"Solidarność" walczy o zachowanie obecnych rozwiązań emerytalnych

02.01.2012, 13:48; Aktualizacja: 02.01.2012, 13:54

W całym kraju zbierane są podpisy pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie zachowania obecnych rozwiązań emerytalnych - poinformowała w poniedziałek "Solidarność". Związkowcy muszą zebrać 500 tys. podpisów, by wnioskiem zajął się Sejm.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (20)

  • Zibi(2012-01-25 21:27) Zgłoś naruszenie 00

    ALBO NIECH WPROWADZA USTAWE O MOZLIWOSCI ...EUTANAZJI ! BO NIE MAM JUZ OCHOTY NA ZYCIE W TYM PRZEKLETYM KRAJU!

    Odpowiedz
  • kora63@o2.pl(2012-01-23 15:48) Zgłoś naruszenie 00

    Wszyscy, ktorzy siedzą za biurkiem i mają doradców i chlopcow na posyłki mogą pracować i do 100 lat bo inni za nich wykonują to co ja przez całe swoje życie robię sama. Przepracowałam na psychiatrii 20 lat od 10 pracuje w handlu( po redukcjach w służbie zdrowia}i nie wyobrażam sobie turlania się do pracy w wieku 70 lat . Niech pracują Ci co chcą a ja chcę decydować o moim życiu sama. 40 lat tyrania za marne pieniądze,po operacji rodzeniu dzieci chcę posiedzieć w domu i choć przez chwilę skorzystać z emerytury na którą ciężko pracowałam,bo mogę nie zdążyc.A ZUS jak nie ma pieniędzy na moją emeryturęto niech sprzeda te pałace w których urzędują.

    Odpowiedz
  • zaczniemy pracowac na czarno(2012-01-08 23:10) Zgłoś naruszenie 00

    Jesli ta ustawa przejdzie, wiekszosc ludzi-niewolnikow obecnego systemu ucieknie w szara strefe. W koncu nie wazny jest staz pracy ale wiek. Wiec ktos moze pracowac 50 lat na czarno... po co przez 50 lat oszczedzac, skoro potem zostanie 3-5 lat zycia? Mozna odlozyc w skarpecie wiecej pracujac na czarno.

    Odpowiedz
  • otworzyc rynek pracy dla Afrykanow i Azjatow(2012-01-08 23:08) Zgłoś naruszenie 00

    Zibi ma racje.
    Czy w sprawie referendum moga sie podpisac osoby, ktore nie naleza do zwiazkow zawodowych?
    Czy sa inne metody powtrzymania szalenstwa tuska-dyktatora-slugi Merkelowej?
    Jesli brakuje nam pracownikow, ktorzy beda pracowac na nasze emerytury dlaczego nie otworzymy granic dla Afrykanow i Azjatow? Tam sa miliony mlodych bez pracy, ktorzy chetnie beda pracowac i na siebie, i na NASZE EMERYTURY.

    Odpowiedz
  • b(2012-01-08 21:45) Zgłoś naruszenie 00

    Skoro w Polsce będzie niż demograficzny i brak pracowników to młodzi powinni wchodzić na rynek pracy a starsi obecni pracujacy mogą przekazywać im swoje doswiadczenia zawodowe. Młodym zamyka się drogę skąd wezmą lata pracy jak nie mają gdzie pracować. A gdzie bedą pracowac staruszkowie jak teraz 55+ nie chcą zatrudniać. Wiadomo że to fikcja. Jeżeli wprowadzą 67 lat to dla wszystkich obowiązkowo nawet dla swoich żon i dzieci.Inaczej kary i więzienie.Jedno prawo dla wszystkich.

    Odpowiedz
  • hitaczi(2012-01-08 19:58) Zgłoś naruszenie 00

    Dodam jeszcze, że argument że praca jest ciężka, fizyczna i niebezpieczna jest według mnie nietrafiony. Po pierwsze za takie cechy pracy należy się wyższe wynagrodzenie a nie przywileje. Po drugie nikt nikogo do takiej pracy nie zmusza. Jak ktoś uważa że nie dożyje wieku emerytalnego w obecnej pracy to powinien ją zmienić.

    Odpowiedz
  • hitaczi(2012-01-08 19:53) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem absolutnie i totalnie za podnoszeniem wieku emerytalnego (najlepiej za całkowitą dowolnością w tej sprawie ale w socjalizmie nie ma na to szans). Niemniej złożyłem podpis pod wnioskiem o referendum. Dlaczego? Ano popieram demokrację i referenda (co wymusza na obywatelach nieco większe zainteresowanie kwestiami ekonomicznymi) więc jestem za referendum na którym zagłosuję przeciwko utrzymaniu dzisiejszego stanu.

    Odpowiedz
  • janosik(2012-01-07 23:51) Zgłoś naruszenie 00

    ten Gomulka to mi sie zle kojazy

    Odpowiedz
  • heniek(2012-01-05 09:36) Zgłoś naruszenie 00

    Ja jestem już wypalony po 40 latach pracy plus z 10 lat po godzinach na różnych dodatkowych fuchach żeby utrzymac rodzinę a mam 58 lat.

    Odpowiedz
  • Zibi(2012-01-04 19:14) Zgłoś naruszenie 00

    Ludzie starsi powinny przekazywac miejsca pracy ludziom mlodym aby oni nie musieli byc zatrudnieni na umowy smieciowe! To czesto mlodzi musza sprostac olbrzymim wyzwaniom!Pragna zalozyc rodzine,musza zdobyc mieszkanie,urzadzic mieszkanie utrzymac rodzine i Panstwo polskie powinno im zapewnic miejsca pracy bo grozi nam Polakom wyludnienie! Oni obserwuja bacznie jak traktuje sie ludzi starszych i chec zamieszkiwania w Polskim piekle jest dla nich niedobra perspektywa!Polki wola rodzic dzieci np. w Anglii! Czy jedyna oferta dla ludzi mlodych od Panstwa Polskiego to N A R K O T Y K I I A L K O H O L ?

    Odpowiedz
  • Zibi(2012-01-04 18:57) Zgłoś naruszenie 00

    Ci ,ktorzy uzurpuja sobie prawo do wypowiadania sie w naszym imieniu mowia tylko o wieku dlatego,ze oni nigdy w zyciu nie pracowali,lub malo pracowali a najwieksza wage zawsze przykladali aby sie slizgac po naszych plecach! TO WYRAFINOWANI CWANIACY! POWTARZAJA ZDANIE O WYDLUZENIU W.E. JAK MANTRE! A tymczasem uwazam za rozsadne 35/40 lub kto nie ma takiego stazu (UMOWY SMIECIOWE) 60 lat jako wiek umozliwiajacy do przejscia na emeryture dla M.i K. z mozliwoscia dobrowolnego wydluzenia ! Jestem przekonany,ze po osiagnieciu stazu 40 lat gdy starczy mi sil z radoscia bede kontynuowal prace i bede szczesliwy,ze nadal jestem potrzebny! NIE WOLNO TRAKTOWAC CZLOWIEKA JAK ZWIERZE,KTORE ZAPRZEGNIEMY DO WOZU I ZACZNIEMY MU SWISTAC BATEM NAD GLOWA! ...MAM NADZIEJE,ZE ZYJE W DEMOKRATYCZNYM KRAJU GDZIE PRZESTRZEGANE SA PRAWA CZLOWIEKA A NIE W REZIMIE TOTALITARNYM GDZIE RZADZI D Y K T A T U R A !

    Odpowiedz
  • janosik(2012-01-04 13:17) Zgłoś naruszenie 00

    dlaczego solidarnosc sciemnia i mowi tylko wieku a nic o stazu

    Odpowiedz
  • Hubert(2012-01-04 00:13) Zgłoś naruszenie 00

    popieram 7 i staż pracy ponad 35/40 lat powinien być brany pod uwagę czy to tak trudno pojąć

    Odpowiedz
  • sowa(2012-01-03 08:00) Zgłoś naruszenie 00

    Czy tym baranom tak trudno pojąć,że chcemy emeryturę po 35 latach pracy dla kobiet i 40 lat dla mężczyzn,w wieku 67 lat to już umierają a nie do pracy.
    Na tej wiejskiej to same przygłowki.

    Odpowiedz
  • Zibi(2012-01-02 21:11) Zgłoś naruszenie 00

    Mam pracowac 57 lat i do grobu? Mam 55 lat i od 15-tego roku zycia pracowalem prawie 40-ci lat wykonujac ciezka prace fizyczna i nakazuje mi sie jeszcze pracowac 12-cie lat? Wymaga sie abym dorownal w pracy ludziom mlodym? A gdy nie dam rady? Pracodawca zgniecie mnie jak kartke papieru i wyrzuci na bruk! Zycie w Polskim piekle to K O S Z M A R!

    Odpowiedz
  • Zibi(2012-01-02 20:59) Zgłoś naruszenie 00

    Czy nasza konstytucja gwarantuje rowne traktowanie wobec prawa?Rozpoczalem prace w 1972 r i przez prawie 40 lat placilem skladki do Z.U.S. na utrzymanie dotychczasowych emerytow w ramach ja glosil ZUS solidaryzmu spolecznego i nabylem w ten sposob prawo do przejscia na emeryture w wieku 65 lat(PRAWO NABYTE) Dowiaduje sie ,ze mundurowym nie wolno wydluzyc wieku emerytalnego bo konstytucja gwarantuje im prawo nabyte! TO D Y S K R Y M I N A C J A U R A G A J A C A M E J G O D N O S C I ! m am pracowac 57 lat i do grobu?

    Odpowiedz
  • Zibi(2012-01-02 20:58) Zgłoś naruszenie 00

    Czy nasza konstytucja gwarantuje rowne traktowanie wobec prawa?Rozpoczalem prace w 1972 r i przez prawie 40 lat placilem skladki do Z.U.S. na utrzymanie dotychczasowych emerytow w ramach ja glosil ZUS solidaryzmu spolecznego i nabylem w ten sposob prawo do przejscia na emeryture w wieku 65 lat(PRAWO NABYTE) Dowiaduje sie ,ze mundurowym nie wolno wydluzyc wieku emerytalnego bo konstytucja gwarantuje im prawo nabyte! TO D Y S K R Y M I N A C J A U R A G A J A C A M E J G O D N O S C I !

    Odpowiedz
  • wer(2012-01-02 17:21) Zgłoś naruszenie 00

    Podpisy należy zbierać nie tylko w siedzibach związku, ale ... , także na ulicach i w internecie!. Sprawa dotyczy wszystkich pracujących w Polsce.

    Odpowiedz
  • obywatel(2012-01-02 15:37) Zgłoś naruszenie 00

    jestem za pozostawieniem wieku emerytalnego 60 lat dla kobiet i 65 dla mezczyzn ale tez za wprowadzeniem drugiej mozliwosci czyli za staz pracy 40 45 bez wzgledu na wiek
    NIE JEST TO WCALE SPRAWIEDLIWE TYLKO WIEK NALEZY DOCENIC TEZ STAZ PRACY

    Odpowiedz
  • Zenek(2012-01-02 14:53) Zgłoś naruszenie 00

    Jeżeli rząd jest tak zdeterminowany w sprawach wydłużenia wieku emerytalnego to dlaczego nie można tego inaczej zrobić ( dlaczego przy dochodzeniu do realizacji założeń nie bierze się pod uwagę tego kto już dzisiaj najdłużej pracuje .Czy nie sprawiedliwiej byłoby może tak , że od 2013 wydłużamy wiek emerytalny w następujący np. sposób :
    - mundurowi - o 3 m-ce / rok ( do osiągnięcia wytyczonych progów )
    - kobiety - o 2 m-ce/ rok ( do osiągnięcia wytyczonych progów )
    - mężczyźni - o 1 m-c /rok ( do osiągnięcia wytyczonych progów ).
    Przy takim rozłożeniu zmian , mężczyźni - cywile i tak najszybciej osiągneliby wytyczoną granicę , otóż już w 2037 r .Mundurowi ( 25 lat stażu ) w 2053 r , a kobiety 67 lat w 2055 r.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane