Osoby, które ubiegają się w Państwowym Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) o zwrot opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne, powinny wraz z pierwszym wnioskiem składanym po 1 stycznia 2018 r. dołączyć jednorazowo druk odnoszący się do pomocy de minimis.
Co do zasady refundację mogą uzyskać niepełnosprawni prowadzący działalność gospodarczą, a jej wysokość wynosi odpowiednio 100 proc., 60 proc. lub 30 proc. zapłaconych należności przy znacznym, umiarkowanym oraz lekkim poziomie dysfunkcji zdrowotnej.
Jak przypomina PFRON, do pierwszego wniosku Wn-U-G, który składają w nowym roku – niezależnie czy dotyczy on okresu bieżącego, czy korekty formularza złożonego w 2017 r. – powinni dołączyć dodatkowy druk. Jest to informacja przedstawiana przy ubieganiu się o pomoc de minimis (INF-O-P-dM) lub informacja przedstawiana przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie. Jeśli taki dokument nie zostanie złożony, a do PFRON wpłynie sam wniosek o refundację lub jego korekta, to zostaną odrzucone i niemożliwe będzie uzyskanie zwrotu opłaconych składek.
Zarówno wniosek, jak i informację można przesłać w formie papierowej lub elektronicznej. Co ważne, w przypadku wyboru tej pierwszej, obydwa formularze powinny być przekazane (osobiście lub listownie) nie do centrali PFRON, ale odpowiedniego oddziału terenowego funduszu.