« Powrót do artykułu

Uwaga, senior na drodze: Starsze osoby powodują coraz więcej wypadków drogowych

Z policyjnych statystyk wynika, że z roku na rok maleje liczba wypadków samochodowych i ich ofiar. Jednocześnie rośnie liczba zdarzeń drogowych spowodowanych przez osoby starsze. Ministerstwo ma przyjrzeć się temu problemowi.

kierowca senior

żródło: ShutterStock

W zaledwie dwa lata, od 2013 roku, liczba seniorów wzrosła z prawie 8,3 mln do 8,8 mln.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (22)

  • Marycha (2016-11-29 09:43) Zgłoś naruszenie 456

    Do pracy w sądach, sejmie, senacie, szpitalach, na uczelniach tam gdzie trzeba podejmować ważne decyzje starzy ludzie mogą pracować ale za kierownicą są zagrożeniem. Jesteście hipokrytami. Ci sami starsi ludzie, którzy na drogach powodują wypadki mogą być ordynatorami oddziałów szpitalnych, mogą zarządzać spółkami, być kierowcami zawodowymi, prowadzić pociągi, pracować w fabrykach i zajmować ważne stanowiska i to jest akceptowalne przez system.

    Odpowiedz
  • 40+++(2016-11-29 09:37) Zgłoś naruszenie 386

    coś mi tu pachnie agizmem :/ a na poważnie - można przecież wprowadzić coroczne badania lekarskie dla kierowców 70+. można też, szanowni młodzi i w sile wieku kierowcy, zdjąć nogę z gazu i uszanować starszą koleżankę i kolegę po fachu. kiedyś też będziemy w ich wieku. nie zapominajmy też o tym, że na drodze jesteśmy tak dobrym kierowcą, jak na to pozwala nasłabszy uczestnik ruchu jadący nieopodal.

    Odpowiedz
  • JOZEK(2016-11-29 10:35) Zgłoś naruszenie 351

    A.CO.ROBI.SIE.CIASNO.DLA.PSEUDO.SZLACHTY. DO.ROBOTY.ZLODZIEJE.A..OD.STARSZYCH.OBYWATELI....WARA

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • StAAbrA(2016-11-29 09:33) Zgłoś naruszenie 353

    Będą okradać na dodatkowe egzaminy , badania , zezwolenia i weryfikacje . Mendy . Aha , by było jasne : najwięcej wypadków powodują kierowcy w wieku 25-55 lat.

    Odpowiedz
  • kierowca(2016-11-29 13:16) Zgłoś naruszenie 300

    Już w Polsce zaczyna się testować samochody bez kierowcy?W niektórych krajach już jeżdżą po ulicach.Z uwagi na to- niedługo za wszystkie wypadki będą odpowiadać KOMPUTERY.Problem zniknie.

    Odpowiedz
  • obserwator(2016-11-29 09:12) Zgłoś naruszenie 290

    dziwne, do tej pory było, ze młodzi

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • pod rozwagę(2016-11-29 10:01) Zgłoś naruszenie 255

    Pierwsza sprawa, to trzeba szanować starszych ludzi za kierownicą, nie trąbić, że za wolno, nie poganiać itp. Każdy z nas będzie kiedyś w tym wieku, starszych ludzi będzie przybywać na drogach i kultura wymaga aby dostosować się. A druga strona medalu - ludzie ok 70 + i wyżej mają jednak zupełnie inne możliwości - refleks itp, pewnie, że są wyjątki, ale wielu (najczęściej panów) nie bierze tego pod uwagę i nadal przekracza prędkość - inaczej się jeździ szybko mając 30 lat, inaczej - 70. Dla panów to jednak powód do wstydu, jak zmarszczki dla kobiet, ale świadomość może wielu osobom uratować życie, bo tam, gdzie 30 latek zdąży uniknąć np wypadku, 70-latek może już nie zdążyć...

    Odpowiedz
  • Gość (2016-11-29 10:09) Zgłoś naruszenie 240

    No i mogą być prezydentami, premierami i prezesami

    Odpowiedz
  • kierowca(2016-11-29 13:25) Zgłoś naruszenie 230

    Już w Polsce testuje się samochody bez kierowcy.Problem zniknie.

    Odpowiedz
  • już za stary(2016-11-29 10:39) Zgłoś naruszenie 225

    starym i bardzo starym mówimy stanowcze nie, ustawą zakazać starszym, po 60 tce wychodzenia z domu bez opieki dorosłych...

    Odpowiedz
  • fort(2016-11-29 16:19) Zgłoś naruszenie 160

    Szykuje się chyba jakieś drążenie kieszeni? Każdy pretekst będzie usprawiedliwieniem dla władzy.

    Odpowiedz
  • mmm(2016-11-29 16:22) Zgłoś naruszenie 120

    Jeśli nadal obecni młodzi kierowcy ( których ilościowo jest pewnie mniej od powojennych wyżów demograficznych) przodują w statystykach sprawców wypadków to znaczy, że powojenne wyże 60+ jeżdżą bardzo bezpiecznie. Ciekaw jestem, czy któryś z młodych będzie mógł pochwalić się np.37-letną bezwypadkowością? Wypadało by porównać ilość sprawców wypadków w danej grupie wiekowej w stosunku do całej ilości kierowców danej grupy. Myślę obecni seniorzy, mimo wieku, nadal będą bezpieczniejszymi kierowcami.

    Odpowiedz
  • driver(2016-11-29 16:29) Zgłoś naruszenie 111

    samochodem jezdze od 20 roku zycia a mam juz 74 lata i przez ten okres zadnej kolizji i mandatu!!! wystarczy??? turystycznie przejechalem Polske i prawie Europe zachodnia!!!!

    Odpowiedz
  • stary(2016-11-29 12:18) Zgłoś naruszenie 111

    Zieliński i wiadomo z i e l o n y i wszystko jasne! mądrości ty moja.

    Odpowiedz
  • Za 10 lat będzie MASAKRA(2016-11-29 10:39) Zgłoś naruszenie 100

    3/4 społeczeństwa to będą staruszki......

    Odpowiedz
  • rfvrfv(2016-11-29 15:16) Zgłoś naruszenie 90

    Duraczenie mediów.Młode osoby, bez doświadczenia, brak kultury na drogach, częste zmiany oznakowania w miastach, złe drogi, wąskie, itd itd.

    Odpowiedz
  • pk(2016-11-29 17:14) Zgłoś naruszenie 51

    Picu picu. Sędzia 70 lat jest sprawny i mu się należy.

    Odpowiedz
  • PPD(2016-11-29 19:32) Zgłoś naruszenie 40

    Nie ma się czemu dziwić. Samochód (nowy) po 3 latach musi mieć przegląd, a starsze niż 5 letnie co roku. Sędziwi kierowcy często mają kłopoty z wsiadaniem i wysiadaniem, co widać, innych ułomności nie widać. Wieloletnia praktyka to nie wszystko, w sytuacjach krytycznych liczy się orientacja i refleks a tych często brakuje. Jako pracujący w warunkach bez ryzyka muszę co 1-3 lat przejść badania lekarskie, jako kierowca funkcjonujący w obszarze ryzyka takich badań robić nie muszę. (73 lata ponad 40 lat za kierownicą zaliczyłem kilka, nie więcej niż 10 mandatów, przestrzegam przepisy drogowe ale na odcinkach dróg gdzie nie ma zagrożeń uwzględniam VAT.

    Odpowiedz
  • oles(2016-11-29 17:17) Zgłoś naruszenie 30

    infrastruktura wcale nie jest dobra i właśnie odpowiednia infrastruktura byłaby najwiekszą pomocą dla bezpiecznego korzystania z dróg przez osoby starsze.Dowodem na braki w infrastruktrze jest statystyka przyczyn wypadków w śród starszych: nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, czyli w praktyce złe oznakowanie pierwszeństwa przejazdu, bo nikt rozsądny nie pcha się pod inny nadjeżdzający pojazd. A złe zachowanie wobec pieszych - to skutek nieodpowiedniego oświetlenia przejść dla pieszych. Zal, że Gazeta Prawna łyka banały głoszone przez polityków

    Odpowiedz
  • Beata(2017-11-12 08:06) Zgłoś naruszenie 00

    Mieszkam w Szwecji od 40-lat i mysle, ze ten system, ktory tu jest to powinien byc w kazdym kraju. Otoz, tu nie ma zadnych testow ani egzaminow dla starszych kierowcow. Tu lekarz moze zglosic o zatrzymaniu prawa jazdy danego pacjenta. Tak bylo wprzpadku mojego meza. Nikt nikomu nic nie plac.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!