Mniej praw dla związków

autor: Izabela Rakowska-Boroń07.05.2008, 03:00

Pracodawcy przedstawią jutro w Komisji Trójstronnej własne propozycje zmian w sposobie rozwiązywania sporów zbiorowych.  Strajkujący pracownicy nie będą mogli okupować przedsiębiorstw, blokować bram, dróg, urządzeń i firmowych budynków. Związki zawodowe, choć uznają zasadność zmian, nie zgadzają się na drastyczne ograniczanie ich roli.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Komentarze (15)

  • nie-związkowiec2(2008-05-20 07:20) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram Cie Nie-Związkowcu, ja pracuje w firmie gdzie działa 29 związków jak na razie wiem ze bronią w sądach pracownikow zwolnionych dyscyplinarnie za alkohol , nieudowodnione molestowanie poza tym zatrudniaja pracownikow na czarno, wystawiaja lewe zakladowe faktury i placa za kupowane kosmetyki i perfumy, falszują zgłoszenia śmierci bliskiej osoby i sami sobie wyplacaja nalezne odszkodowanie, a skladka wzrosla 3-krotnie, pan prezes zwiazku jezdzi c raz to nowszym autem a wszystko to na Dolnym Śląsku. Dla mnie związki wywalić poza bramy kazdego zakładu- kto chce niech palci na swojego prezesa złodzieja

    Odpowiedz
  • pracownik(2008-05-13 22:34) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się w 100% z opiniąi Janusza Śniadka przewodniczącego NSZZ Solidarność,że związki przelicytowują się w żądaniach, nieraz ze szkodą dla pracowników. Tylko że mnie w zakładzie to właśnie Solidarnośc daje przykład bezrozumnego pieniactwa i działania na szkodę pracowników - inne związki bez akceptacji idiotów z S nie są w stanie podpisać żadnych porozumień z zarządem.

    Odpowiedz
  • kol(2008-05-12 19:10) Zgłoś naruszenie 00

    Do brawo bis, będzie tak sytuacja w zakładach pracy jak opisane zostało to wyżej, dopóki związki zawodowe będą działać na terenie zakładów. Należy wyprowadzić związki za bramę, wówczas władze związkowe wezmą się do uczciwej obrony, a także będą musiały zabiegać o członków.

    Odpowiedz
  • brawo bis(2008-05-10 04:41) Zgłoś naruszenie 00

    Przede wszystkim związki zawodowe są skorumpowane. Zarabiają tak jak dyrektorzy, co najmniej. Świadczą płatne usługi dla organizacji takich jak KPP, Lewiatan,itp, ale nie świadczą pracy. Razem z organizacjami pracodawców w MPiPS tworzą jedną mafię w komisji trójstronnej. Jej głównym gangsterem jest oszołom Malinowski. To oni rządzą w ministerstwie niezależnie kto jest ministrem.
    Największe centrale związkowe przykładały swoje łapy w niedalekiej przeszłości do gigantycznych zwolnień pracowników we wszystkich zakładach pracy w całej Polsce. To związki zawodowe za pieniądze przymykają oko na całe zło które toczy rynek pracy, nie robią tego za darmo organizacje pracodawców i nie tylko dobrze im za to płacą. Liderzy związkowi mają pracę i dostatnie życie zagwarantowane.

    Odpowiedz
  • miś(2008-05-09 14:55) Zgłoś naruszenie 00

    Nareszcie ktoś się wziął za związki zawodowe. Wyjdzie to na dobre zarówno pracownikom i pracodawcom. Pracodawcy z wielką przyjemnością rozmawiają z pracownikami, ale jak słyszą hasło związek to uciekają. W Polsce przewodniczący związków w zakładzie to taki "zakładowy Lepper", najgłośniej krzyczy a i tak nie potrafi nic zrobić. I jak z takim kimś ma rozmawiać Zarząd, kiedy żadne racjonalne argumenty do niego nie docierają. Tak z ciekawości to chciałbym się zapytać, który z członków związków zawodowych wie cokolwiek o ich działalności (pomijam chronionych członków związków - bo oni wiedzą, ale tylko tyle, że są chronieni). Często jest tak, że pracownicy i tak nie wiedzą co wyczyniają związkowcy, a ci wykorzystując taką sytuację opowiadają pracownikom bzdury jak to o nich walczą. Przykłady są takie, Iksiński ja będę Cię bronił. No i Iksiński myśli, że fajnie. Nie wie, że związek obronić może jedynie swój zarząd, a nie członków. I tak pracodawca zrobi co zechce. Musi się tylko spytać.

    Odpowiedz
  • berecik(2008-05-09 12:14) Zgłoś naruszenie 00

    Ten Złamas Tusk i cała jego POparana zgraja, bo partią to oni nie są, doszła do władzy dzięki "Solidarności", która jest przede wszystkim związkiem zawodowym, a teraz "kąsa matczyną rękę", która całą tę zgraję wykarmiła. Jeśli normalni obywatele Polski tego nie widzą, to ja wolę być nienormalnym obywatelem. Jednakże wstyd mi za tych Polaków, którzy głosowali tę zgraję i nadal ją popierają. Oni was nie reprezentują tylko siebie i swoje partykularne, prywatne interesy. Jak tak dalej pójdzie to Polska sputinieje ze szczętem.

    Odpowiedz
  • OSIĄGNIĘCIA Premiera Donalda Tuska c.d.(2008-05-07 19:37) Zgłoś naruszenie 00

    10. Tusk obiecał ze wypłaci odszkodowania Żydom ( 60 - 80 MILIARDÓW nowych złotych polskich !!! ) za mienie pozostawione w Polsce - Niemcy rozpętali wojnę a Polacy będą płacić z własnej kieszeni za jej skutki.
    11. Odrzucenie ustaw dekomunizacyjnych odbierających wysokie renty i emerytury UB-kom i oprawcom którzy działali w czasie komunizmu np. prokurator wojskowy Wolińska skazywała żołnierzy Armii Krajowej na śmierć a obecnie mieszka w Anglii i otrzymuje 8 000 zł polskiej emerytury.
    12. Tusk pojechał do Moskwy - Rosjanie wprowadzili wizy dla Polaków
    13. Wzrost ceny gazu.
    14. Rezygnacja z reformy służby zdrowia - fiasko "białego szczytu" - młodzi lekarze masowo wyjeżdżają z kraju.
    15. Rezygnacja z reformy podatków.
    16. Rezygnacja ze reformy emerytalnej.
    Jedyne z czego Tusk się nie wycofał to to że będzie umacniał złotówkę a w efekcie - pozbawia dochodu ludzi pracującym za granicą i wysyłającym pieniądze do Polski, zarzyna eksport, zmniejsza ilość miejsc pracy-wycofa się kapitał zagr.

    Odpowiedz
  • OSIĄGNIĘCIA Premiera Donalda Tuska(2008-05-07 19:35) Zgłoś naruszenie 00

    Oto tylko kilka z licznych osiągnięć Premiera Tuska i jego rządu :
    1. Podwyżka akcyzy na LPG o 80 %
    2. Wypuszczanie bandytów - "pruszków" oraz "obcinacze palców" efekt - świadkowie koronni przestali zeznawać
    3. Wzrost cen prądu - podpisanie umowy o ograniczaniu emisji CO2
    4. Wgląd dla prokuratury (bez ograniczeń !!!) w konta właścicieli drobnych firm jednoosobowych - znowu ludzie będą musieli uciekać w tzw. "szara strefę" - mniejsze wpływy do budżetu
    5. Złagodzenie kar za najcięższe zbrodnie - sąd nie musi orzekać najwyższego wymiaru kary za zbrodnie dokonane ze szczególnym okrucieństwem.
    6. Wycofanie się z podatku liniowego
    7. Wycofanie się ze zniesienia "podatku belki".
    8. Wycofanie sie ze zniesienia podatku od oszczędności.
    9. Wycofanie sie z lustracji - uzasadnienie : posłowie maja tyle pracy ze nie warto tym problemem sie zajmować.

    Odpowiedz
  • ak(2008-05-07 18:50) Zgłoś naruszenie 00

    Co do form protestów - totalna bzdura, najlepiej niech odbywają się poza godzinami i gdzieś w szczerym polu, wtedy napewno protestujący zostaną wysłuchani.... przez przelatujące wróble.
    Co do związków zawodowych, czas najwyższy, aby pracownicy zrobili tam porządek we własnym zakresie. Na najwyższych stołkach usadowili się cwaniaczki ( np. ZNP), którzy myślą wyłacznie o własnej kabzie i doprowadzą ruch związkowy do upadku.

    Odpowiedz
  • NIE-związkowiec(2008-05-07 11:54) Zgłoś naruszenie 00

    Nie jestem w związku zawodowym ( w firmie której pracuję jest ich 3 !!!) i szczerze mówiąc mam w nosie ICH protesty, bo jak na razie to widziałem walkę związkowców o pracowników, którzy podpadli za alkohol lub nie stosowanie środków ochrony osobistej (czyli działali jawnie na własną szkodę). Uważam, że ZZ powinny być poza zakładem i zrzeszać odpowiednią grupę pracowników (np. Związek Zawodowy Odlewników Stali) a nie siedzieć na tyłkach na ciepłych i bezpiecznych posadkach w zakładach i brać pieniądze "za walkę" o podwyżki dla pracowników, a raczej swoje.

    Odpowiedz
  • Emeryt + tez zwiazkowiec(2008-05-07 11:19) Zgłoś naruszenie 00

    Totalna BZDURA!!! Pracodawcy cakowicie chc wyeliminowac Zwiazki Zawodowe i niezalzne Przedstawicielstwo zalogi w zakladach.

    Odpowiedz
  • anty(2008-05-07 09:29) Zgłoś naruszenie 00

    A czego się kochani spodziewaliście po kapitalistach?
    Historia się powtarza.
    Andrzej Wajda "ZIEMIA OBIECANA" oglądać ze zrozumieniem.......i wyciągać wnioski z teraźniejszej rzeczywistości.
    A tak na marginesie --- wszystkie rządy od momentu majdrowania przy KODEKSIE PRACY ---- okrajały konstytucję robotniczą, mniej praw, mniej wolności,,, "CZY O TAKE POLSKE" ??? NIECH ŻYJE "SOLIDARNOŚĆ"

    Odpowiedz
  • Kogo reprezentuje Tusk?(2008-05-07 08:30) Zgłoś naruszenie 00

    Czy proponuje się alternatywne formy protestu klasie robotniczej? Co na to SLD? Wiadomo było, że PO, to partia pracodawców (czytaj: kapitalistów i aferzystów).

    Odpowiedz
  • Michal(2008-05-07 08:09) Zgłoś naruszenie 00

    Szybki koniec PO sie zapowiada - bije sie w piersi ze na nich glosowalem !! przepraszam wszystkich

    Odpowiedz
  • Anna(2008-05-07 05:04) Zgłoś naruszenie 00

    Rozumiem, że upodabniamy się do Chin tak?
    A miało być tak dobrze... dlaczego ten rząd tak bardzo nienawidzi pracowników? Zapamiętamy sobie to do następnych wyborów...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane