Firmy muszą kupować e-podpis, którego ZUS nie będzie potrzebował

autor: Bożena Wiktorowska13.07.2009, 03:00

Jeszcze 14,5 tys. firm musi wykupić bezpieczny e-podpis do przesyłania dokumentacji do ZUS. Sejm rozpoczyna prace nad rządowym projektem znoszącym obowiązek korzystania z bezpiecznego podpisu elektronicznego. Od 2010 roku firmy i ubezpieczeni będą mogli bezpłatnie korzystać z tzw. profilu zaufanego wydawanego przez ZUS.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (13)

  • AndrzejR(2009-07-13 08:40) Zgłoś naruszenie 00

    Kolejny wałek.
    Tym razem musi zarobić Asseco (dawniej Prokom).

    Odpowiedz
  • brainstorming(2009-07-14 08:06) Zgłoś naruszenie 00

    za zwykly podpis placili wszyscy podatnicy, bo ZUS nie mial wlasnego centrum ale centrum outsourcowane ... darmowy podpis z ZUS zatem tez slono kosztowal nawet tych co nie byli płatnikami tylko nie bylo to tak widoczne ... potem przeszli na kwalifikowany podpis i placili tylko ci, co platnikami skladek sa ... jaka byla alternatywa ? czy byl wtedy zaufany profil ePUAP ? czy jest teraz ? czy byl podpis urzedowy w dowodach osobistych ? czy jest teraz ? jesli nie bylo to co mieli wprowadzic ? uwierzytelnienie przy pomocy danych biometrycznych pewnej czesci ciala, ktora wszyscy maja ? czy ktos wie jak jest w innych krajach ? trzeba podpisywac czy mozna wysylac bez podpisu ?

    Odpowiedz
  • Jerzy(2009-07-13 10:02) Zgłoś naruszenie 00

    Nie róbcie z nas idiotów. Kiedy już wszyscy wykupili certyfikaty, to wy chcecie znieść obowiązek? I co znowu mamy się tułać po ZUS-ac, żeby jaśnie pani urzędniczka wydała nam znowu jakąś zgodę. Jeśli jest to już wprowadzone, to ja nie zgadzam się na żadne zmiany przynajmniej przez 10 lat. Dość tego kręcenia - tak jak było z "kratkami".

    Odpowiedz
  • skwapliwy(2009-07-13 10:20) Zgłoś naruszenie 00

    A ile trzeba będzie tym razem zapłacić?

    Odpowiedz
  • ela(2009-07-13 10:52) Zgłoś naruszenie 00

    Oczywiście b...l na kółkach w naszym sznownym Państwie.

    Do Jerzego: certfikaty kupuje się na rok lub dwa, później trzeba znowu płacić. Więc lepiej nich wprowadzą formę bezpłatną. Wogóle ZUS powinien być dobrowolny.

    Asseco i Prokom to to samo, tylko nazwa inna.

    Odpowiedz
  • fart(2009-07-13 11:33) Zgłoś naruszenie 00

    A ja lałbym bizunami po gołej dupie wszystkich odpowiedzialnych za wprowadzenie najpierw obowiązkowego podpisu elektronicznego przy przesyłaniu dokumentów ZUS, a potem sprawdziłbym do kogo należą firmy sprzedające "podpisy certyfikowane".
    Coś mi się wydaje, że najpierw zarobił Pan Janek, pracując w firmie sprzedającej podpisy a teraz Pan Janek założył firmę, która za GODZIWE wynagrodzenie zrobi ZUSowi system bez potrzeby posiadania klucza.
    ZA WSZYSTKO OCZYWIŚCIE ZA KAŻDYM RAZEM MY PŁACIMY.

    Odpowiedz
  • Dziadek Franek(2009-07-13 11:37) Zgłoś naruszenie 00

    ZUS ciągle myśli kategoriami władców PRL, jak zniechęcić Polaków do polskości.
    A jak wiemy, jednym z dość skutecznych sposobów było dobijanie "prywaciarzy" domiarami, dopłatami, niedopłatami i innego rodzaju pomysłami.
    Teraźniejsze działania wyglądają podobnie, zmieniono tylko sposób na bardziej "utechniczony". Widać, że postęp techniczny też można wykorzystać destrukcyjnie.

    Odpowiedz
  • Dziadek Franek(2009-07-13 11:51) Zgłoś naruszenie 00

    Oczywiście "fart" ma całkowitą rację. Tu przy jednej pieczeni można ubić dwa interesy. Jaś zarabia kasę, a "towar generujący tą kasę" dostaje po d...
    Przykładem są kasy fiskalne. Tutaj za ulepszony kalkulatorek z drukareczką płaci się w tysiącach złotych.
    Najdroższy kalkulatorek podobnego rodzaju maksymalnie kosztuje kilkaset złotych.

    Odpowiedz
  • kodex(2009-07-13 14:42) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się z ela. "Wogóle ZUS powinien być dobrowolny."

    Odpowiedz
  • viatrak(2009-07-13 15:45) Zgłoś naruszenie 00

    No to wszyscy zgadzają się, że jest do du.py. To dlaczego tak jest? Przed następnymi wyborami poczytajcie programy wybieranych.

    Odpowiedz
  • podpisani.pl(2009-07-13 17:41) Zgłoś naruszenie 00

    polecam przeczytać:
    http://blog.podpisani.pl/index.php/zus-bez-podpisu-kwalifikowanego/

    to nie zus wymyślił stosowanie kwalifikowanego.

    Odpowiedz
  • przemko(2009-07-13 20:56) Zgłoś naruszenie 00

    Ostatnio miałem okazje na własne oczy zobaczyć aplikacje do produkcji podpisów elektronicznych z jednego z centr certyfikacyjnego. Gorszego produktu topornego nie widziałem, trzeba mnóstwo czasu stracić i po kilka razy produkować tę samą kartę z certyfikatem, aż się uda. Jak już wyjdzie karta to trzeba mieć przynajmniej system windows 2000 wzwyż ; gdzie tu WIN98, MAC, Linux...? W centrach certyfikacyjnych pracują nie udacznicy, którzy od wejścia ustawy z 2001 r. o podpisie elektronicznym nie potrafili stworzyć oprogramowania na poziomie, kompatybilnym z innymi systemami. Po trzecie małe firmy, drobnych przedsiębiorców nie można dobijać produktem, które naraża na niepotrzebne koszty; po co warzywniakowi podpis za 300 zł? Podpisy powinny być darmowe, kompatybilne systemowo, zgodne z standardami OpenSource np. W3C i za pomocą których będzie można podpisać deklaracje do Urzędu Skarbowego , ZUS, Urzędu Miasta itd.

    Odpowiedz
  • Mały(2009-07-18 10:48) Zgłoś naruszenie 00

    Przez ponad rok wysyłałem wygodnie deklaracje comiesięczne przez internet, coś mi tak podpowiadało żeby nie wykupować podpisu elektronicznego bo za chwilę będzie on albo nie zgodny z przepisami albo całkiem nie potrzebny...jeszcze te 300 zł prawie ...no i czytamy że mądrale wpadli na pomysł aby to znieść...ale ile już firm wykupiło ??? Ładują nas na każdym kroku! A ja zamiast wysłać w 3 minuty przez internet to znowu muszę stać w kolejkach w okienku w ZUsie...cz to nie duży krok...wstecz:)?Polska...nasza

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane