330 zł miesięcznie za sprawowanie opieki

autor: Michalina Topolewska16.06.2009, 03:00; Aktualizacja: 16.06.2009, 08:40

Ośrodek pomocy społecznej wypłaci opiekunowi prawnemu świadczenie, jeżeli sąd uzna, że mu się ono należy.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (23)

  • gofi1(2019-02-11 22:12) Zgłoś naruszenie 00

    To jest PORĄBANA USTAWA obcy ma dostać wynagrodzenie a matka ojciec czy rodzina ma wykonywać opiekę za FRIIIIIIII to odwrotnie pierwsza powinna otrzymać rodzina !!!! przecież to jest ciężka praca nad całkowicie ubezwłasnowolnioną osobom!!!!! Chyba że rodzina patologiczna to tak. Jestem za zmianą USTAWY!!!!

    Odpowiedz
  • ela1060@poczta.onet.pl(2016-03-28 18:25) Zgłoś naruszenie 00

    Mam pytanie czy opiekun osoby ubezwłasnowolnionej częściowo może się ubiegać o wypłacanie wynagrodzenia za sprawowanie opieki nad osobą niepełnosprawną ?

    Odpowiedz
  • Pracownik Domu dziecka(2009-10-08 16:54) Zgłoś naruszenie 00

    A ja dzisiaj zostałam opiekunem prawnym 15-ki, wychowanki Domu Dziecka i nie odpmówię sobie prawa do wynagrodzenia. Społecznie to ja zostaję prawie codziennie w pracy po 2- 3 godziny. A z tego co wiem to kuratorzy społeczni mają pieniądze z pełnionej funkcji. Jako opiekun prawny równiez muszę pisac sprawozdania do Sądu, jeżdzić w środowisko, na sprawy w Sadzie etc.. Zakres obowiązków pracownika domu dziecka jest zupełnie inny więc pełniąc funkcję opiekuna prawnego chcę z tego tytułu dostawać wynagrodzenie. Czy ktoś zdaje sobie sprawę, że do tej pory odbyły się dziesiątki, setki posiedzeń Sądu a osoby zaproponowane przez szefostwo danej placówki odmawiały - to jest marnowanie pieniedzy.

    Odpowiedz
  • IKE(2009-09-06 20:13) Zgłoś naruszenie 00

    NAJPIERW TO NALEZY TAKĄ USTAWE KTORA WYCHODZI POWIADOMIC DANY URZĄD ABY WSZYSTKICH ZAINTERSOWANYCH MOGL NALEZYCIE POINFORMOWAC BO ZAZWYCZJ TAK BYWA ZE NA PRZYKLADZIE mopr TO NIKT NIC NIEWIE O ZADNYCH SĄDACH OPIEKUNCZYCH POWINNA PIELEGNIARKA SRODOWISKOWA O TYM INFORMOWAC KIEDY MA KONTAKT Z MATKĄ DZIECKA LUB STARSZEJ OSOBY

    Odpowiedz
  • dzigi(2009-07-30 18:21) Zgłoś naruszenie 00

    Ale brednie wypisujecie w tych komentarzach co ma piernik do wiatraka skoro tematem artykułu było wypłacanie świadczeń dla opiekunów nie spokrewnionych z dzieckiem a nie ubezwłasnowolnienia czy kasa dla kuratora a może ktoś z Was zastanowiłby się ile ludzi np w placówkach opiekuńczo-wychowawczych pełni rolę "rodzica" ponosi z tego tytułu masę kosztów i do tej pory była pomijana w społeczeństwie!! Czemu taki człowiek ma robić to charytatywnie??? Sprawuje opiekę nad obcym dzieckiem bo biologiczni rodzice mają je w dup... Popieram ten pomysł w pełni.

    Odpowiedz
  • mama(2009-07-28 13:28) Zgłoś naruszenie 00

    mam chorego syna na porazenie mózgowe za rok konczy 18 lat czy tez musze go ubezwłasniwilnic bo sam nie złozy podpisu prosze o porade

    Odpowiedz
  • 23(2009-06-23 12:13) Zgłoś naruszenie 02

    A może ktoś mi powie co zrobić z tymi 300 zł bo nawet na miesięczne wyzywienie nie straczy a co dopiero rehabilitację i inne rachunki?

    Odpowiedz
  • tak myślę(2009-06-22 08:19) Zgłoś naruszenie 00

    Bo u nas jest tak wszyscy powołują się na prawo. Tak jest napisane i koniec.
    A prawo kto ustala. A ustanawia w drodze głosowania Sejm , Senat i zatwierdza Prezydent. No i to prawo zamiast wcześniej mieć okres jakieś karenncji dla sprawdzenia , czy wprowadzone w życie nie wyrządzi więcej szkody jakby go wogóle nie było. Nie jest weryfikowane , a na oślep stosowane przez prac socjalnych , przez kuratorów .A jest rygorystycznie naciągane przez instytucje i organy powołane do sprawiedlowości jak Sądy.
    I czego my oczekujemy. Efekty są zatrważające , i się nimi nikt nie przejmuje. Bo ci co tworzą to prawo , myślą o swojej dalszej karierze swojej i kolesi.
    I co ich obchodzi szary jeszcze niepełnosprawny obywatel.
    A władze kościelne również nie podejmują tematu.Bo po co się narażać. Jak przyjemnie widzieć takich w kościele , jeszcze przyjmujących komunię .
    Opinia społeczna wogóle nie jest brana pod uwagę.

    Odpowiedz
  • ire(2009-06-18 21:50) Zgłoś naruszenie 00

    Moim zdaniem to nie wszyscy powinni otrzymac takie wynagrodzenie bo zalezec powinno od dochodow w danym domu np taki starszy człowiek który potrzebuje pomocy ma nieraz nawe około 1500 zł ale opiekunka musie nie oplaca bo są duze stawki i siedzi ktos z rodziny i sprawuje opieke to powinno sie liczyc chociaz tej osobie do stazu pracy A w rodzinach gdzie jest dziecko niepelnosprawne trzeba sprawdac stan majątkowy rodzica co posiada np czy ich rodzice nie mogą pomoc finansowo bo biorą zasilki na takie dziecko

    Odpowiedz
  • iza(2009-06-18 18:57) Zgłoś naruszenie 00

    to jest chory kraj w innych krajach unii i nie tylko rzad pomaga chorym i niepelnosprawnym ni musza sie martwic czy jutro beda mieli co jesc a u nas? szkoda slow

    Odpowiedz
  • M(2009-06-18 16:21) Zgłoś naruszenie 00

    Porąbani urzędnicy działają jak maszyna która nie ma mózgu. Mój brat stara się o dokumenty uprawniające parkowanie samochodu w miejscach dla osób niepełnosprawnych. Jest niepełnosprawny od 40 lat, chory ( całkowity bezwład nóg i rąk), posiada orzeczenie o stałej niepełnosprawności. Dla naszych urzędników nie ma to znaczenia , musi stanąć na komisji lekarskiej i wyrobić sobie nowe orzeczenie.
    Cała procedura ma trwać trzy miesiące. Jeden z urzędników stwierdził że połowa tych którzy legitymują się takimi uprawnieniami, posiadają je nielegalnie.
    Pytam czy my żyjemy w normalnym kraju?

    Odpowiedz
  • kuzynka(2009-06-16 14:55) Zgłoś naruszenie 10

    Do maryla: wyraźnie napisane:
    "dla których opiekunem prawnym nie jest najbliższa rodzina"

    Rodzina, może zdychać razem z tym dzieckiem, byle tylko wzięła dziecko na wychowanie...
    będzie od kogo wymagać, kurator będzie chodził jak na sracz..

    Odpowiedz
  • maryla(2009-06-16 14:07) Zgłoś naruszenie 00

    a matki terz dostaną ten dodatek jesli są przez sąd ustanowionym opiekunem???swojego dziecka prosze o odpowiedz.

    Odpowiedz
  • Dobita przez kuratora(2009-06-16 14:05) Zgłoś naruszenie 00

    Mnie kurator, nie tylko, że nie pomógł, ale wprowadzał w błąd. Do tej pory się zastanawiam, czy to wynikało z małej jego wiedzy, czy była to perfidia.
    Stała taka mumia, słuchała i nie pomogła w niczym. Za co ta osoba brała pieniądze, nie mogę zrozumieć. Ale namawiać do ubezwłasnowolnienia potrafiła.

    Odpowiedz
  • Dobita przez kuratora(2009-06-16 13:50) Zgłoś naruszenie 00

    Chodzi o to, żeby dopóki żyjesz, zawsze o wszystkie Ciebie obwinić, a potem, żeby urzędy mogły robić z tą osobą, co chcą.

    Odpowiedz
  • rozgoryczona(2009-06-16 12:47) Zgłoś naruszenie 00

    Z tym ubezwłasnowolnieniem to skandal . Jeśli rodzina opiekuje się swoim dzieckiem przez 18 lat i nie ma zarzutów do jej opieki to dlaczego nagle niby ( umowny wiek 18 lat) kiedy staje się pełnoletnie (bo tak naprawdę to te dzieci ciągle są dziećmi tyle,że ) nasze Państwo karze je ubezwłasnowolnić? I to za ciężkie pieniądze. NIE ROZUMIEM TEGO.

    Odpowiedz
  • Dobita przez kuratora(2009-06-16 12:27) Zgłoś naruszenie 00

    Masz rację, to zmuszanie, albo inaczej, ta niby życzliwość kuratora, to podsuwania opiekunom, aby ubezwłasnowolnili osoby, którymi się opiekują jest CHAMSTWEM i woła o pomstę do nieba.
    Korzyści są minimalne w porównaniu z kłopotami.
    Wtedy taki kurator, albo sędzia, czy lekarz, a nawet inne instytucje dadzą Ci popalić, akcentując, że mało robisz, albo źle. Chodzi o to, żeby znaleźć kozła ofiarnego.
    Nie wierz w prawo, myśl...
    Kuratorzy, to instytucja, która powinna zniknąć, za co oni biorą tak duże pieniądze.
    Słusznie wyżej napisano, że albo się wcale nie pokaże, albo przyjdzie raz na m-c, żeby Cię wprowadzić w błąd, albo dobić!!!1

    Odpowiedz
  • Tralaliszka(2009-06-16 11:40) Zgłoś naruszenie 00

    Obawiam się, że i tak w niektórych przypadkach trudno będzie znaleźć opiekuna prawnego dla dorosłej osoby całkowicie ubezwłasnowolnionej w sytuacji, gdy nie ma rodziny albo nikt z członków rodziny nie chce się tej funkcji podjąć. W wielu sądach bezskutecznie poszukuje się kandydata, a niektóre instytucje lub organizacje nawet nie udzielają odpowiedzi na zapytania Sądu. Dotyczy to także stowarzyszeń, wolontariatu, a nawet parafialnych stowarzyszeń charytatywnych itp. Zmiana przepisów niestety nie poszła w tym kierunku, że jeśli nikt z rodziny nie chce lub nie może się podjąć tej funkcji to ustawodawca wskazuje instytucję, która musi wskazać kandydata. A sąd dalej pisze, dopytuje się, prosi etc.

    Odpowiedz
  • niepelnosprawny opiekujacy sie zona.(2009-06-16 11:11) Zgłoś naruszenie 00

    a to debile sa w tej zasranej platformie mi zabrali swiadczenie pielegnacyjne nad ,niepelnosprawnym mezem. koniec nie glosujcie w wyborach na tych oszustuw.

    Odpowiedz
  • irena(2009-06-16 10:40) Zgłoś naruszenie 00

    do gabi - nikt nie miał prawa wymuszać ubezwłasnowolnienia, nie słucha się podłych nieżyczliwych urzędników tylko używa własnego rozumu i intuicji. Złożyć podpis za syna można trzymając jego rękę, do niczego innego ubezwłasnowonienie nie jest potrzebne a wręcz szkodliwe. Nie chciałabym, żeby moje dziecko było traktowane jak przedmiot tylko jak podmiot i dlatego doradzam wszystkim, żeby nie ubezwłasnowolniali swoich dzieci, chyba że zostanie zmienione to ochydne słowo "ubezwłasnowolnienie".

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane