Osoba wyłudzająca rentę zwróci całość wraz z odsetkami

autor: Bożena Wiktorowska29.07.2011, 03:00

Osoby wyłudzające rentę z ZUS na podstawie sfałszowanej dokumentacji muszą zwrócić całą otrzymaną kwotę wraz z odsetkami.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (19)

  • bezrobotny(2014-03-15 16:58) Zgłoś naruszenie 00

    Mają 1 grupe i pracują w ochronie po 12godzin to są chorzy ludzie pobierają pielengnacyjne to wielkie oszustwo ja bezrobotny nie mam grupy do ochrony mnie nie przyjmą

    Odpowiedz
  • Podatnik(2011-07-29 14:07) Zgłoś naruszenie 00

    jak chętnie chcesz zrezygnować z renty to zrezygnuj !!!

    Pokażcie mi choć jeden przepis którymi mówi, że osoba na rencie socjalnej MA ZAKAZ pracy???

    Nie ma takiego przepisu. Po prostu chcecie się obłowić obiboki i darmozjady cudzym kosztem czyli nas Polaków. Ilu z was stało się inwalidami na skutek WŁASNEJ GŁUPOTY po skoku do wody za którą my teraz płacimy.

    Też bym chciał płacić niższe podatki i prowadzić lepsze życie, ale nie mogę bo muszę płacić podatki na takich socjalnych krętaczy. TAK bo wasze renty to moja krew, moje zdrowie i MOJE podatki.

    Odpowiedz
  • bozena(2011-09-09 14:00) Zgłoś naruszenie 00

    Do Platnika.Mam sasiada ,ktory cale swoje zycie bandziorowal.Cala jego rodzinka korzystala z jego dochodow.Lux samochod,wypasione urzadzenie mieszkania,ciuchy,balangi itp..W tym czasie odbierali dotacje do mieszkania i inne swiadczenia socjalne.W kryminale spedzil wiecej czasu niz na wolnosci! Ostatni wyrok to 6l. +odwieszka . By wydostac sie z kryminalu robil wszystko, by stac sie ciezko chorym-podnosil sobie cisnienie.W efekcie doprowadzil do tetniaka. Uratowli faceta i na domiar tego wypuscili z kryminalu.Od razu znalazly sie srodki z MOPS-u na utrzymanie oraz skierowanie delikwenta na kom.lek. by choremu przyznac grupe i rente socjalna.Otrzymal grupe uprawniajaca do renty socjalnej wraz z dodatkiem pielegnacyjnym!!Od 3l. spaceruje z pieskiem.Korzysta dalej z cala rodzina z socjalu,a na domiar tego jego zonka,ktora nie ma przepracowanego 1 roku pracy, zaczela sie leczyc tez prywatnie w celu uzyskania renty socjalnej!Ich coreczki sa wprowadzane w arkana pasozytow spolecznych.Kompletna PATOLOGIA!MOPS o tym wie ale jest bezradny,bo spelniaja kryteria dochodowe.Ilu takich cwaniakow utrzymujemy?

    Odpowiedz
  • Płatnik(2011-08-31 12:05) Zgłoś naruszenie 00

    Chętnie pomogę choremu, ale nie oszustowi który na komisję z kulami a potem to już
    jest zdrowy. Dlaczego nikt się nie interesuje tymi ludźmi? Wystarczy się rozejrzeć! To naprawdę nie jest trudno, trzeba tylko chcieć. Ale kto ma to zrobić???

    Odpowiedz
  • Zdrowi_renciści_nas_okradają(2011-07-31 00:12) Zgłoś naruszenie 00

    ??? masz niedorozwój prawej kończy? Po twojej wypowiedzi i obrażaniu innych to chyba niedorozwój raczej górnej części ciała. Facet bez dwóch nóg ma protezy i chce jako sprinter startować na olimpiadzie a ty wciskasz jakieś bajki o krótszej nodze. Co ty sobie jaja robisz z niepełnosprawnych. Ludzie leżą w łóżkach wymagają stałej opieki - ty w porównaniu z nimi to jesteś sportman.

    Odpowiedz
  • i(2011-07-30 05:03) Zgłoś naruszenie 00

    Moim ydaniem powinni ybadac sprawe jesycye rencistw pryebzwajczch na rencie ye ynacynzm i umiarkowanzm stopniem to jest ray e gupia ustawa bo taki nie powinien pracowac ani podj pracz na caz etat tzlko powinno bzc tak ye inwalidyi naprawde inwalidyi np na wozkach itp ustawe abz pracowac ale na pol etatu a nie jak dotychczas caly A reszta zakaz pracz jak nie to zabierac rentz i niech pracuje taki bo tu jest duzo faszu daje zus nawet po znajomosci draniom renty i tacz maj nawet 3000 zl m+c

    Odpowiedz
  • Krzychu(2011-07-31 17:28) Zgłoś naruszenie 00

    witajcie kochani:)
    tak czytam te artykuly na temat ZUSu pierdziu i mialem podobna sytuacje co ,,delikwent,,wyzej chodzi o to ze bylem w areszcie 11miesiecy a w miedzy czasie przychodzila mi renta socjalna jak mnie juz wypuscili ze sledczaka to nagle ZUS skapnol sie ze bylem za murami i teraz mam cos takiego jak ,, kasacja od przyznania nieslusznych srodkow dochodowych,, ( czy cos takiego) i mi zabieraja co miesiac po150zl z renty... aczkolwiek zastanawiam sie czy nie pisac odwolania w tej sprawie bo skoro bylem za murami to organ panstwowy powinien poinformowac te łajzy ze Zusa ( prokuratura,sad, sluzba celna?) no tak czy siak nie za dobrze na tym wyszedlem jak widac :) na dzien dzisiejszy czekam juz miesiac na przyznanie tej smiesznej decyzji o rente socjalna tylko nie rozumieja ze nie mam za co lekow wykupic a moje zdrowie hm... leze w lozku i zdycham to na astme to na bole o krwotokach nie wspominajac...
    POLSKA welcom to helll... orman(robaczki) :P

    Odpowiedz
  • Marz(2011-07-29 16:55) Zgłoś naruszenie 00

    Do "Podatnika''. Nie ujmuj do jednego worka wszystkich wózkowiczów. Bo po skoku oczywiście są, ale też różni sobie różnie radzą. Znam takie osoby na wózkach z URK po wypadku w polu- przypadek, czy jakiś mądry w samochodzie wjechał po pijaku, czy z zanikiem mięśni- choroba z ciężkim przebiegiem bez szans na systematyczną rehabilitację, bo choroba nie ujęta w NFZ jako przewlekła i do tego renta taka, że starcza tylko na przeżycie. Z chęcią by poszli choć trochę zarobić, ale problemy w prawie pracy i nikt nie chce zatrudnić. A obecnie nie ma zakazu pracy jak kiedyś orzekały komisje. Zupełnie inaczej orzecznictwo traktuje. O zdolności orzeka tylko lekarz med. pracy i to on może dopuścić do konkretnej pracy. Obecnie nawet zapis "całkowicie niezdolny do pracy", a nawet i samodzielnej egzystencji nie zabrania zarobkować jeśli może i chce. Nie wszyscy mogą odpowiednie prace wykonywać. No i niestety mamy już skutki zabierania rent przez ZUS. Spada zatrudnialność ON i rośnie ich obecność w OPS. Naprawdę im więcej ON będzie pracować tym więcej wpłynie do ZUS, NFZ i z tyt. PIT, CIT, VAT. to jest normalne. Nikt mi nie powie, że jak ktoś dodatkowo zarobi to będzie wkładał do skarpety. Bo na pewno będzie się starał zapewnić sobie to co mu niezbędne, bo niepełnosprawność jest wymagająca. Tyle, że jak na razie to się ogranicza ludziom, zamiast udostępnić nabywanie dóbr i usług i dawać innym pracę. To to chyba każdy rozumie.

    Odpowiedz
  • ss(2011-07-29 14:28) Zgłoś naruszenie 00

    Do Podatnika.

    Ja jestem osobą zdrową, mój tata jest inwalidą. Ma stuczny staw biodrowy, w efekcie zle wykonanej operacji ma poważne powikłania. Nie skakał do wody, nie robił głupot, tak jak napisałeś.
    Renta wynosi ok. 520 zł, są różne przypadki. Ja współczuje osobą niepełnosprawnym np. na wózku, zwrócili by pieniądze by byli zdrowi.
    Mam nadzieje, że nie spotka ciebie jakieś nieszczeście, ja opiekując się tatą wiem jaka to trudna sprawa, a jedna skończyłem studia.

    To są ludzie chorzy, do każdego przypadku trzeba podchodzić indywidualnie, pomagać ludziom którzy naprawdę tej pomocy potrzebują. Nie można pisać iż każdy wyłudza pieniądze.

    Z innej bajki, cytuje:

    3. Na stanowisko Prokuratora Generalnego może być powołana osoba będąca prokuratorem w stanie czynnym powszechnej lub wojskowej jednostki organizacyjnej prokuratury, Instytutu Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, o co najmniej dziesięcioletnim stażu na stanowisku prokuratora, sędzią Izby Karnej lub Izby Wojskowej Sądu Najwyższego w stanie czynnym, sędzią sądu powszechnego lub sędzią sądu wojskowego w stanie czynnym, o co najmniej dziesięcioletnim stażu sędziowskim w sprawach karnych.

    Teraz Najważniejsze:

    7. Po zakończeniu kadencji Prokurator Generalny może przejść w stan spoczynku niezależnie od osiągniętego wieku.

    Jest wiele takich perełek, ci politycy przechodzą na emeryture w wieku 55 l. , myślicie ,że oni mają marne 900zł emerytury?.

    Tutaj najpierw trzeba zrobić porządek, skoro wszyscy mają być równi.

    Odpowiedz
  • pazerne zdrowie hieny(2011-07-29 12:33) Zgłoś naruszenie 00

    Podatnik, gdy osoba pobierająca rente socjalną będzie pracować to tak samo będzie płacić podatki jak ty! nikt nie jest osobą niepełnosprawną z wyboru! nie bierzesz pod uwagę kosztów życia, funkcjonowania takiej osoby, ON też chce miec normalne życie, rodzine, starość, WIĘKSZOŚĆ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH CHĘTNIE BY ZREZYGNOWAŁA Z RENTY NA RZECZ ZDROWIA, TYLKO KTO IM TO ZDROWIE DA??!! LOS NIE JEST SPRAWIEDLIWY, jestes jak PIES OGRODNIKA, chętnie bym ODDAŁ TAKIEMU CWANIAKOWI TĄ RENTĘ W ZAMIAN ZA ZDROWIE ;)

    Odpowiedz
  • do "podatnika"(2011-07-30 09:38) Zgłoś naruszenie 00

    niektórzy niepełnosprawni już się urodzili chorzy, np. ja (niedorozwój prawej kończyny, brak kości strzałkowej, mniejsza stopa, inny staw kolanowy, skrócenie kończyny, brak możliwości poruszania stopa (wynik braku kości strzałkowej), miałem już 20 operacji, nigdy nie będzie na tyle dobrze, żeby mógl sobie radzić bez zaopatrzenia ortopedycznego, utykam, jest to widoczne, bez tego zaopatrzenia nie mogę nawet iść do łazienki, z czasem na pewno nie będzie lepiej ale gorzej TAKA MENDA JAK "PODATNIK", który zazdrości takim osobom jak ja TEJ RENTY to ZWYKŁA BEZCZELNA ŚWINIA... ZDROWIA NIE KUPISZ!!!

    Odpowiedz
  • Podatnik(2011-07-29 12:17) Zgłoś naruszenie 00

    aa z IP: 89.75.142.* (2011-07-29 08:25) piszesz że, "Zapraszam też na stronę PFRON, tam według nowelizacji ustawy o rehabilitacji osób niepełnosprawnych, ten kto ma "całkowitą niezdolność do pracy to może pracować". "

    No to wyobraź sobie jakie wyłudzanie jest na rentach socjalnych. Ci co je mają podobno są chorzy i niezdolni do zarobkowania, ale domagają się zniesienia limitu dorabiania. To normalne złodziejstwo w biały dzień.

    Dlaczego nikt się nie zainteresuje sprawnymi pobierającymi renty socjalne?

    Odpowiedz
  • ON 26 l.(2011-07-29 10:49) Zgłoś naruszenie 00

    Marz, masz rację !!! wydatki na zaopatrzenie ortopetyczne naprawde są duże, to nie 100 czy 500 zł, protezy kosztują po 20 000, wózki elektryczne inwalidzkie też są bardzo drogie!!! to wszystkie sie ZUŻYWA I CO PARĘ LAT NOWE TRZEBA KUPIĆ!!! wszyscy tacy cwani są ale moge się założyć,że gdyby tak nagle złamali kręgosłup i stali się sparaliżowani to odrazu by spokornieli !!! szuje nieludzkie!!!

    Odpowiedz
  • Marz(2011-07-29 10:04) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram stanowisko aa. Tyle, że jeszcze w temacie. Jestem na wózku i jakbym tal dokładniej policzyła to żeby mi starczyło na rehabilitacje, leki, przeżycie i w miarę podstawowe potrzeby egzystencjonalne to nie wiem czy starczyłoby te 1500. Obawiam się, że min. 2000 tyś i wtedy nie ma problemu. Nie idę do pracy, siedzę w domu, a wtedy zgodnie z prawem Pani "anka" niech na mnie spokojnie płaci podatki, które i tak płaci. Ta kwota 2000 tyś naprawdę w chwili obecne nie jest aż ta wystarczająca, ale niech będzie. Bo jak ktoś niedawno policzył, że żeby niepełnosprawnemu starczyło na to co potrzebuje w wyniku swojej niepełnosprawności i żeby zrezygnował z renty to musiałby netto zarobić ok. 2500, bo tyle wszystko kosztuje. Jak ktoś nie ma pojęcia o ON i ich potrzebach to głupoty gada. A poza tym renta w większości wysokości nie gwarantuje korzystania z praw konstytucji, a jest tylko świadczeniem niejako wyrównującym. A praca powinna zapewnić to co jest potrzebne i praca jest również rehabilitacją, jakby kto nie wiedział. Jak ktoś myśli inaczej to niech płaci na nas osoby niepełnosprawne podatki, tylko że będą one coraz większe.

    Odpowiedz
  • psl(2011-07-29 08:52) Zgłoś naruszenie 00

    Polak potrafi.ZUS nic nie kontroluje,a poźniej chce zwrotu i to po tylu latach.Wypłaca renty rodzinne dla dorosłych dzieci,które nigdy sie nie uczą.Takie przypadki zadażają się w ZUS w Częstochwoei.Renta płatna do 25 roku zycia,a osoby skończyły edukację na specjalnej szkole zawodowej.A potem mówią że pieniedzy ZUS brakuje.No chyba rozumu zarządzającym.

    Odpowiedz
  • aa(2011-07-29 08:25) Zgłoś naruszenie 00

    Niech dadzą rentę chociaż 1500 zł to nie będą pracować, w znacznej większości jest to kwota ok. 520 zł netto(nie każdy ma taką rentę jak jak były poseł SLD który z 2 tys. renty nie mógł żyć)

    Zresztą policzcie, pobierał rentę prze 10 lat x12 mies /38tys. zł to kwota dzięki której można godnie żyć.

    Zapraszam też na stronę PFRON, tam według nowelizacji ustawy o rehabilitacji osób niepełnosprawnych, ten kto ma "całkowitą niezdolność do pracy to może pracować".
    Do Anka, przeczytaj, pomyśl poszukaj innych źródeł, dopiero dokonuj oceny.

    ps. Ostatnio w Gazecie Prawnej było napisane średnia renta 1,5 tys zł, kto ma te kwoty?. Osły:)

    Odpowiedz
  • anka(2011-07-29 08:03) Zgłoś naruszenie 00

    Czy podjęcie pracy przez rencistę nie jest wyłudzaniem renty?
    Zdolny do pracy,czy niezdolny do pracy?

    Odpowiedz
  • do barana(2011-07-31 15:33) Zgłoś naruszenie 00

    z więc życze ci, żebyś został takim sportsmanem :) albo któreś z twoich dzieci ;)

    Odpowiedz
  • hanka(2011-11-19 23:15) Zgłoś naruszenie 00

    Renta się należy osobom, które faktycznie nie mogą pracować. Ale ręce opadają, jak widzi się niby niewidomego z 1-szą grupą, który w okularach widzi nie gorzej niż każdy przeciętny okularnik , no i jedzie sobie samochodem, bo widzi na tyle dobrze, że ma prawo jazdy. Albo kolejny przykład: osoba ze stałą rentą inwalidzką, zrobiła laserową korekcję wzroku, pozbyła się wady a rentę ma. To jest pasożytnictwo. Oby kiedyś ppaństwo się wzięło za sprawdzanie takich kombinatorów.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane