statystyki

Zasiłek nienależnie pobrał pracownik, ale odda go pracodawca

autor: Adam Jagiełło12.03.2015, 09:02; Aktualizacja: 12.03.2015, 10:45
Pieniądze

Odpowiedzialność płatnika nie wymaga ustalenia jego winy za przekazanie nieprawdziwych danych.źródło: ShutterStock

ZUS może zażądać zwrotu świadczenia wypłaconego w wyniku błędu nie tylko bezpośrednio od ubezpieczonego. Czasami tym obowiązkiem obciąży płatnika

Zwrot pobranych nienależnie świadczeń z ubezpieczeń społecznych wraz z odsetkami następuje na zasadach określonych w art. 84 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (dalej: ustawa systemowa). Zasadniczo obowiązek ten spoczywa na osobie, która to świadczenia pobrała. Niekiedy może on jednak zostać przeniesiony na inne podmioty, w szczególności na płatnika składek.


Pozostało 91% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane