Regulamin pracy jako termin wypłaty określa pierwszy dzień każdego miesiąca kalendarzowego. Wypłata wynagrodzeń dokonywana jest na konta pracowników na podstawie zbiorczego przelewu składanego do obsługującego pracodawcę banku. Pracownicy, którzy mają rachunki w innych bankach, otrzymują pieniądze z opóźnieniem. Czy można zarzucić pracodawcy nieterminową wypłatę?

Tak
Z powinności przestrzegania zasady terminowej wypłaty wynagrodzenia nie zwalnia bezgotówkowa forma jej dokonywania. Jeżeli pracodawca dokonuje wypłaty wynagrodzenia na rachunek bankowy, to powinno to nastąpić w takim terminie, aby pracownik mógł pobrać wynagrodzenie z banku nie później niż w dniu wskazanym jako dzień wypłaty. Nie ma znaczenia, że większość pracowników otrzymuje pensję terminowo, a tylko do nielicznych trafia ona z opóźnieniem. Zobowiązanie do wypłaty wynagrodzenia w ustalonym dniu ciąży na pracodawcy wobec każdego pracownika z osobna. Pracodawca musi więc skorygować praktykę dokonywania przelewów, tak aby w dniu wypłaty pieniądze były na ich rachunkach.
Podstawa prawna
■ Art. 85 i art. 86 ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 1998 r. nr 21, poz. 94 z późn. zm.).