Kognitywistyka, fotonika i marketing interaktywny – takimi kierunkami uczelnie chcą przyciągać studentów.
Niż demograficzny, który coraz boleśniej odczuwają wyższe uczelnie, ma też swoje dobre strony – rośnie „asortyment” i atrakcyjność kierunków, przedmiotów oraz programów dodatkowych, jakie szkoły oferują maturzystom. Tym samym w przyszłości na rynku może być łatwiej o pracowników z wąską specjalizacją.
Uniwersytet Śląski w Katowicach na kierunku filologia angielska otwiera nowatorski program „Projektowanie rozrywki interaktywnej oraz lokalizacja gier i oprogramowania”. Jak wyjaśnia rzecznik uczelni Jacek Szymik-Kozaczko, powstanie tego kierunku wynika z potrzeb rynku pracy, który poszukuje specjalistów z branży gier komputerowych i gier wideo. – Kadr z zakresu projektowania narracji i fabuły na potrzeby rozrywki interaktywnej praktycznie się w Polsce nie kształci. Przynajmniej na studiach dziennych – mówi Szymik-Kozaczko. Dodaje, że program studiów oparty jest o filologię angielską, bo to kluczowy język dla branży gier.