statystyki

Regularna praca zdalna może wykluczyć home office

autor: ŁG22.03.2018, 07:36; Aktualizacja: 22.03.2018, 08:03
Pracodawca, który chce wprowadzić telepracę, musi spełnić wiele wymogów wynikających z k.p.

Pracodawca, który chce wprowadzić telepracę, musi spełnić wiele wymogów wynikających z k.p.źródło: ShutterStock

Firma może zezwalać pracownikom na pracę zdalną. Problematyczna jest jednak sytuacja, gdy wykonywanie obowiązków z domu staje się regułą. Czy zatrudniający powinien wówczas wprowadzić odpowiednie regulacje dotyczące telepracy?

Praca z domu może zostać zorganizowana w firmie na dwa sposoby: albo jako telepraca na podstawie kodeksu pracy, albo jako home office, które nie jest uregulowane. Podstawową różnicą między tymi rozwiązaniami – z punktu widzenia pracodawcy – są obowiązki organizacyjne związane z wprowadzeniem telepracy. Jeżeli zatrudniony większość czasu spędza poza firmą lub w całości pracuje zdalnie, powinien być uznany za telepracownika. Istotne jest też to, czy wykonywanie zadań na odległość w danym terminie zostało wcześniej zaplanowane, czy też pracownik może decydować o tym, czy w konkretnym dniu pojawi się w biurze (nawet jeśli wymaga to akceptacji przełożonego). W tym ostatnim przypadku możliwe będzie stosowanie zwykłego home office.


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane