Rząd oszczędzi miliard na pracujących emerytach

autor: Bartosz Marczuk04.08.2010, 03:00; Aktualizacja: 04.08.2010, 10:19

Przepis, który pozwala na łączenie pracy z emeryturą z ZUS, zostanie zlikwidowany. Rząd szuka oszczędności. Ale jeśli emeryci przestaną pracować, to będą niższe wpływy z podatków i składek. Budżet nie zyska.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (180)

  • należąca do grona dręczonych.(2011-02-14 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Do 10-tki. K. To wszystko jest chore z powodu braku stabilnoci w przepisach wymyślania ich dla manipulacji i trzymania społeczeństwa w ryzach, perfidnego zdzierstwa różnego rodzaju danin w formie podatków i obowiązkowych składek /w tym rentowych od emerytów/. Najprościej zdzierać od najbiedniejszych bo nie stać ich nawet na zapoznanie się z przepisami prawnymi /ograniczona jest mozliwość zakupu gazet, włączania radia i telewizji/, a nieznajomość przepisów nie zwalnia od odpowiedzilnosci ... Emeryci gdyby wiedzieli co planuje Rzad w zdecydowanej większości nie zdecydowaliby się na przejście na emeryturę. Wielu sposród nich musiało odejść na wcześniejszą emeryturę po likwidacji ich miejsca pracy,a teraz z powodu niskich emerytur dorabiają u tego samego pracodawcy, ale w niepełnym wymiarze czasu pracy i na innym etacie. Tym też ZUS chce zawiesić emeryturę !!! O ograniczeniu wydatków na centralne Urzędy i Biura nic nie słychać.

    Odpowiedz
  • Obserwator(2011-01-24 16:45) Zgłoś naruszenie 00

    Tak, możnaby się z tym zgodzić, gdyby nasze emerytury odzwierciedlały naszą równość w rzekomo jednej Unii Europejskiej! Tylko co się kupi za naszą emeryturę na poziomie Bangladeszu przy cenach w Polsce na poziomie Unii???

    Odpowiedz
  • emeryt(2011-01-23 13:56) Zgłoś naruszenie 00

    emeryci na emerytury jestem za ta ustawa mlodzi dostana prace brawo. wreszcie w polsce a nie za granica.emeryci bawic wnuki sprawa sie rozwiaze nie bedziecie sie nudzic .

    Odpowiedz
  • też emeryt(2010-12-30 00:32) Zgłoś naruszenie 00

    Informuję, że emeryt na etacie - to odprowadzane są składki emerytalne na ZUS - ale on z nich nie korzysta, bo emerytura jest wypłacana ze zgromadzonych składek itd. dziękuje za Uwagę

    Odpowiedz
  • ZOFIA(2010-12-29 14:25) Zgłoś naruszenie 00

    Nie wiem po co te zmiany. Przecież jeśli będzie można rozwiązać umowe o prace, i ponownie się zatrudnić np. za dwa dni - to tylko obrót papierami.
    A czy bezrobotni na tym zyskają, czy budżet, to kpina. Jestem na emeryturze, pracuję nadal ale u brata, a brat żadnej osoby b ezrobotn ej nie zatrudni , to logiczne. Nie wiem co pani Fedak i rząd mieli na myśli mówiąc o oszczędnościach? Jedno wiem - szara strefa będzie jeszcze większa. A pracujący emeryt też płaci składki i podatki. A emerytura to nie ekwiwalent jak to powiedziano, to NASZE ŚWIĘTE PRAWO po 40 latach pracy!!!
    A co będziemy robić na emeryturze to nasza prywatna sprawa. A poza tym jak rząd da nam godziwe emerytury, to zamiast pracować będziemy jeżdzić na wycieczki.

    Odpowiedz
  • magia władzy(2010-12-28 09:05) Zgłoś naruszenie 00

    Zbliżają się wybory do Sejmu i Senatu. Gra pod publiczkę. Ustawa jest niezgodna z Konstytucją. Trybunał Konstytucyjny ją unieważni. PO dużo straci, zyska SLD, i to oni będą rozdawać karty w kolejnej kadencji.

    Odpowiedz
  • Ryszard Emeryt(2010-12-22 16:15) Zgłoś naruszenie 00

    Dorabiam do emerytury tylko dlatego że nie da się wyżyć za 1200 zł.Dorabiam na całym etacie za 940 zł.Pytam się ,który młody będzie chciał za te pieniądze pracować ???

    Odpowiedz
  • jan(2010-11-27 14:57) Zgłoś naruszenie 00

    Ja tam nikomu nie zaglądam do kieszeni czy portfela. Wszyscy (juniorzy i seniorzy również ci z emeryturą) mają prawo do pracy. W demokracji nie ma miejsca na dyskryminację. Rzecz w tym aby każdy należycie wykonywał swoją pracę, stosując się do obowiązujących zasad prawnych. Tego też winniśmy domagać się od rządzących. Tymczasem oni lekceważą wobec emerytów Konstytucję naruszając prawa nabyte. Mianowicie - dla uzyskania świadczenia z ZUS trzeba o nie wystąpić. Świadczenie ustala się przy zastosowaniu obowiązującej kwoty bazowej a potem to już tylko tzw "stary portfel" - ponowne naliczenie (przeliczenie) świadczenia odbywa się przy zastosowaniu starej kwoty bazowej. Proponowane zmiany ustawy o emeryturach z fus zabierają (zawieszają) świadczenie ale nie oddają prawa do ustalenia świadczenia od aktualnej kwoty bazowej (stara kwota bazowe plus waloryzacje). Wydaje się, że to winno mieć duże znaczenie przy zaskarżeniu do sądu zapowiadanych rozwiązań ustawowych.

    Odpowiedz
  • Jowana(2010-11-22 19:51) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem emerytka i mam 1000 zł/m-c po oplatach zostaje mi 20 zł i co ? Uwazam ze ci co maja ponad 2000 zl. i wiecej niech nie pracuja . Znam takich co maja ponad czterey i pracuja i tez im mało, tzn mundurowi, gornicy,hutnicy. Tej grupie trzeba sie przyjrzec...

    Odpowiedz
  • pracujących emeryt(2010-10-13 12:23) Zgłoś naruszenie 00

    W rzeczpospolitej z 13.10.2010, że również Minister Finansów chce szukać pieniędzy w kieszeniach emerytów. Natomias wszyscy zapominają, że te 60 tysięcy pracujących emerytów skazali się natzw. "stary portwel" pod zachętą Parlamentu, wyrażającą się likwidacją uwczesnego art. 103 2a ustawy emerytalnej. Jeżeli teraz chcą odebrać wypłacane świadczenia to niech zaproponują przepis umożliwiający ponowne obliczenie świadczenia - od nowej kwoty bazowej.

    Odpowiedz
  • Ryszard 1945(2010-10-12 20:05) Zgłoś naruszenie 00

    pisanie nasze to psu na budę, te rządowe patałachy myślą tylko o sobie i swoich kolesiach partyjnych no i włączając to rodzinę, proponuję dekretami załatwić problem t/z dziury budżetowej, np pierwszy dekret 300 posłów i 40 senatorów oszczędności ok. 350mil. zł. pałac prezydencki cały + jego firmy pomocnicze zmiejszyć zatrudnienie o ok 50% oszczędności ok. 250mil zł.KRUZ zwiększyć podatek do poziomu pracowników sfery przedsiębiorstw oszczędności ok.10 miliardów rocznie, służby mundurowe jako całość przejście na emerytury w/g normalnych pracowników,kopalnie które dotowane są z kasy państwowej ok 5 miliardów zł. no i można wyliczać jeszcze więcej, niestety dostają tylko po kieszeni biedniejsze warstwy społeczeństwa i dlatego taki koktail ekonomiczny Polske zje, nastąpi to w ciągu 2 lub 3 lat.

    Odpowiedz
  • Płatek(2010-10-12 09:33) Zgłoś naruszenie 00

    Pracuję w ochronie, wożę pieniądze w konwojach za 8 zł/godz., ok.trzysta godzin w miesiącu. Dlatego że w całej branży ochroniarskiej pracują emeryci służb mundurowych którzy są w stanie pracować nawet za 5zł/godz.( jak to mówią: " zarobię sobie na paliwo i papieroski i nie kłócę się z żoną", ich emerytury to 2000-3000 tyś, a są tacy co mają ok.4000 tyś. Czas to zmienić!

    Odpowiedz
  • pracujący emeryt(2010-10-08 12:43) Zgłoś naruszenie 00

    Cała nadzieja w PALIKOCIE, że może posprząta PO PISie. Aby tylko pamiętał, o podatkach, które PIS zafundował obecnym rządzącym.

    Odpowiedz
  • Nie KRUSowiec(2010-09-21 18:27) Zgłoś naruszenie 00

    A co z reformą KRUS

    Odpowiedz
  • pracujący emeryt(2010-09-20 10:54) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Abercie niwiele Pana nauczyli w szkole pedagogiczne i pewnie z tego ma Pan kłopoty z pracą. Ja tymczasem nie po to podejmowałem pracę aby dopracować do emerytury a na emeryturę zapracowałem podad 40letnią pracą. Jeżeli kiedyś pracodawca uzna, że nie chce za mną nadal współpracować - to zajmę się wnuczkami, będę chodzić po grzyby lub podziwiać pogodę.
    Pozdrawiam i życzę szczęścia w poszukiwaniu prcy

    Odpowiedz
  • ALBERT(2010-09-19 18:18) Zgłoś naruszenie 00

    Jestem młodym człowiekiem (nauczycielem) pracującym już od 6-ciu lat na półetatu. A znam szkołę gdzie zatrudniali są emeryci a młodzi nie mogą znależć pracy. Uważam że jest to dobry pomysł nie emeryci którzy już wypracowali sobie emeytury niech siedzą w domu i bawią wnuki a młodzi chętni do pracy nie ch pracują.

    Odpowiedz
  • pracujący emeryt(2010-09-15 17:29) Zgłoś naruszenie 00

    Do Ali 163 i koleżanki 164 ale też Barbary - cieszę się, że są jeszcze logicznie myślący rodacy, czego nie można powiedzieć o twórcach projektu zmian ustawy o emeryturach z fus - czytaj ostatnie zdanie uzasadnienia do art. 103a. Może autorom tego projektu ustawy kiedyś przyjdzie na myśl aby upomnieć się o zwrot kanapki, którą zjadłeś wczoraj, skoro w tym uzasadnieniu piszą, że tym razem nie będą żądali zwrotu świadczeń wypłaconych przecież zgodnie z prawem.

    Odpowiedz
  • emerytka pracująca(2010-09-15 09:04) Zgłoś naruszenie 00

    Alu po stoktoć zgadzam się z Twoimi uwagami i Twoich przedmówców

    Odpowiedz
  • Ala(2010-09-15 09:01) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram autorów bardzo rozsądnych komentarzy nr 155, 160, 161 i 162.
    Polecam tą literaturę Pani Minister Fedak.

    Odpowiedz
  • Barbara(2010-09-13 13:07) Zgłoś naruszenie 00

    A co jak ktoś liczył na te pieniadze i wziął kredyt np. na remont zaniedbanego niedostatkiem mieszkaskanie, ufająć rządowi, to co? z czego będzie spłacał?, a może sąd, bo jak można cofnąć prawa nabyte? to bezprawie!!!

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane