statystyki

Telefon nie zamyka drogi do ukarania pracownika naganą

autor: Paulina Szewioła04.01.2018, 20:00
smartfon, internet, telefon, czytanie

W.K. otrzymał pocztą na adres zamieszkania pismo zawierające informację o udzieleniu mu nagany za błędne wypełnienie noty obciążeniowej poprzez użycie w tytule oraz treści nieprawidłowej nazwy spółdzielni. Przed wymierzeniem mu kary prezes zarządu wysłuchał pracownika telefonicznieźródło: ShutterStock

Przed wymierzeniem nagany pracodawca ma obowiązek wysłuchać pracownika. Nie oznacza to jednak, że taka rozmowa musi odbyć się osobiście.

W.K. otrzymał pocztą na adres zamieszkania pismo zawierające informację o udzieleniu mu nagany za błędne wypełnienie noty obciążeniowej poprzez użycie w tytule oraz treści nieprawidłowej nazwy spółdzielni. Przed wymierzeniem mu kary prezes zarządu wysłuchał pracownika telefonicznie. Od decyzji szefa podwładny odwołał się, jednak bezskutecznie. Sprawa trafiła więc do sądu.

Mężczyzna w pozwie skierowanym przeciwko spółdzielni, w której był zatrudniony, domagał się uchylenia zastosowanej wobec niego nagany. W jego ocenie błąd, który popełnił, należy zaklasyfikować jako oczywistą omyłkę pisarską. Powód kwestionował również prawidłowość wysłuchania go przez pracodawcę.

Sąd oddalił jednak powództwo W.K.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane