statystyki

Jak otrzymać decyzję z urzędu drogą elektroniczną

autor: Marcin Nagórek19.03.2015, 09:59; Aktualizacja: 19.03.2015, 10:07

Orzeczenie organu możemy otrzymać również e-mailem. Potrzebny jest jednak wniosek o taki sposób doręczenia albo wyrażenie na to zgody.

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o tradycyjnym sposobie doręczeń pism do ZUS. W dobie upraszczania form przekazu rodzi się jednak pytanie, czy z duchem czasu może iść też ZUS i korespondować z nami elektronicznie, w tym doręczyć w ten sposób np. decyzję. Przepisy przewidują taką możliwość jako doręczenie za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 391 par. 1 k.p.a. Ustawa ta stanowi, że jeżeli strona lub inny uczestnik postępowania spełni jeden z następujących warunków, tj.:

  • złoży podanie w formie dokumentu elektronicznego przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej,
  • wystąpi do organu administracji publicznej o takie doręczenie i wskaże organowi adres elektroniczny,
  • wyrazi zgodę na doręczanie pism w postępowaniu za pomocą tych środków i wskaże organowi adres elektroniczny
  • organ administracji publicznej doręcza pisma elektronicznie.

Czyja inicjatywa


Pozostało 36% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane