Firmy zatrudniają tajemniczych klientów

autor: Katarzyna Wiśniewska13.10.2008, 03:00

W rolę mystery shoppers wcielają się w Polsce studenci, gospodynie domowe, wykładowcy akademiccy, a nawet prezesi banków. Najbardziej przedsiębiorczy zarabiają nawet 2 tys. zł.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (29)

  • Irena Anna(2008-10-13 11:04) Zgłoś naruszenie 00

    Moim zdaniem takie działania są w Polsce zbędne.Powszechnie wiadomo że pracownicy są jakże często marnie wynagradzani a poddawanie ich jeszcze dodatkowej kontroli w pewnym stopniu narusza ich godnośc. W Polsce działa bardzo wiele firm zagranicznych czy też spółek z udziałem kapitału zagranicznego zatrudniających naszych obywateli i imoim zdaniem najpierw należałoby sprawdzic czy firmy te nie naruszają intersów pracowników.Pomysł z tajemniczym klientem na dzień dzisiejszy nie pasuje do naszej polskiej rzeczywistości.Wiadomo też że pracownicy są nadmiernie wykorzystywani przez pracodawców.Widzę jak w sklepie "Biedronka " kasjer wykłada towar, zamiata w przypadku gdy były kiedyś do bre zwyczaje że kasjer był kasjerem a sprzątacz sprzątaczem.Po co gnębic tak już zmęczonych kludzi.

    Odpowiedz
  • Irena Anna(2008-10-13 14:39) Zgłoś naruszenie 00

    Moim zdaniem to co dobre w Ameryce nie musi byc dobre w Polsce. Z jednej strony mówi się że żyjemy w wolnej Polsce a z drugiej strony daleko idąca inwigilacja pracowników jakiiej nie było nawet za komuny. Czy monitoring w firmach już nie wystarcza ?.Ja osobiście nigdy nie podjęłabym takiej pracy nawet gdyby zamiast maksimum marnych 2.000 zł płacili dużo,dużo więcej bo dla mnie jest to działanie na szkodę , na szkodę uczciwych ludzi którzy zanim dostali pracę byli i są sprawdzani przez swych przełożonych.

    Odpowiedz
  • ad(2008-10-13 15:03) Zgłoś naruszenie 00

    pytają również o stan zdrowia czy markę używanego samochodu...
    nie tylko - również o poziom dochodów oraz inne informacje które można wykorzystać w celach komercyjnych np. czy planujesz w najbliższym czasie wymianę auta.

    Odpowiedz
  • zainteresowany(2008-10-13 15:12) Zgłoś naruszenie 00

    Jak zostać tajemniczym klientem? Gdzie się zgłosić?

    Odpowiedz
  • Irena Anna(2008-10-13 17:59) Zgłoś naruszenie 00

    do nr 4."zainteresowany ".Moim zdaniem wyrażnie widac brak predyspozycji do tego typu pracy. Artykuł wszystko wyjaśnia wystarczy go dokładnie przeczytac. A może lepiej nie byc tajemniczym klientem pomimo że " tajemniczy klient " brzmi zachęcająco.

    Odpowiedz
  • Zen(2008-10-14 11:34) Zgłoś naruszenie 00

    Jak dla mnie idea mystery shoppingu jest świetna zarówno dla takiego tajemniczego klienta, jak i dla agencji "wywiadowczej".
    "Tajemniczy klient" wykonując takie zlecenia pozyskuje wiedzę również dla siebie, zdobywa doświadczenia i wykazanie w swoim cv takich zajęć znacznie uatrakcyjnia takiego kandydata do pracy, jako osobę, która niejedno widziała i niejednego doświadczyła podczas wykonywania takich zleceń i ma szereg refleksji, które mogą się okazać przydatne dla potencjalnego pracodawcy, który zamierza np. usprawnić jakieś aspekty działania i potrzebuje człowieka, który będzie miał za sobą juz pewne działania.

    Odpowiedz
  • jodyna2000(2008-11-05 13:12) Zgłoś naruszenie 00

    To wstyd być takim kapustą.Kiedyś taki ktoś to był nazywany kapusiem teraz jest mystery shoppers:)

    Odpowiedz
  • enfant terrible(2008-11-06 00:33) Zgłoś naruszenie 00

    tak jest Drodzy Państwo, promujmy miernotę, na chamstwo patrzmy przez palce, nie reagujmy na przekraczanie prawa, bo to też kapowanie, a wtedy z pewnością będziemy bogatym społeczeństwem o rozwiniętej i konkurencyjnej gospodarce.

    Odpowiedz
  • MISTER_:)(2009-09-26 22:26) Zgłoś naruszenie 00

    Ja zostałem tajemniczym klientem, praca nie jest łatwa, ale bardzo interesująca :)

    Odpowiedz
  • :(((2009-10-21 17:07) Zgłoś naruszenie 00

    pracuje w biedronce i wcale nam to nie jest na reke i co nam jeszcze wymysla

    Odpowiedz
  • Kris(2010-02-21 22:38) Zgłoś naruszenie 00

    Cześć wszystkim. Jeśli ktoś dobrze i uczciwie pracuje to nie musi bać się tajemniczego klienta. W normalnej firmie np. Neonet, w której pracuję to narzędzie nie służy do zwalniania z pracy, tylko do poprawy jakości obsługi klienta. Pozdrawiam! Krystian z Wałbrzycha

    Odpowiedz
  • kazimiera(2010-03-05 16:48) Zgłoś naruszenie 00

    ten tajemniczy klient to kawał ściemy ciekawe czy dobrze zrozumie na co odpowiada!

    Odpowiedz
  • koszka(2010-06-24 11:37) Zgłoś naruszenie 00

    ten tajemniczy klient nie jest wcale potrzebnu pracuje w Biedronce i wcale nam nie pomaga w niczym wrecz przeciwnie Nikt sie nie zaintersuje czy nie ma odpowiedniej ilosci pracownikow na sklepie Czy akurat towar nie przyjechał a nawet czy akurat ktos nie jest za zasłuzonej przerwie Tylko punkty i wynik sie liczy Kierownicy za to nie odpowiadaja tylko kasjerzy Ostatnio dostalismy ujemne punkty za to ze nie był reklamowek pod kasami i nie było odpowiedniej premi ALE KIEROWNICY SA CZYSCI CHOC TO ONI ROBIA ZAMOWIENIA

    Odpowiedz
  • krisskross(2010-08-25 08:40) Zgłoś naruszenie 00

    Też w tym jestem. Praca fajna i wymaga obiektywizmu, bo czasem np. robi się audyt a tam jakaś babka niepełnosprawna, która sobie nie radzi totalnie. No niby żal bo ją zwolnią - ale co poradzę ?

    Mnie kiedyś wylali za to że szefowi nie odpowiadałem a prace wykonywałem idealnie. metoda z audytem jest lepsza bo odpadają ci którzy naprawdę sobie nie dają rady.

    Audyty robię też w biedronkach. I powiem szczerze że działają. Pracownicy po prostu robią to co powinni. Skoczcie do POLO marketu (z tego co wiem nie robią audytów u siebie) i popatrzcie na tą zgroze. Babki się obijają. Starsze i wygadane ustawiają młodych by coś za nie robili. Pani w dziale mięsnym widzi że jest kolejka ale nie przerywa przygotowywania towaru. Kolejki na 10 osób a kasjerka tylko jedna.

    Odpowiedz
  • mario(2010-10-30 15:46) Zgłoś naruszenie 00

    kris - pracuje w firmie 11 lat i mam dosyć takich debili jak ty . JESTEŚ Z A MŁODY abyś insynuował takie opinie ...pokrako demokraryczna

    Odpowiedz
  • mario(2010-10-30 15:49) Zgłoś naruszenie 00

    krisskross Ty debilu urodzony w PRL

    Odpowiedz
  • paula(2010-11-23 21:53) Zgłoś naruszenie 00

    przerw nie ma ,cały dzień na kasie i jeszcze tajemniczego klienta wymyślili.

    Odpowiedz
  • paula(2010-11-23 21:53) Zgłoś naruszenie 00

    przerw nie ma ,cały dzień na kasie i jeszcze tajemniczego klienta wymyślili.

    Odpowiedz
  • megan49(2011-03-09 10:15) Zgłoś naruszenie 00

    To wszystko to jest polityka pracodawców.Nie chcą sami zwalniać pracowników,więc jest wymówka,że to tajemniczy klient stwierdził nieprawidłowości,tak samo jest z premiami.Jest bezrobocie więc pracodawcy wybierają w pracownikach jak w niewolnikach.Jednak przeglądając oferty pracy zauważyłam,że największe zapotrzebowanie jest do handlu/sprzedawca,kasjer/to zajęcia mało płatne i niewdzięczne/tajemniczy klient/.Czegoś takiego nie mają inne zawody np.pielęgniarki.Zapotrzebowanie na tajemniczych klientów będzie,bo lepiej kontrolować niż być kontrolowanym.

    Odpowiedz
  • TK(2011-08-05 13:16) Zgłoś naruszenie 00

    piszacy wczesniej niewiele rozumieja
    ja badania wykonuje od 5 lat, przeprowadzilem ich okolo 200, z czego ponad polowe w ciagu ostatnich 12 m-cy - rynek rosnie
    to nie jest szukanie niezgodnosci tylko potwierdzenie zgodnosci
    wynik tk nie moze byc podstawa do zwolnienia z pracy, a jest narzedziem do przyznania premii lub dodatkowych szkolen
    poza tym kazdy podpisujac umowe o prace wie ze bedzie badany i wyraza na to zgode!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane