statystyki

Trzeba wysłać nowe informacje o ulgach na PFRON

autor: Michalina Topolewska20.01.2020, 18:00
niepełnosprawny

Pracodawcy, którzy wysyłają klientom korzystającym z ulgi formularz z jej wysokością, powinni pamiętać, że począwszy od przychodów zaliczonych do stycznia 2020 r., zmieniła się kwota, którą trzeba uwzględniać przy jej wyliczaniu (poz. 34 na druku INF-U).źródło: ShutterStock

Pracodawcy muszą po raz kolejny wysłać swoim kontrahentom pisma w sprawie zasad nabywania i korzystania z ulg we wpłatach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oraz poczekać na ich nowe oświadczenia dotyczące rezygnacji z uzyskiwania obniżeń. Dopóki ich nie otrzymają, muszą im przekazywać informację o wysokości przysługującego im rabatu.

Jest to związane z procedurą postępowania dotyczącą udzielania ulg, którą określa art. 22 ust. 1a ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1172 ze zm.). Zgodnie z nim firma, która ma prawo do przyznawania obniżeń, musi każdemu nabywcy swoich towarów lub usług wysłać pismo powiadamiające go o warunkach otrzymywania obniżeń oraz możliwości zrezygnowania z korzystania z nich, co powinno nastąpić przez przesłanie odpowiedniego oświadczenia (można je w każdej chwili odwołać).

Jest to o tyle istotne, że nie wszyscy klienci są zainteresowani uzyskiwaniem ulg. Część z nich, np. osoby fizyczne lub firmy mające mniej niż 25 pracowników, nie jest bowiem zobowiązana do wpłat na rzecz PFRON. Dlatego uzyskanie od nich oświadczenia o rezygnacji z ulg jest dużym ułatwieniem dla pracodawców, którzy nie muszą im wtedy po każdym zakupie wysyłać druku INF-U zawierającego kwotę ulgi.

Wspomniany przepis wskazuje jednocześnie, że informacja o zasadach korzystania z ulg powinna być wysłana klientowi tylko raz w danym roku. W praktyce oznacza to, że pisma, które zostały wysłane w 2019 r., nawet jeśli było to w grudniu czy listopadzie, straciły swoją ważność. Podobnie jest z oświadczeniami przekazanymi przez nabywców. Pracodawcy udzielający ulg, powinni więc jak najszybciej – najlepiej wraz z pierwszą fakturą wysyłaną w 2020 r. – wysłać pismo, o którym mówi art. 22 ust. 1a ustawy. Takie działanie jeszcze nie zwalnia ich z konieczności wysyłania druku INF-U, bo mogą tego zaprzestać dopiero wtedy, gdy klient dośle im nowe oświadczenie o rezygnacji z ulg. Jeśli więc nabywca w terminie opłacił fakturę, ale nie przekazał pisma wskazującego na rezygnację, to pracodawca jest zobowiązany przesłać mu formularz z wysokością rabatu.


Pozostało 53% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane