Dłużnik alimentacyjny nie trafi do więzienia

autor: Michalina Topolewska17.04.2012, 07:13; Aktualizacja: 17.04.2012, 08:45

Rodzic, który nie płaci alimentów na dzieci, byłby karany grzywną, a nie pozbawieniem wolności. Areszt nie przyczynia się do wyższej egzekucji alimentów.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (72)

  • Marcin Wolski(2015-11-01 16:11) Zgłoś naruszenie 243

    Wy cholerne skrzywdzone mamuski wezcie sie do roboty jak wam tu sie zle zyje bo to ze wsadza twojego bylego nic nie zmieni jak gospodarka lezy na lopatkach gdzie alimenciarze maja zarobic na twoje wygorowane alimenty. Trzeba bylo dac sie zaplodnic inwitro nie byloby problemu ale po co niech glupi facet zapiepsza a ty mamuska bedziesz sobie siedziec w domu i nianczyc dzieciaki. Moze jeszcze zrob sobie 5tke z kazdym innym facetem to juz nic nie bedziesz musiala robic. Jestem za inwitro i niech naciagaczki radza sobie same.

    Pokaż odpowiedzi (3)Odpowiedz
  • aaaaaa(2012-06-17 14:20) Zgłoś naruszenie 130

    bardzo dobrze popieram a lepiej jestem za zniesieniem obowiązku alimentacyjnego dla panny z dzieckiem dla wszystkich matek nie pracujących niech wezmą sie dopracy aimenty dobrowolne jezeli ojciec uznaje dziecko i wie ze jego niech płaci niech nie decydują o tym stare panny w sadach wiekrzość alimenciarzy płaci nie wiedząc o tym że płaci na nie swoje dziecko niech zabespieczają ta co nie chce to nie zajdzie i niech się wezmą do uczciwej pracy bo takie wycie o te alimenty też jest złodziejstwem

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • alimenciarz(2012-07-05 12:33) Zgłoś naruszenie 100

    panie ministrze na pohybel babsztylom ,wyludzajacym kase by zaspokoic swoje zachcianki,,

    Odpowiedz
  • wyjebane(2015-12-06 22:07) Zgłoś naruszenie 61

    Now place I wyjedz z pl ha stale

    Odpowiedz
  • roko toko(2014-12-19 12:23) Zgłoś naruszenie 40

    ha ha to macie problemy zniesc alimenty to kobiety beda myslec czy warto robic se dzieci

    Odpowiedz
  • POlka(2012-04-17 17:23) Zgłoś naruszenie 32

    To może i za jednym zamachem wykreślić z Kodeksu Rodzinnego i opiekuńczego obowiązek alimentacyjny? Pan Seremet popiera tych, co alimentów nie płacą? Dlaczego w tym kraju przestępca ma mieć przywileje? Kto nie płaci alimentów, nie zapłaci też grzywny. Nie chodzi o to by niesolidnych rodziców masowo zamykać, jednak nie może być tak, że niepłacenie alimentów nie jest zagrożone karą bezwzględną pozbawienia wolności. Myślę, że krótkie wyroki np. miesiąc byłyby tak dotkliwe, że niesolidny rodzic zacząłby płacić i jego dziecko przestałoby tym samym być na utrzymaniu podatników. I tu byłaby oszczędność dla budżetu, korzyść dla dziecka i nauka dla niesolidnego rodzica. Proste...

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Łowca debili(2015-04-10 04:27) Zgłoś naruszenie 30

    Po pierwsze państwo łoży z funduszu alimentacyjnego właśnie dlatego, że stworzyło wyjątkowo złe prawo. Złe prawo powoduje, że ludzie głosują nogami i postawionymi na sztorc kosami. Alimenty, to bardzo złe prawo bo w normalnych krajach jest opieka naprzemienna i zero alimentów. W normalnych krajach 95% sędziów w sądach rodzinnych to nie są kobiety i 95% praw do opieki nie jest przyznawane kobietom. W Polsce mężczyzna jest pod tym względem wyjątkowo dyskryminowany. A dyskryminacja rodzi agresję, frustrację i całkowite odrzucenie.To państwo jest winne temu jaką sytuację stworzyło. Kryminogenne przewlekłe sprawy rozwodowe, alienacja ojców dzieci wskutek przemocy prawnej Polski tego ohydnego tworu państwowego, dzikiego kraju istniejącego tylko teoretycznie. Mężczyźni po rozwodach robią dokładnie to czego należałoby się w takiej sytuacji po nich spodziewać. Nierzadko wielu z nich nie mogłoby się zmusić do oddawania pieniędzy byłej, czasem nawet wstrętnej eks, nierzadko przez lata nie mogą zobaczyć swoich dzieci. Nie ma dzieci, nie ma płacenia. Trudne do cholery to pojąć!?

    Odpowiedz
  • Gosć(2014-02-02 11:55) Zgłoś naruszenie 30

    Sposób bardzo prosty dac ludziom prace zarobki wyrównac do zarobków naszych zachodnich sąsiadów Niemców i problem alimentacyjny zniknie.Jak ktoś zap...la za 1200 zł jak ma płacić alimenty .Jesteśmy w UE to Panowie Politycy wyrównajcie zarobki to nie będziecie musieli wymyślać durnych ustaw.Dajcie ludziom takie pensje jak Wy macie i załatwione. Moze pani redaktor zaczeła by od tego tematu soku z g...a się nie wycisnie

    Odpowiedz
  • Rex(2015-11-01 15:59) Zgłoś naruszenie 21

    POLACY czy wy naprawde nie widzcie co sie dzieje w tym chorym kraju ?? Najpierw sprzedali mafiozi decydenci ta Polske Kulczykowi za lapowki a teraz ludzie nie majom gdzie pracowac a jak juz jest praca to tylko u wyzyskiwaczy prywaciarzy ktorych nie obchodzi to ze jest kryzys zwiazany ze wyprzedazom majontku Polskiego. Jak do cholery ci alimenciarze majom zyc z pensji bliskiej zasilkowi dla bezrobotnych. Jak myslicie dlaczego w tym roku z Polski wyjechalo za pracom 3 miliony polakow co to k...wa za kraj ze kazdy h...j na swoj stroj bez jakiejkolwiek kontroli ze strony rzadu robiom co im sie podoba. Pytam zatem jak ma zyc alimenciarz co placi na 2 dzieci od 1000 do 2000 zlotych zarabiajac 1500 brutto ma wywionzac sie z obowiazku alimentacyjnego utrzymujonc po drodze komornika ktory bierze 60% pensji i dile dla siebie to mozna alimenty placic w ten sposob do smierci. Ale oczywiscie wymiar sprawiedliwosci z ( DOSWIADCZENIA SADU) uwaza ze nie placisz bo nie chcesz i sie uchylasz. To towarzystwo albo jest glupie lub udajom takich bo muszom wsadzic goscia zgodnie z polskim zasranym prawem ktore ma sie nijak do sytuacji gospodarczej w kraju. Takze masz placic i zyc pod mostem tylko dlatego aby cie nie zamkneli. Jednym slowem w tej sytuacji masz wybor albo idziesz do ciupy albo zyjesz jak zul. I tak w skrocie wyglada sytuacja gloszonych hasel wyborczych mowiacych o zakladaniu rodzin a potem sie martw co dalej. Ten kraj to panstwo skorumpowanych idiotow ktorzy dbajac o wlasnom dupe sprzedali ten kraj i wiele ludzi skrzywdzom te rzady jak tu zdecydujesz sie zyc. Jezeli chcesz cos w zyciu zmienic wez przyklad z tych 3000 000 polakow ktorzy juz nie wrocom do tego syfu rzadzonego przez polskom mafie.

    Odpowiedz
  • tata(2015-02-26 20:17) Zgłoś naruszenie 10

    Tak debilnego prawa normalny czlowiek nie jest w stanie wymyslec po pierwsze przyczyna nieplacenia alimentow jest tylko jedna przyczyna w republice bananowej jaka stala sie polska logika wystepuje tak czesto jak diamenty brak pracy raz zarobki jak w afryce dwa wynajem mieszkania trzy poziom sadow cztery zabieranie prawa jazdy egzekucje zlodziejskie to efekt tepota tych ktorzy o konstytucji tu pisza powinni rozdzial o godnosci sprawiedliwosci poczytac ja place 1000zl alimentow zarabiam 1800nie mam mieszkania pytam wiec tepych glupkow co na to konstytucja do sadu nie ma po co isc siedzi tam stara niezbyt swiatla sedzina do tego ubezwlsnowolniona skoro takie prawo stosuje czytam te brednie to cierpi moj intelekt pozdrawiam decydentow z batustanu

    Odpowiedz
  • mchrb@vp.pl(2015-11-27 01:04) Zgłoś naruszenie 10

    Ja mam dwoje,parkę i różnie to bywa z kasa,place komornikowi ile mogę,powinienem płacić 850 zl ale kuzwa nie mam żeby tyle płacić,na dzień dzisiejszy mam pusta lodówkę i mysle co jutro bede jadl i czy ukrasc czy napad zrobic bo z robota teraz mam ciezko poniewaz sie pochorowalem od poprzednich ciezkich robot,poszly mi krzyze,mam nadcisnienie,do tego po wypadku samochodowym nie z mojej winy,nie mam na leki bo nie stać mnie.Mialem trudny okres w zyciu,nie pracowałem i musiałem wsiąść chwilowke zeby zaplacic al.i miec na zycie a teraz nie mogę jej calkiem splacic i zaś komornik.Ex ma oprócz naszych 2 dzieci jeszcze 4 z każdym innym,jedno jeszcze podobno poronila a chłopów zmienia jak skarpetki,alimenty od każdego,opieka społeczna tez jej kasę ciśnie co mc i zyje sie jej bardzo dobrze a ja przez pól roku prosiłem sie o jaka kolwiek pomoc z MOPS-u i z wielką laska dostałem 100 zl.to ******* gdzie tu jest sprawiedliwość do cholery sie pytam?!Szlag mnie trafia jak te baby które tak oszukują czuja sie bez karne,jeszcze jak są wyrodne to juz w ogóle spalić na stosie albo utopić w rzece!brak mi więcej słów.Jak mam płacić i zyc jak mi się tak wszystko spierd... a nadmieniam ze ex przepracowala zaledwie 3 mc od czasu szkoły kiedy skonczyla 18 lat a dzis ma 36,darmozjady jeszcze sie domagają 500 zl.to sie teraz zacznie orgia w Polsce jak ustawa wejdzie w życie po mysli tych pseudo zonach,matkach a my chlopy bądźmy bardziej rozsadni i nie pchajcie sie jak baba mówi kocham i nogi rozkłada bo to nie najważniejsze i moze byc podpucha,później sie dzieja takie rzeczy jak widac i słychać,zdrady,rozwody itp.Ciezko mamy niestety,starasz sie jak najlepiej a stara jeszcze rogi przyprawia.Dlugo by jeszcze pisac a szkoda nerwow.Trzymajta sie panowie,

    Odpowiedz
  • Marcin Wolski(2015-11-01 16:23) Zgłoś naruszenie 12

    Ty gosciu z tym IP 95.48.103 czego tak zal ci dupe sciska pewnie jestes na panstwowej posadce i czy sie stoi czy sie lezy 5000 sie nalezy. Nie pi...dol bo nie masz racji jak bylbys bez pracy to inaczej bys pisal a nie te glupoty. A co ty moze masz inny zoladek od tych co nie placa alimentow. Zamknij dupe jak ci panstwo placi za cos czego nie robisz i nikt z tego powodu nie placze jak ty kase bierzesz za darmo.

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Dziadek(2013-02-04 18:27) Zgłoś naruszenie 10

    Wszystkie baby ktore chca alimentow! Wezcie sie do roboty i placcie tyle samo co ojciec dziecka a wszystko bedzie dobrze.
    Poza tym od kiedy dluznik alimentacyjny jest przestepxa?!
    Polska to gnoj i zasrane prawo!
    Andrzej seremet na prezydenta!

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • susunia(2012-04-17 19:06) Zgłoś naruszenie 00

    A ja jestem jednak za tym aby nie zamykac dłuzników alimentacyjnych tylko nakazac im prace i grzywnę. Czy wy nie zdajecie sobie spray ile kosztuje utrzymanie takiego delikwenta na miesiąc? Krzyczycie ze nie chcecie utrzymywac dzieci dłuznika, a czy myslicie ze jak go zamkna to dług zniknie? A własnie ze nie zniknie i to my jako społeczenstwo bedziemy placic raz na fundusz a raz na wieznia. Którego utrzymanie to kwota 2600 zł na miesiac.!!! IA na dzieci dłużnika kwota została wyliczona wczesniej. A taki dłużnik lezy sobie w celi nic nie robiąc, jesc dadza, na spacer puszcza posiedzi pół roku no moze rok i wyjdzie i co i znowu pójdzie siedziec bo mu tak wygodnie. I czy to jest opłacalne dla nas jako podatników? Nie sądze. Pomyślcie troche zanim zaczniec krzyczeć. Odnosze wrazenie takie ze chec zemsty na byłym partnerze i przymus kozystanie z FA przysłania co nie którym zdolnosc racjonalnego myślenia. I uprzedze wasze komentarze nie jestem dłuznikiem alimentacyjnym, a wrecz przeciwnie sama korzystam z FA

    Odpowiedz
  • Urzędnik FA(2012-04-17 08:08) Zgłoś naruszenie 01

    Więc Panowie "eksperci" powiedzcie mi, jak ściągać alimenty od nieuczciwych rodziców ? Jest coś takiego jak kara "ograniczenia wolności" polegająca na wykonywaniu prac społecznych, itp. Dlaczego sądy nie stosują tej dolegliwości ? Czy "eksperci" wiedzą, że prokuratury w Polsce umarzają postępowania lub odmawiają ich wszczęcia niemalże w każdym przypadku zgłaszanym przez gminę płacącą alimenty ? Czy wiedzą, że art. 209 w praktyce i taj jest MARWTY, bo organa ścigania nie widzą problemu w przymykaniu oczu na ten problem ? Czy "eksperci" uważają, że jest w porządku, aby obowiązek alimentacji przejmowały od tatusia i mamusi SAMORZĄDY ?! Czy eksperci wiedzą, ile zarabiają osoby zatrudnione przy realizacji FA i postępowań wobec dłużników ? WY WSZCZYCY EKSPERCI OD SIEDMIU BOLEŚCI ! JESZCZE CHCECIE ODSTĄPIĆ OD KARANIA DŁUŻNIKÓW WIĘZIENIEM ? WIĘC JAK ICH ZMUSIĆ DO PŁACENIA ALIMENTÓW ?!
    A kto wszystkiemu winien ? A JAKŻE ! ZNOWU URZĘDNIK !!! BO UWAGA... WG RAPROTU NIK PRZYCZYNĄ NISKIEJ ŚCIĄGALNOŚCI ALIMENTÓW NIE JEST BRAK REALIZACJI PRAWA PRZEZ ORGANA ŚCIGANIA LUB URZĘDY PRACY, ANI BRAK EGZEKUCJI ZE STRONY KOMORNIKA, ALE... "OPIESZAŁOŚĆ URZĘDNIKA" ! OT "EKSPERCI" Z WARSZAWKI !

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Bodzio(2016-07-10 09:39) Zgłoś naruszenie 00

    A jak byla zona nie pozwala sie widywac i zabierac dziecko to i mam placic jej kase jeszcze???.Jak by pozwalala normalmie zabierac syna mojego to bym placil a tak nic mi nie zrobia wypiepsze za granice i szukajcie se

    Odpowiedz
  • Max(2015-03-31 13:46) Zgłoś naruszenie 00

    Ludzie to co sie dzieje z naszym prawem karnym w dzisiejszej dobie bezrobocia i niskich wplywow podatkow to jakas pomylka. Rodzic bedacy bez pracy niby z czego ma zaplacic alimenty ze zbierania puszek. Smiechu warte gdzie tu sens i logika jezeli gosc nie placi to jeszcze zapewniaja mu wikt i opierunek za kase podatnikow ktorej praktycznie nie ma bo cala budzetowka to juz miliony kosztuje a do tego jeszcze alimenciarze niech im organizuja prace w pierwszej kolejnosci urzedasy a nie siedza i pija kawe. To sie musi zmienic bo pujdziemy wszyscy z torbami. Samych emerttowanych po 40stce policjantow Polske kosztuje 12,7 mld zlotych a ci panowie jeszcz zabieraja innym prace bo im 2500 to za malo a co ma powiedziec matka ktora dostaje 500 zl. alimentow a czsem namiastke tego zabronic trzeba pracy emerytalnym dorobkiewiczom z pod znaku mundurowki to moze nie pracujacy alimenciarze beda w koncu placic. Panie Seremet moze trzeba zaczac od burzenia kominow placowych dla bylych funkcjonariuszy mundurowych wojska i policji bo jak ma funkcjonowac Panstwo Polskie gdzie prawie 50% zatrudnionych pobierajacych emerytury zabiera miejsca pracy innym.Jezeli chce pracowac a nie osiagnol wieku emerytalnego jak wszyscy polacy to niech odda emeryture mundurowa i moze pracowac dalej. Jak to sie ma do tego zeby emeryt mial dwa uposarzenia finansowe a reszta zadnego co to ma byc za dziadostwo i kto to wymyslil zeby zdrowy chlop szedl na emeryture dostawal 2500 zl. i jeszcze pracowal na pelen etat nie placac podatkow jak wszyscy inni zatrudnieni. Zakazac pracy nalezy emerytom o uposazeniu ponad 2000 tys. zl. to moze wplywy do budzetu bedom wieksze do rozdysponowania. A przedewszystkim zniszczyc te kominy placowe do czego przykladowo dyrektorowi Telekomunikacji Polskiej pensja 100.000 zl miesiecznie i nie tylko jemu sa tez urzednicy ktorzy tez zarabiaja pensje kominowe ktore trzeba obnizyc i to jak najszybciej nie zabierac emerytom najnizej uposazonym tylko tym co nic nie robia a odbieraja krocie za funkcje.

    Odpowiedz
  • Ptasior(2012-04-17 12:40) Zgłoś naruszenie 00

    To niech zamykają dlużników za alimenty a podatnicy będą płacić na ich dzieci i na utrzymanie skazanych. Wszystko fajnie w ZK, bo pracy nie ma, cały dzień na łózku przed TV, DVD i PlayStation, jedzenie eleganckie, ciepełko itd. itp. Czego więcej chcieć?

    Odpowiedz
  • trawka1944(2012-04-17 13:34) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Prokuratorze Generalny Seremet, zwracam uwagę , że poza dłużnikami alimentacyjnymi , powstała nowa , o wiele grożniejsza ekonomicznie, grupa zawodowych dłużników w obrocie gospodarczym,Dzieje się to na oczach bezsilnego Wymiaru Sprawiedliwości i kompromitacji Sądów , których prawomocne orzeczenia to sterta wirtualnych życzeń.Proszę dokonać analizy skutecznego odzysku wierzytelności w obrocie gospodarczy a także lawinowego upadku firm.

    Odpowiedz
  • kp(2012-04-17 18:19) Zgłoś naruszenie 00

    "...Zdaniem Andrzeja Seremeta przestępstwo niealimentacji powinno być przeniesione do kodeksu wykroczeń..."
    Pan prokurator pomylił definicje kodeksowe. Na pewno. Uzasadnię to.
    Rodzic, który nie płaci alimentów na swoje dziecko jest złodziejem. Definicja wykroczenia dotyczy m.in. kradzieży, uszkodzenia mienia, paserstwa do kwoty 250 pln, ale kradzieży drzewa z lasu - tylko 75 pln.
    Obecnie (uśredniając) najniższe alimenty na 1 dziecko zasądzane są w kwocie nie mniejszej niż 300 pln, na dwoje lub więcej po 200 pln. Najczęściej rodzice nie płacą po kilkanaście miesięcy i wtedy sprawy kierowane są do komorników. Ogółem kwoty te przekraczają próg 1000 pln i grubo więcej.
    Szanowni Państwo, jeżeli STOSOWAĆ kodeks wykroczeń, to tylko wtedy kiedy występuje kradzież do kwoty 250 pln, POWYŻEJ TEJ KWOTY stosować kodeks karny. Dla mnie uzasadnienie p. Seremeta jest żenujące.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane