Urzędnicy będą sprawdzać, czy przesłane dane są zgodne z rzeczywistością
Osoby rejestrujące się w pośredniaku będą mogły przesyłać potrzebne dane w wersji elektronicznej. Muszą je jednak potwierdzić w ciągu trzech dni.
Resort pracy chce skrócić czas oczekiwania w urzędach pracy osób, które chcą uzyskać status bezrobotnego. Proponuje, aby urzędnicy poświęcali mniej czasu na robotę papierkową. Odciążą ich sami zainteresowani, którzy zyskają możliwość przesłania im mejlem danych potrzebnych do rejestracji. Dopiero później stawią się w urzędzie, aby złożyć podpisy pod dokumentami rejestracyjnymi. Zrobią to w ciągu trzech dni roboczych od dnia przekazania informacji. W takim czasie urzędnicy muszą bowiem wyznaczyć im termin wizyty w urzędzie. Tak wynika z projektu rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy. Trafił on do konsultacji społecznych.
Pozostało
66%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama