Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchamia nową stronę internetową. Według rzecznika ZUS Wojciecha Andrusiewicza, będzie z niej łatwiej korzystać, bo jest czytelna i intuicyjna. O zmiany prosili klienci Zakładu - dodał.

"Nowa strona charakteryzuje się przede wszystkim większą przejrzystością, jest bardziej intuicyjna. Wprowadziliśmy klarowny podział na grupy, do których kierowane są informacje, np. osoby pracujące, firmy" - powiedział Andrusiewicz.

Jak poinformował, stronę miesięcznie odwiedza około 900 tys. użytkowników; o zmiany dopominali się sami klienci. Od ostatniej aktualizacji systemu w 2012 roku na stronie pojawiło się wiele nowych informacji związanych ze świadczonymi przez Zakład usługami. "Klienci zgłaszali, że oczekują bardziej przemyślanego ułożenia treści i logicznego +przeklikiwania się+ przez portal w jak najmniejszej liczbie kroków" - tłumaczył Andrusiewicz.

Nowa strona łączy kilka dotychczas oddzielnych serwisów z informacjami dotyczącymi poszczególnych zakresów działania ZUS: na przykład pue.zus.pl (Platformę Usług Elektronicznych), czy zawierający informacje nt. emerytur portal mojaemerytura.zus.pl. Wprowadzono także ułatwienia dla użytkowników niedowidzących oraz niesłyszących.

Unowocześnianie internetowej obsługi klientów ZUS ma trwać nadal. Na przełomie 2016 i 2017 roku planowana jest nowa wersja portalu na urządzenia mobilne oraz wersje obcojęzyczne. Modernizacji poddany zostanie także portal statystyczny zawierający dane statystyczne dotyczące klientów i usług im świadczonych, a także zakładka zamówień publicznych, w której ZUS zamieszcza informacje o organizowanych przetargach. Uaktualniona wersja systemu już teraz dostępna jest pod adresem http://beta.zus.pl. Poprzednia aktywna będzie jeszcze przez trzydzieści dni, po czym na stałe zostanie zastąpiona nową.

Według Andrusiewicza liczba osób wybierających kontakt zdalny z ZUS-em stale wzrasta. "Według ostatnich badań przeprowadzonych przez agencję badawczą Gemius stronę internetową ZUS odwiedza około 1 mln użytkowników na miesiąc" - podaje rzecznik ZUS. Nadal jednak wiele osób, szczególnie starszych, wybiera osobistą wizytę w placówce, by uzyskać informacje ws. usług świadczonych przez Zakład.