« Powrót do artykułu

Poradnik dla pracodawcy. Jak formułować powód wypowiedzenia umowy

Wyniki sprzedaży to podstawowy wskaźnik funkcjonowania firm ze sfery finansów i handlu. Spadek sprzedaży stanowi zagrożenie nie tylko dla funkcjonowania pracodawcy, ale i dla stabilności zatrudnienia załogi. W związku z tym na pracowników niejednokrotnie narzucane są tzw. plany sprzedażowe. Przy czym się uważa, że jedynym obiektywnym miernikiem oceny działań pracownika zajmującego się sprzedażą jest ocena jego pracy przez pryzmat wyników. Są one rozliczane na przestrzeni miesiąca lub kwartału. Ich osiągnięcie przekłada się na otrzymywaną przez pracownika premię albo inny benefit, np. wycieczkę zagraniczną. Ale czy brak realizacji odpowiednich wyników sprzedaży może być przyczyną wypowiedzenia umowy o pracę?

umowa

żródło: ShutterStock

Nienależyte wykonywanie obowiązków pracowniczych stanowi uzasadnioną przyczynę wypowiedzenia umowy o pracę. Jednakże jednorazowe drobne uchybienie obowiązkom z reguły nie uzasadnia rozwiązania stosunku pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!