Tylko 7 proc. osób zamierzających przedłużać sobie weekend zdecydowało się na wzięcie czterech dni urlopu (28, 29, 30 kwietnia i 2 maja) i - co za tym idzie - na tygodniowy wypoczynek. 34,5 proc. ankietowanych zadeklarowało, że dzień urlopu w czasie tegorocznej majówki weźmie jedynie 2 maja. Jednak nawet ci, którzy 2 maja pójdą do pracy, nie powinni narzekać na nadmiar obowiązków. - Większość pracodawców wykazuje się wyrozumiałością i pozwala pracownikom na wcześniejsze zakończenia dnia pracy w piątek 2 maja, lub na pracę poza biurem - podkreśla Krzysztof Inglot, Dyrektor Działu Rozwoju Rynków w Work Service SA.
Z badań Work Service wynika, że najchętniej w okresie długiego weekendu majowego urlop biorą osoby w wieku 35-44 lat (w tej grupie 41 proc. osób zdecydowało się na przedłużenie weekendu). - Trzydziestolatkowie to grupa pracowników najbardziej skoncentrowanych na pracy
i rozwoju zawodowym. To także osoby najrzadziej korzystające z urlopów. Dlatego długi weekend jest dla nich doskonałą okazją na zasłużony i niezbyt długi odpoczynek - tłumaczy Tomasz Hanczarek, prezes Zarządu Work Service SA.
Na początku maja wypoczywać zamierzają również osoby o najwyższych dochodach - wśród ankietowanych otrzymujących wynagrodzenie powyżej 4 tys. zł 47,1 proc. zadeklarowało chęć skorzystania w tym okresie przynajmniej z jednego dnia urlopu, a ponad 13 proc. deklarowało, że weekend zacznie od poniedziałku. Wśród najzamożniejszych widać też największą gotowość do spędzenia majówki za granicą - ponad 8 proc. badanych otrzymujących pensję powyżej 4 tys. zł planowało taki wyjazd.
Spośród osób planujących wypoczynek w okresie majówki 39 proc. nie planowało żadnych wyjazdów, 26 proc. zamierzało zdecydować się na wyjazd krajowy, 15,5 proc. zamierzało odwiedzić rodzinę mieszkającą w kraju, 11,7 proc. zamierzało wyjechać na działkę a 2,5 proc. planowało wyjazd zagraniczny (z badań przeprowadzonych przez serwis eSky.pl wynika, że osoby planujące majowy wyjazd z wykorzystaniem transportu lotniczego najczęściej podróżują do Londyn, Barcelony, Paryża, Mediolanu, Lizbony i Malagi).
Badanie zrealizował w dniach 25-27 kwietnia instytut badawczy Millward Brown metodą sondażu telefonicznego CATIBUS, na grupie N=520 osób pracujących, dobranych z ogólnopolskiej reprezentatywnej próby dorosłych Polaków.