statystyki

Urzędy mają problemy z obsługą niesłyszących

autor: Michalina Topolewska26.05.2014, 09:19; Aktualizacja: 26.05.2014, 09:30

Instytucje powinny częściej korzystać z usług tłumaczy języka migowego on line. Mają też obowiązek upowszechniania informacji o tym, jaką pomoc głusi mogą uzyskać przy załatwianiu spraw.

Na takie problemy zwraca uwagę Jarosław Duda, wiceminister pracy i polityki społecznej oraz pełnomocnik rządu ds. osób niepełnosprawnych, w piśmie skierowanym do organów administracji publicznej. To właśnie one od ponad dwóch lat są zobligowane do realizowania ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. nr 209, poz. 1243 ze zm.). Wprowadziła ona wiele ułatwień dla osób niesłyszących w kontaktach z różnymi instytucjami, np. urzędami gmin, policją, szpitalami.

Kursy to może być za mało

W przypadku załatwiania jakiejś sprawy niesłyszący mogą skorzystać z pomocy przyprowadzonej przez siebie osoby, przeszkolonego pracownika lub profesjonalnego tłumacza z listy prowadzonej przez wojewodę.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane