Solidarność chce zbierać podpisy pod referendum emerytalnym przed sklepami

16.12.2011, 14:34; Aktualizacja: 16.12.2011, 14:39

Solidarność chce wykorzystać okres przedświąteczny do zorganizowania przed hipermarketami akcji zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie zachowania obowiązującego wieku emerytalnego.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (41)

  • zombi(2011-12-26 16:58) Zgłoś naruszenie 00

    zwiazki zawodowe znowu sa nieudaczne jak kieds moga jedynie zalatwic kartofle na zime robotnicy sa bezbronnii zastraszeni z paluszkami v mogom siedziec na smietniku sami zgotowali sobie taki los

    Odpowiedz
  • rocznik 1956(2011-12-18 17:21) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram wprowadzenie ustawy emerytura po 35/40 latach pracy i nie przedłużania wieku emerytalnego .

    Odpowiedz
  • Marian1949/43(2011-12-17 14:00) Zgłoś naruszenie 00

    Do młodzi, Łódź - Projekt ustawy opracowany przez OPZZ zakłada możliwość ( nie obowiązek) przejścia na emeryturę po długoletnim okresie pracy (35/40 lat). Ci którzy nie wypracują tych lat będą mogli przechodzić na emeryturę w ustawowym wieku emerytalnym.

    Odpowiedz
  • Splaszczony emeryt(2011-12-17 15:33) Zgłoś naruszenie 00

    Moze lepiej splaszczyc nierownosci w dochodach w calej gospodarce narodowej, niz splaszczac nedzne ZUS swiadczenia emerytalne?

    Odpowiedz
  • piotr(2011-12-17 20:02) Zgłoś naruszenie 00

    do 20:młodzi, łódź dodam i głupi. Rozwiązanie 35/40, nie odbiera możliwości przejścia na emeryturę po osiągnięciu wieku. Ma to być furtka wyścia dla tych, którzy stracili możliwość dalszej pracy, a nie osiągnęli wieku emerytalnego. Podobnie jest w Niemczech, gdzie prawo do emerytury nabywa się w wieku lat 67, a przed osiągnieciem tego wieku można otrzymać prawa emerytalne po przepracowaniu lat 43.
    Jeżeli z góry zakładacie lata na przerwy w zatrudnieniu, to Wasz stosunek do pracy nie rokuje nic dobrego, jesteście potencjalnymi kadydatami na tych, na których pracują inni.
    Studiowanie z powodu bezrobocia, a nie chęci uzyskania większych kwalifikacji, a tym samym większej możliwości uzyskania pracy, jest pozbawione sensu.
    Ja osobiście zwiększał bym granice wieku emerytalnego, o czas pobierania zasiłku dla bezrobotnych.

    Odpowiedz
  • c(2011-12-17 23:37) Zgłoś naruszenie 00

    Do tego jeszcze PIS składa do TK wniosek w sprawie drugiego kierunku studiów...po co?..faktycznie rację ma "piotr"...zadziwia tak głębokie zainteresowanie młodych nauką by "uciec od bezrobocia"..gdy to naprawdę nie rozwiązuje problemu braku pracy dla młodych...a zabiera cenne młode lata największej produktywności w pracy.

    Odpowiedz
  • Druid(2011-12-18 13:07) Zgłoś naruszenie 00

    Bla, bla, bla, bla, bla,,,. Solidarność to obecnie eunuchy.
    I w doopie mam, czy mnie ktokolwiek zgani czy poda do sądu.
    Ja tworzyłem element Solidarnościowy w roku 1980r. Przepraszam teraz i się wstydzę za to tworzywo, ktore stanowi popłuczyny miski klozetowej.

    Odpowiedz
  • wstrząśnięty i zmieszany(2011-12-18 13:08) Zgłoś naruszenie 00

    To jest logiczne , że jeśli Rząd boi się Górników i ich nie rusza , to nie widzę powodu żeby reszcie Polaków podwyższać wiek emerytalny.

    Odpowiedz
  • 63 latek(2011-12-18 14:07) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram dazenia zwiazkow do wprwoadzenia ustawy emerytura po 35/40 latach praciy i nie przedlyzania wieku emerytalnego jestem na zasilku przedemerytalnym od 2 lat nie wiem jak przezyc kazdy miesiac jestem wykonczony psychicznie ta sytuacja chetnie przylacze sie do protestu.

    Odpowiedz
  • HUbert(2011-12-18 21:17) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram komentarz z poz 2 i 18 W referendum powinny być 2 pytania: staż 35/40 i czy podnieść wiek również się przyłączę do protestu Młodzi nie mają pracy należy im umożliwić wykazanie się a nam po 35/40 latach pracy dać zasłużoną emeryturę a kto jeszcze ma siły dać mu możliwość pracy do 67 lat lu dłużej.

    Odpowiedz
  • młodzi , łódź(2011-12-17 11:38) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Przewodniczący , panie i panowie delegaci !
    NIE - dla 35- i 40-lat pracy.Takie rozwiązanie- o czym nie raz była tu dyskusja - wybiórczo traktuje tylko pewne grupy pracowników . Dzisiejszy młody człowiek przy takim założeniu musiałby pracować do ok. 75 lat (!) Większość młodych osób z uwagi na wielkie bezrobocie w tej grupie decyduje się na studia. Jeśli w wieku 25 lat idzie do pierwszej pracy - aby mieć 40 lat stażu pracy musi przeznaczyć ok. 10 lat na PRZERWY w zatrudnieniu : likwidacje firm czy okresy na poszukiwanie pracy, ciągłą rejestracja w UP . To nie PRL - gdzie w 1,2 firmach można było pracować dożywotnio. Rachunek jest prosty : 25+50 =75 lat . Ci co mówią o 35-, 40- latach są typowymi egoistami.

    Odpowiedz
  • inka(2011-12-19 06:47) Zgłoś naruszenie 00

    jestem za aby kobieta mogła przejść po 55 lat wieku na emeryturę mając lat pracy 40 to chyba dosyć pracowania kiedy odpocząć, jedni mają po 15 25 latach pracy a my co mamy 35-40 lat to nie mamy prawa pan Tusk chce nam jeszcze dołożyć. NIE ZGADZAM SIĘ.

    Odpowiedz
  • aga(2011-12-20 08:03) Zgłoś naruszenie 00

    jakoś nie miałam szczęścia wpisać się na listę, nikogo jeszcze nie spotkałam przed sklepem jak piszecie ale powiem tak, Kobieta powinna mieć prawo po 35 latach pracy a nie wieku podniesionego, wystarczyło by od 55 lat (wieku) a wogóle ja uważam jak się pracuje od 15 lat i ma się w tej chwili przepracowane 36 lat to wystarczy składek aby przejść na godną nie mylić GŁODNĄ emeryturę, bo jak ktoś ma przepracowane 15-20 lat i ma emeryturę to nie wiem dlaczego Pan Premier nam kobietą podnosić chce wiek emerytalny ilu nas kobiet umiera nie doczekawszy tej EMERYTURY.

    Odpowiedz
  • ola(2012-01-07 12:07) Zgłoś naruszenie 00

    ZICO - jeżeli masz emeryturę mundurową i jesteś młody ,masz układ i możliwość pracy ,to tobie nie zależy jaka będzie rewaloryzacja.Pomyśl o innych.

    Odpowiedz
  • 1955(2012-01-16 11:07) Zgłoś naruszenie 00

    POPIERAM WPROWADZENIE USTAWY 35/40 SĄ TAKIE PANIE ŻE ODCHODZĄ W WIEKU 60LAT MAJĄC 20 LAT PRACY TO NIE SPRAWIEDLIWE

    Odpowiedz
  • Smutna 50- latka(2012-02-07 10:18) Zgłoś naruszenie 00

    Coraz głośniej mówi się ,że kobiety które urodziły będą miałay jakieś ulgi , przywileje...zastanawiam sie dlaczego? Ja bardzo jestem pokrzywdzona przez los...nie mam dzieci Wiele lat się leczyłam), i dlatego pracowałam sumiennie przez 42 lata . Teraz za karę mam pracować jeszcze dłużej. Nikt nie pomyslał o tym, że teraz włąsnie po 50+ jest najtrudniejszy okres dla kobiety. Zdrowie coraz słabsze, w pracy nie ma pewności ,że dopracuje się do emerytury,o znalezieniu nowej pracy nie ma mowy,a na dokladkę ,trzeba się opiekować chorymi rodzicami,często leżącymi wymagający calodobowej opieki.Najwyższy czas i o tym pomyśleć i właśnie tu się głęboko zastanowić czy kobieta jest w stanie pracować tak długo.Może jakieś przywileje dla kobiet w takich sytuacjach. Chętnie oddałabym swego ojca do domu opieki ,ale nie stać mnie na to i naprawdę drżę czy dopracuję do emerytury tj do 60 lat.Mam już depresję i brak czasu i możliwości ,żeby się podleczyć..

    Odpowiedz
  • czas coś zmienic ,a nie podnosić wiek(2012-02-07 10:31) Zgłoś naruszenie 00

    35/40 lat pracy z zupełnością wystarczy.Okres ochronny 4 lata -super tylko może by tak jakiś rozsądny przepis mówiący ,że bez względu czy się jest zatrudnionym na czas określony czy też nieokreślony.Bo co mi po takim przepisie ,że na 2 lata przed emeryturą (na obecną chwilę ) zakład pracy nie przedłuży mi umowy (hahah po co im taka stara kobieta) a staram się , sumiennie pracuję ,na chorobowe nie chodzę )(ale kto na to zwraca uwagę. Nasuwa się myśl ,kto mnie inny zatrudni zatrudni...hihih. I tak mogę wylądować po 42 latach na bruk...

    Odpowiedz
  • magda(2012-02-13 18:39) Zgłoś naruszenie 00

    Brzydzę się Tuskiem i klakierami PO ,opamiętajcie się.!!!Mamy pracować do 67,jestem w wieku 52lat ,3 miesiące brakło mi do 35lat.Zakład wszyskich zwolnił.Stres ,stres i jeszcze raz stres.Znalezienie pracy w naszym rejonie graniczy z cudem.Popieram w pełni komentarz Real i wiele innych przeciwko planowanej naszej przyszłości.

    Odpowiedz
  • OKRADZIONY EMERYT(2012-03-07 12:04) Zgłoś naruszenie 00

    GDZIE JEST SOLIDARNOŚĆ?!!! DLACZEGO NIE BRONI EMERYTÓW PRZED BEZPRAWNĄ I KRZYWDZĄCĄ " KWOTOWĄ REWALORYZAĆJĄ " !!! CZY TAK JAK PIS POPIERA OKRADANIE EMERYTÓW ?!!! DLACZEGO KOMISJA KRAJOWA NIE WYSTĄPIŁA DO TRYBUNAŁU KONSTYTUCYJNEGO Z PROTESTEM ?!!! CZŁONKOWIE SOLIDARNOŚCI MAJĄ RODZICÓW - DZIADKÓW EMERYTÓW RÓWNIEŻ I EMERYCI TEŻ SĄ CZŁONKAMI SOLIDARNOŚCI !!! JAK MAMY SOBIE I INNYM ODPOWIEDZIEĆ GDY PYTAJĄ DLACZEGO KRAJOWA KOMISJA SOLIDARNOŚCI NIEBRONI EMERYTÓW PRZED BEZPRAWNYM OKRADANIEMZ Z REWALORYZACJI ?!!! PANIE PRZEWODNICZĄCY SOLIDARNOŚCI !!! PONIE DUDA !!! ZABIERZ PAN GŁOS!!!

    Odpowiedz
  • Zwykły człowiek,(2011-12-17 12:56) Zgłoś naruszenie 00

    Witam, Czytajac artykół ,a z mojego ostatniego wpisu , nic sie nie pomyliłem, ZWIAZKI SA GOTOWE DO WALKI MERYTORYCZNEJ , czyli przepychanek słownych.Tak jak ostatnim razem , przepychanki przyniosły likwidacje 35/40 i podniesienie wieku emerytalnego o 5lat.No niestety Związki przespały ostatnie 5 lat w ciszy i błogim spokoju, gdzie ludzi sie drenuje , ale to jest zgodne z prawem.Dlaczego tak jest, ano dlatego ze ciepłe posadki usypiaja czujnośc , a zarazem wrażliwosć na sytuacje społeczne.Pierwszy problem , to organizacje zwiazkowe w zakładach , które niby walczą , ale tak naprawdę sa sprzymierzeńcami Dyrektorów.Strach ze Rada Nadzorcza , Lub Dyrekcja może ich wyrzucić z zakładu, paraliżuje zwykłego przewodniczącego do tego stopnia ze nie ujmnie sie za zwykłym robolem , i przykładów można mnożyc.Zmiana przewodniczącego Solidarności , jakiś czas temu, okazuje sie jeszcze większym błedem , moim zdaniem ,niż był były przewodniczacy .No cóz zaczyna sie od zwykłych podpisów , na tyle stać zwiazki .Po co sa niech każdy sobie odpowie.Pozdrawiam

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane