« Powrót do artykułu

Kiedy i jak pracodawca odpowiada za mienie prywatne pracowników

Przychodzący do pracy pracownicy zazwyczaj przynoszą ze sobą rzeczy osobiste. Są to m.in. odzież i portfel z pieniędzmi, biżuteria, prywatny sprzęt elektroniczny czy nawet bagaż. Część pracowników przyjeżdża do pracy własnymi samochodami, które zostawiają na firmowych parkingach. Może się zdarzyć, że w razie utraty lub uszkodzenia takich przedmiotów pracownik zażąda od pracodawcy naprawienia powstałej szkody. Czy zatrudniający ponosi jednak z tego tytułu odpowiedzialność? Czy powinien wypłacić podwładnemu odszkodowanie za należące do niego zniszczone lub zaginione mienie?

cukiernia pracownik

żródło: ShutterStock

Udowodnienie przez pracownika wystąpienia szkody oraz związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy szkodą a niezabezpieczeniem lub nieprawidłowym zabezpieczeniem przez pracodawcę mienia pracownika (wniesionego na teren zakładu pracy w związku z pracą) nie musi oznaczać automatycznie, że pracodawca poniesie odpowiedzialność odszkodowawczą

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!