statystyki

Przedsiębiorca nie wytłumaczy się awarią systemu

autor: Magdalena Kowalska14.05.2015, 08:54; Aktualizacja: 14.05.2015, 08:59

Działająca już od ponad roku Platforma Usług Elektronicznych (PUE) w założeniu miała być wygodną formą kontaktu z ZUS. Dzięki niej można załatwić wiele spraw dotyczących ubezpieczeń przez internet, bez konieczności osobistej wizyty w oddziale. Jak się jednak okazuje, często zdarzają się problemy z zalogowaniem do systemu. Dla przedsiębiorców może to mieć doniosłe skutki.

PUE umożliwia m.in. złożenie niezbędnych dokumentów zgłoszeniowych. Jeśli przedsiębiorca, nieposiadający kwalifikowanego podpisu elektronicznego, chce np. przesłać deklaracje w formie elektronicznej, może skorzystać z profilu zaufanego ePUAP. Profil zaufany to odpowiednik kwalifikowanego podpisu elektronicznego, który w kontaktach z ZUS zastępuje odręczny podpis, służy do zalogowania się do systemu PUE i podpisywania dokumentów elektronicznych.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane