Święta Bożego Narodzenia to idealny czas, by docenić zaangażowanie pracowników, ale też pokazać jak są ważni dla firmy. Zwłaszcza teraz, gdy brakuje rąk do pracy, a utrzymanie pracowników staje się coraz większym wyzwaniem
Dziewięć na 10 firm wręcza prezenty swoim pracownikom. Dziś nie wystarczy jednak nagrodzić jakkolwiek. Dobrze, by podarunek był dostosowany do potrzeb pracowników. Ponad połowa aktywnych zawodowo Polaków za najbardziej wartościowy prezent uważa taki, który zaspokaja potrzeby i gust. Wśród innych pożądanych cech znalazła się praktyczność i funkcjonalność, na którą wskazało ponad 40 proc. badanych. Estetyka jest ważna dla niemal 30 proc. – wynika z raportu „Szef pomaga Mikołajowi”, przygotowanego przez SW Research na zlecenie Sodexo.
Wszystkie te zalety ma karta przedpłacona, dzięki której to pracownik decyduje o tym, na co wyda otrzymane od pracodawcy pieniądze. Może je przeznaczyć na swoje przyjemności, czyli zrobić sobie nieplanowany podarunek, albo kupić coś o czym marzył od dłuższego czasu, ale nie starczało mu pieniędzy. Kartą podarunkową można sfinansować wydatki związane z przygotowaniem świąt, co będzie ulgą dla domowego budżetu, szczególnie napiętego w tym okresie. Z danych BIG InfoMonitor wynika, że wydajemy na typowo świąteczne potrzeby około 1300 zł. Dlatego niemal 90 proc. ankietowanych, którzy otrzymali już taką kartę od swojego pracodawcy, była z niej zadowolona, a 82 proc. chętnie otrzymałoby ją też w tym roku.