - nie ma juz do czego wracac.

    Lud ciemny, omamiony przez media kontrolowane przez cwanych i pazernych politykow obudzi sie z reka w nocniku jak mu braknie na chleb, leki i ogrzanie domu.

    Ale wtedy beda juz 'inni', ktorzy beda znowu obiecywac cuda i obwiniac za wszystkie zlo tych, co byli przed nimi.

    I tak karuzela sie kreci od ponad 20 lat.

    Odpowiedz
  • Mira Suchodolska(2011-11-18 21:26) Zgłoś naruszenie 00

    Szanowny Czytelniku. Weszłam tutaj, aby porozmawiać, i chętnie będę walczyła na argumenty. Z całą sympatią i szacunkiem, ale wkurza mnie, jeśli ktoś obraża mnie incognito. Nie jestem miastową panienką, wiele lat przeżyłam na wsi, którą kocham, i której będę bronić, tak samo, jak ludzi, którzy tam żyją i pracują. Jeśli Pan (z jakiegoś powodu mam wrażenie,że Pan, nie Pani) chce wymienić poglądy - zapraszam. Tutaj, albo na priv na FB. Pozdrawiam, MS

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane