Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił kolejne stanowiska do obsługi e-wizyt w oddziałach w Poznaniu, Zabrzu, Opolu, Chrzanowie i w Toruniu – poinformował w poniedziałek ZUS. Taką rozmowę z ekspertem ZUS rezerwuje kilkuset klientów dziennie.

W połowie października Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił e-wizytę. To wideorozmowa z ekspertem, dzięki której można załatwić swoje sprawy w ZUS bez wychodzenia z domu – wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i z kamerą.

"Z tej bezpiecznej formy kontaktu, skorzystało już około 12 tys. klientów, a ich liczba systematycznie rośnie. Codziennie e-wizytę umawia kilkaset osób" – mówi prezes ZUS prof. Gertruda Uścińska.

Taka forma kontaktu cieszy się coraz większą popularnością. Dlatego 4 grudnia ZUS uruchomił kolejne stanowiska do e-wizyt w pięciu oddziałach: w I oddziale w Poznaniu, Zabrzu, Opolu, Chrzanowie i w Toruniu.

Reklama

"Liczbę ekspertów ZUS, dostępnych online, będziemy stopniowo zwiększali również w pozostałych placówkach" – zapowiada profesor Uścińska.

Włączenie kolejnych stanowisk ekspertów ma docelowo pozwolić na jednoczesne prowadzenie 300 rozmów pracowników ZUS z klientami. Oznacza to, że jednego dnia pracownicy ZUS będą mogli obsłużyć online ponad 2,7 tys. klientów.

Reklama

Aby zarezerwować e-wizytę, trzeba na na stronie www.zus.pl uruchomić link do umawiania zdalnych konsultacji. E-wizytę trzeba umawiać w placówce ZUS, która jest właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. Dla płatników składek powinien być to oddział ZUS właściwy ze względu na adres firmy.

W trakcie rezerwacji podaje się kod pocztowy, więc system podpowiada, w którym oddziale taką wizytę można umówić. Na e-wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach 9.00-14.00.

Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu otrzyma SMS-a z przypomnieniem o konsultacji. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma też maila z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli ktoś nie może skorzystać z umówionej e-wizyty albo już nie potrzebuje spotkania z pracownikiem ZUS, powinien w każdym momencie zrezygnować ze zdalnej konsultacji. Jeśli ktoś wie, że nie weźmie udziału w e-wizycie, powinien ją odwołać. Dzięki temu swoją sprawę w ZUS będzie mogła załatwić inna osoba.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. Może też wziąć w niej udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.