statystyki

Dyrektorzy nie do porównania

autor: Łukasz Guza27.04.2015, 07:39; Aktualizacja: 27.04.2015, 08:34
Od poszczególnych dyrektorów wymaga się odmiennego doświadczenia zawodowego oraz innej wiedzy i umiejętności

Od poszczególnych dyrektorów wymaga się odmiennego doświadczenia zawodowego oraz innej wiedzy i umiejętnościźródło: ShutterStock

SŁAWOMIR PARUCH: Nazwa „dyrektor” to tylko szyld, który nie rozstrzyga o wartości świadczonej pracy. Dlatego nie można porównywać np. szefujących działami sprzedaży i administracyjnym

W wyroku z 12 listopada 2014 r. (sygn. I PK 73/14) Sąd Najwyższy uznał, że dyrektorzy to odrębna grupa zawodowa, a osoby pełniące tę funkcję mogą się porównywać. I to nie tylko pod kątem typowania do zwolnień w ramach redukcji zatrudnienia, ale także ewentualnej dyskryminacji, np. płacowej. Czy to rzeczywiście jednorodna grupa?

Przy ocenie tego, czy można porównywać dane stanowiska, decydujące znaczenie ma rodzaj wykonywanej przez te osoby pracy. Samo określenie „dyrektor” to tylko szyld rozstrzygający o pozycji w hierarchii firmy, ale nie o wartości świadczonej pracy. Nie można porównywać stanowiska dyrektora sprzedaży i dyrektora administracyjnego. Co do zasady, praca osób zatrudnionych na stanowiskach dyrektorów różnych departamentów nie jest ani jednakowa, ani nie przedstawia jednakowej wartości. Zadania poszczególnych departamentów wyodrębnionych w strukturze pracodawcy nie są tożsame. Inne są również zadania stojące przed dyrektorami każdego z nich. Odmienny jest też zakres ich odpowiedzialności.

Czyli nie można porównywać poszczególnych menedżerów tylko ze względu na zbliżone nazwy zajmowanych stanowisk?


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane