statystyki

Bezrobotny nie jest petentem. To klient

autor: Karolina Topolska04.03.2015, 19:00
pracownik, praca

W 2009 r. jako pierwszy urząd w kraju rozpoczęliśmy wdrażanie rejestracji bezrobotnych przez internet. W pierwszym roku z tej formy skorzystało 30 proc. klientów, w kolejnych 50 i 70 proc. Po trzech latach już 90 proc. bezrobotnych rejestruje się w ten sposób.źródło: ShutterStock

Nasz urząd pracy nie boi się negatywnych opinii. Staramy się wyciągać z nich wnioski i udoskonalać działania - mówi w wywiadzie dla DGP Roland Budnik, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdańsku.

Jesteśmy jednym z najbardziej innowacyjnych urzędów pracy w Polsce. Już 10 lat temu wprowadziliśmy talon na szkolenie, który był pierwowzorem funkcjonującego obecnie bonu szkoleniowego dla osób młodych. Bezrobotny mógł wybrać dowolny kurs, otrzymywał talon i zgłaszał się do jednostki, która miała realizować szkolenie, a urząd pracy nawiązywał z nią kontakt i podpisywał umowę o jego przeprowadzenie. W Gdańsku w latach 2009–2010 odbył się też pilotaż programu, który polegał na zlecaniu aktywizacji bezrobotnych agencjom zatrudnienia. Byliśmy też pierwszym urzędem w Polsce, który uzyskał certyfikat zarządzania jakością ISO. Otrzymaliśmy go w 2003 r., co do tej pory udało się tylko kilku służbom zatrudnienia.


Pozostało 81% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane