Oprócz tzw. emerytury państwowej osobie pracującej w Danii przysługuje emerytura prywatna. Jeśli więc Polak pracował przez jakiś czas w tym kraju i opłacał tam składki, może liczyć na wypłatę takiego świadczenia.
Największym na duńskim rynku programem emerytalnym jest tzw. fundusz ATP (ATP Livslang Pension). Prawo do emerytury z tego funduszu mają te osoby, które pracowały w Danii przez krótszy lub dłuższy czas, a w okresie zatrudnienia opłaciły składkę.
Posiadanie umowy o pracę, praca w wymiarze minimum 9 godzin w tygodniu oraz opłacanie przez pracodawcę składek do funduszu emerytalnego upoważniają do otrzymania po ukończeniu 65 lat emerytury dożywotnej z ATP. Jeśli pracownik zamieszkuje w Danii, to każda zmiana jego miejsca zamieszkania (adresu) jest automatycznie odnotowywana przez system, a tym samym przez ATP. Oznacza to, że pracownik nie musi - w przypadku zmiany adresu - informować o tym ATP.
Jeśli natomiast pracownik posiadający prawo do emerytury mieszka poza Danią, to musi informować ATP o swoim aktualnym adresie lub jego zmianie w kraju zamieszkania. W przeciwnym wypadku fundusz nie będzie w stanie wypłacać należnej mu emerytury. Tak więc gdy Polak kończy definitywnie pracę w Danii i wraca do kraju, powinien powiadomić ATP o swoim miejscu zamieszkania w Polsce. Można to zrobić od razu lub poinformować Fundusz na kilka miesięcy (np. 3 miesiące) przed nabyciem prawa do emerytury.
Stawka składki jest ustalana w stosunku rocznym i wynika z porozumienia zbiorowego. Jest w 1/3 opłacana przez pracownika (odliczana od każdej wypłaty), a w 2/3 przez pracodawcę. Wysokość odprowadzanych z tego tytułu kwot znaleźć można każdorazowo na rozliczeniu wypłaty (Ló/nafregning), które otrzymuje pracownik na swój adres nie później niż w dniu wypłaty. Od 1 lipca 2008 r. wysokość składki na ATP wynosi 12 proc. od wysokości wynagrodzenia uprawniającego do urlopu (4 proc. płaci pracownik, a 8 proc. pracodawca).



Jeżeli przez okres zatrudnienia opłacane były składki na ATP, to z tego tytułu po ukończeniu 65 lub 67 lat (dotyczy osób urodzonych przed 1 lipca 1939 r.) przysługuje prawo do otrzymywania z funduszu dożywotniej emerytury.
W przypadku śmierci beneficjenta osobie będącej na jego utrzymaniu zgromadzone pieniądze są wypłacane w formie jednorazowej wypłaty wyliczonej przez fundusz.
Wysokość świadczenia zależy od długości okresu opłacania składek, ich wysokości, jak również od stopy zwrotu z inwestycji. Aby zwiększyć przyszłą emeryturę, fundusz wpłacane pieniądze inwestuje.
Raz w roku do osób powyżej 35. roku życia, których adres znany jest funduszowi, wysyłana jest informacja o stanie konta i przysługujących rocznych świadczeniach z tego tytułu.
Na około trzy miesiące przed nabyciem prawa do emerytury system informatyczny ATP generuje list z informacją o wysokości należnej emerytury. Świadczenie jest wypłacane na konto bankowe beneficjenta, pod warunkiem że jest ono znane funduszowi. Wyższe świadczenia będą wypłacane miesięcznie lub rocznie, a sumy mniejsze niż 1240 DKK rocznie (według danych z roku 2004) wszyscy uprawnieni otrzymają jednorazowo. W tym przypadku wysokość świadczenia obliczana będzie na podstawie spodziewanej średniej długości życia dla osoby 67-letniej.
Przyszły emeryt może odroczyć wypłatę swojego świadczenia i uzyskać w ten sposób wyższą emeryturę. Za każdy miesiąc opóźnienia w wypłacie można zwiększyć swoje świadczenie o 0,6-0,8 proc. Informacje na ten temat można uzyskać, kontaktując się z ATP.
W przypadku śmierci beneficjenta należne mu świadczenie przekazywane jest osobom uznawanym przez prawo zwyczajowe za współmałżonków. Osobom tym przysługuje prawo do świadczenia, w sytuacji gdy zamieszkują pod tym co beneficjent adresem, a okres wspólnego z nim zamieszkiwania w chwili śmierci wynosił co najmniej dwa lata. Muszą one ponadto być zarejestrowane w ATP jako współmałżonkowie.
Jeśli beneficjent i jego rodzina mieszkają w Danii, to w przypadku śmierci ATP jest automatycznie informowane o tym fakcie przez krajowy rejestr ludności. Jeśli zaś beneficjent i jego rodzina mieszkają poza Danią, to o fakcie jego śmierci muszą powiadomić ATP, przedstawiając akt zgonu. Jest to warunek konieczny do wypłaty należnego świadczenia.