« Powrót do artykułu

Za sobotnią pracę w urzędzie należy się inny dzień wolny

Jesteśmy jednostką samorządową. Pracownicy pracują od poniedziałku do piątku, ale czasami muszą wykonywać pracę również w soboty. Oddawaliśmy im zawsze wolne w wymiarze godziny za godzinę. Ostatnio pracownicy zwracają uwagę, że powinien to być cały dzień wolny, niezależnie od przepracowanego czasu. Czy tak rzeczywiście powinno być? Czy będą jakieś różnice w przypadku osób zatrudnionych na stanowisku kierowniczym

biuro, praca, urząd

żródło: ShutterStock

Pracownikowi pierwszemu dzień wolny zrekompensuje zarówno liczbę przepracowanych w sobotę godzin, jak i wyrówna liczbę dni przepracowanych tak, by była zachowana zasada przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!