Przy jego ustalaniu trzeba wziąć pod uwagę przepisy aktów nie tylko prawa europejskiego, lecz także krajowego. Ważne jest również orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE.
dr Katarzyna Styrna-Bartman, radca prawny/Rechtsanwältin PL
Kwestia prawa właściwego dla umowy o pracę pracownika delegowanego do pracy za granicę jest częstokroć bagatelizowana przez pracodawców, gdy rozpoczyna się procedura wysyłania pracowników za granicę. Warto jednak przyjrzeć się temu zagadnieniu uważniej. Zrozumienie obowiązujących reguł nie tylko ustrzeże pracodawcę przed potencjalnymi roszczeniami ze strony pracownika i zastrzeżeniami inspekcji pracy, lecz także pozwoli bardziej efektywnie zaplanować koszty pracy.
Pozostało
99%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama