statystyki

Regularna praca zdalna może wykluczyć home office

autor: ŁG22.03.2018, 07:36; Aktualizacja: 22.03.2018, 08:03
Pracodawca, który chce wprowadzić telepracę, musi spełnić wiele wymogów wynikających z k.p.

Pracodawca, który chce wprowadzić telepracę, musi spełnić wiele wymogów wynikających z k.p.źródło: ShutterStock

Firma może zezwalać pracownikom na pracę zdalną. Problematyczna jest jednak sytuacja, gdy wykonywanie obowiązków z domu staje się regułą. Czy zatrudniający powinien wówczas wprowadzić odpowiednie regulacje dotyczące telepracy?

Praca z domu może zostać zorganizowana w firmie na dwa sposoby: albo jako telepraca na podstawie kodeksu pracy, albo jako home office, które nie jest uregulowane. Podstawową różnicą między tymi rozwiązaniami – z punktu widzenia pracodawcy – są obowiązki organizacyjne związane z wprowadzeniem telepracy. Jeżeli zatrudniony większość czasu spędza poza firmą lub w całości pracuje zdalnie, powinien być uznany za telepracownika. Istotne jest też to, czy wykonywanie zadań na odległość w danym terminie zostało wcześniej zaplanowane, czy też pracownik może decydować o tym, czy w konkretnym dniu pojawi się w biurze (nawet jeśli wymaga to akceptacji przełożonego). W tym ostatnim przypadku możliwe będzie stosowanie zwykłego home office.


Pozostało 55% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane