Klienci łatwiej dodzwonią się do ZUS

autor: Bożena Wiktorowska31.07.2017, 07:23; Aktualizacja: 31.07.2017, 09:35
W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicy

W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicyźródło: ShutterStock

Z 250 do 400 tys. miesięcznie wzrośnie liczba osób, które będą mogły uzyskać informację w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS (COT). Równocześnie ulegnie skróceniu czas oczekiwania na zgłoszenie się konsultanta. Tak duża zmiana jest możliwa dzięki uruchomieniu dwóch nowych placówek COT. Pierwsza nich w ubiegłym tygodniu została otwarta w Jaśle. Druga zacznie działać za kilka miesięcy zostanie otworzona w Nowym Sączu. W sumie ZUS dysponuje pięcioma placówkami udzielającymi informacji przez telefon. Dotychczas infolinia obsługiwała średnio około 3 mln osób rocznie. Oznacza to, że każdy z 239 konsultantów udzielił w ciągu roku pomocy blisko 13 tys. osób.

– W czasie zmiany przepisów lub przy granicznych terminach związanych z koniecznością składania dokumentów natłok dzwoniących klientów był tak duży, że niestety czas oczekiwania na połączenie z konsultantem wydłużał się do kilkunastu minut. Dochodziło do sytuacji, że wiele osób rezygnowało z połączenia. Teraz to się zmieni – obiecuje Wojciech Andrusiewicz, rzecznik prasowy ZUS.

W nowej placówce infolinii znalazło pracę 58 konsultantów, z czego 37 osób to zupełnie nowi pracownicy, którzy w ostatnich miesiącach przeszli intensywne szkolenie z zakresu ubezpieczeń społecznych. Dzięki temu będzie łatwiej uzyskać informacje o zasiłkach, płatniku oraz zmianie w systemie emerytalnym.


Pozostało 27% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze (2)

  • Bera(2017-07-31 11:15) Zgłoś naruszenie 10

    Połączenia te powinny być bezpłatne, a nie wyciąganie od biednych ludzi pieniędzy za długi czas oczekiwania na rozmowy. Wcześniej w każdym ZUS-ie można było otrzymać telefoniczną informację

    Odpowiedz
  • Zenon (2017-08-01 07:46) Zgłoś naruszenie 10

    Po co tam dzwonić, skoro odpowiedź na infolinii jest inna a rzeczywistość inna. Pani w ZUS mi powiedziała że ona zna przepisy i nie ważne co usłyszałem na infolinii.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane